• پنجشنبه / ۱۹ آبان ۱۴۰۱ / ۰۹:۳۰
  • دسته‌بندی: گلستان
  • کد خبر: 1401081913126
  • خبرنگار : 50477

سرپرست بنادر گلستان تشریح کرد:

آخرین وضعیت لایروبی خلیج گرگان

آخرین وضعیت لایروبی خلیج گرگان

ایسنا/گلستان سرپرست بنادر و دریانوردی استان گلستان آخرین وضعیت عملیات لایروبی خلیج گرگان را تشریح کرد.

نوراله عباسی در گفت و گو با ایسنا با اشاره به عزم جدی دولت سیزدهم برای رفع مشکلات اساسی استانها، اظهار کرد: موضوع و بحران خلیج گرگان به عنوان یکی از مهمترین مسائل استان گلستان احصا و تعریف شده تا با تمرکز بر روی آن مشکل با همت و تلاش همه جانبه رفع شود.

وی با بیان اینکه در جریان عملیات احیای خلیج گرگان لایروبی کانال آشور (چهارپایه) پیشرفت خوبی داشته و از برنامه جلوتر است، افزود:  برآورد شده یک میلیون و ۱۶۰هزار مترمکعب لای برداری از این کانال انجام شود که تاکنون ۴۰ درصد آن معادل ۴۷۰هزار مترمکعب لایروبی شده است.

سرپرست بنادر و دریانوردی استان گلستان با بیان اینکه طول این پروژه ۷.۵ کیلومتر است، خاطرنشان کرد: از زمان اجرای پروژه حدود ۵ ماه گذشته و بیش از نیمی از سال کاری طبق قرارداد منعقد شده باقی مانده است.

عباسی اعتبار این پروژه را ۲۸۴ میلیارد تومان اعلام کرد و ادامه داد: ۱۰۰ میلیارد تومان از این اعتبار تا کنون تامین و پرداخت شده است که پیگیر آن هستیم تا بقیه اعتبار پیش بینی شده برای آن هم از محل اعتبارات سازمان مدیریت بحران کشور به پروژه اختصاص یابد.

وی با تاکید بر اینکه پیشرفت مالی پروژه ۲۱ درصد بوده و چهار درصد از برنامه زمان بندی شده جلوتر هستیم، تصریح کرد: هم اکنون دو دستگاه لایروب، ۱۴ دستگاه بیل مکانیکی، ۱۹ دستگاه کمپرسی، دو دستگاه بولدوزر در محل پروژه مشغول به فعالیت بوده و حدود ۵۸۰ متر هم تراورس کوبی شده است.

سرپرست بنادر و دریانوردی استان گلستان با اشاره به اینکه بخشی از برداشت در این پروژه خشکه برداری است، اضافه کرد: این خشکه برداری ها توسط کامیون منتقل شده و بخشی از عملیات هم که لایروبی با کاترساکشن است با خط لوله به محل دایک ها منتقل می‌شود.

عباسی ادامه داد: برای جلوگیری از ریزگرد احتمالی حاصل از برداشت لای، گیاه سالیکورنیا به طور آزمایشی کشت شده و در حال تست و بررسی سایر گیاهان شورپسند منطقه هستیم تا بعد از اتمام کار این نوع گیاه کشت شود.

انتهای پیام‌

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha