• جمعه / ۲۰ آبان ۱۴۰۱ / ۱۰:۳۴
  • دسته‌بندی: علم
  • کد خبر: 1401082013684
  • خبرنگار : 30057

حمایت ۵۰ درصدی از تامین تجهیز آزمایشگاه‌های تخصصی علوم شناختی

حمایت ۵۰ درصدی از تامین تجهیز آزمایشگاه‌های تخصصی علوم شناختی

آزمایشگاه‌های علمی و تخصصی فعال در حوزه علوم شناختی در مراکز دانشگاهی می‌توانند برای تامین تجهیزات آزمایشگاهی در این حوزه و برخورداری از حمایت ۵۰ درصدی، تقاضاهای خود را به ستاد توسعه علوم و فناوری‌های شناختی ارائه دهند.

به گزارش ایسنا، ستاد توسعه علوم و فناوری‌های شناختی در چارچوب اهداف و سیاست‌های راهبردی خود تلاش می‌کند با تمرکز بر توسعه فناوری‌های ثبت سیگنال و تحریک مغز و در راستای حمایت از دستاوردهای فناورانه، آزمایشگاه‌های علمی و تخصصی پایه و بالینی فعال درحوزه علوم شناختی به تجهیزات ساخت داخل مجهز شوند.

تاکنون براساس سیاست­‌های کلی این ستاد، ده‌­ها مرکز درمانی و دانشگاهی به دستگاه‌­ها و تجهیزات پیشرفته ساخت داخل تجهیز شده‌­اند و این هدف در سال ۱۴۰۱ نیز با هدف تجهیز مراکز شناختی کشور و با دریافت درخواست از این مراکز مورد توجه قرار گرفته است.

ستاد توسعه علوم و فناوری‌های شناختی در راستای این سیاست از معاونت‌­های پژوهش و فناری دانشگاه‌­ها و مراکز علمی سراسر کشور دعوت کرده تا درخواست‌­های رسمی خود را برای تجهیز آزمایشگاه‌های مربوط تا روز ۱۵ آذر ۱۴۰۱ از طریق پست الکترونیکی به آدرس reseach@cogc.ir ارسال کنند تا براساس سیاست­‌های ستاد نسبت به حمایت از تجهیز آزمایشگاه‌­ها  اقدام شود.

در این فراخوان، نیاز آزمایشگاه‌ها به دستگاه­‌هایی مانند EEG، EMG، PSG، سیستم رهگیری چشم، fNIRS، tDCS، سیستم­ ثبت الکتروفیزیولوژی، سیستم تحریک سلول‌­های عصبی، سیستم تحریک مغناطیسی، نوروفیدبک، بیوفیدبک، واقعیت مجازی برای جوندگان، سیستم تحریک بویایی و موارد شناختی دیگر مرتفع خواهد شد.

متقاضیان برای شرکت در این فراخوان لازم است چشم­‌انداز دو ساله استفاده از تجهیزات، مختصری از فعالیت‌­های شناختی انجام شده در این مراکز و نیز نامه تقبل حداقل نیمی از هزینه‌­های مربوط به تجهیز مورد نظر توسط مرکز متقاضی را به منظور برخورداری از حمایت ۵۰ درصدی تهیه و تامین تجهیزات به طور شفاف ارائه دهند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha