• پنجشنبه / ۱۹ آبان ۱۴۰۱ / ۱۹:۳۴
  • دسته‌بندی: خراسان جنوبی
  • کد خبر: 1401081913473
  • منبع : نمایندگی خراسان جنوبی

استاندار خبر داد:

کلنگ زنی پروژه راه آهن بیرجند- یونسی؛ به زودی در خراسان جنوبی

کلنگ زنی پروژه راه آهن بیرجند- یونسی؛ به زودی در خراسان جنوبی

ایسنا/خراسان جنوبی استاندار خراسان جنوبی گفت: به زودی شاهد حضور رئیس جمهور در خراسان جنوبی و کلنگ زنی پروژه بزرگ راه آهن بیرجند، قاین و یونسی خواهیم بود.

جواد قناعت، پنج شنبه شب ۱۹ آبان در جلسه شورای اداری استان که با حضور رئیس قوه قضائیه در حال برگزاری است، اظهار کرد: آمریکا در یک وضعیت بسیار وخیم اقتصادی به سر می‌برد و در برخی ایالت های آن حکومت نظامی است.

به گزارش ایسنا، وی با بیان اینکه دشمن به قطار ایستاده که سنگ نمی‌زد، بلکه قطار در حال حرکت را سنگ می‌زنند، افزود: دشمن بیشترین انرژی، ساعت و اعتبار را برای زدن جمهوری اسلامی ایران می‌گذارند.

استاندار خراسان جنوبی با اشاره به اینکه هر روز در آمریکا در دانشگاه‌ها و خیابان‌ها قتل و غارت صورت می‌گیرد که با سانسور رسانه‌ای این مقدار خبر منتشر می‌شود، ادامه داد: انگلیس در بدترین وضعیت خود قرار دارد.

وی با بیان اینکه تحریم امریکا امروز نفس‌های آخر خود را می‌کشد، افزود: در داخل کشور نیز در یک سال اخیر شاهد کاهش اثر دلار در اقتصاد و افزایش صادرات نفتی و تولید واکسن و غیره هستیم.

قناعت با بیان اینکه به علت تحریم‌ها و بی کفایتی مسئولان در گذشته، اعتماد عمومی از سبد نظام کم شده است، لذا امروز این اعتماد عمومی در حال بازگشت است و این برای دشمن گران است و دست به فتنه جدید زده است، تصریح کرد: در این قضایا هر کدام از ما مسئولان امتحان خود را پس می‌دهیم؛ این اغتشاشات نشان از حرکت رو به رشد کشور و حسادت دشمنان دارد.

استاندار خراسان جنوبی با اشاره ولایت پذیری مردم استان، اظهار کرد: درصد مشارکت مردم در تمام انتخابات ها در کشور بالا است، البته در گذشته به زیرساخت های استان کم توجهی شده است.

قناعت با بیان اینکه خراسان جنوبی استانی متدین با مردمی ولایی و ارزشی و با اصالت و فرهنگ دوست است، بیان کرد: هر زمان نیروهای انقلابی در استان سرکار بودند جهش کارها بیشتر بوده است.

استاندار خراسان جنوبی بیان کرد: در پروژه راه آهن بیرجند، قاین و یونسی که بحث ترانزیت کالا و جابجایی مسافر را دنبال می‌کند، موضوع ضمانت بانکی کمی مشکل ایجاد کرده، اما رئیس جمهور قول مساعد برای تکمیل کار داده است.

وی با بیان اینکه طی یک سال گذشته بیشترین وقت ما سر زیر ساخت‌ها گذشته است، بیان کرد: مشکلات آبی از مهم‌ترین معضلات استان بوده و از زمان استقرار دولت سیزدهم بحث انتقال آب از خلیج فارس و دریای عمان را پیگیری کردیم و به جهتی که منابع آن در دست بحش خصوصی است زمان بر شده است.

استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه در کنار آن خط چهار که از دریای عمان می آید پیگیر هستیم که از سیستان و بلوچستان برای خراسان جنوبی هم بیاید، ادامه داد: در طرح نهضت ملی مسکن که از طرح های خوب دولت سیزدهم است، در ۲۹ شهر از ۳۱ شهر استان تامین زمین انجام شده و دو شهر بیرجند و قاین که آپارتمانی است در حال پیگیری هستیم.

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha