• شنبه / ۲۱ آبان ۱۴۰۱ / ۰۹:۱۹
  • دسته‌بندی: اردبیل
  • کد خبر: 1401082114032
  • منبع : نمایندگی اردبیل

رئیس جهاد دانشگاهی استان اردبیل خبر داد:

آمادگی خط تولید نشاسته جهاد دانشگاهی اردبیل برای ارائه محصول نشاسته گِل حفاری

آمادگی خط تولید نشاسته جهاد دانشگاهی اردبیل برای ارائه محصول نشاسته گِل حفاری

ایسنا/اردبیل رئیس جهاد دانشگاهی استان اردبیل گفت: خط تولید نشاسته‌های صنعتی جهاد دانشگاهی استان اردبیل آماده ارائه محصول نشاسته گِل حفاری به متقاضیان است.

مهران اوچی ۲۱ آبان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: واحد تحقیق و تولید نشاسته های صنعتی جهاد دانشگاهی با ظرفیت اسمی سالانه ۵۰۰ تنراه‌اندازی شده است.

رئیس جهاددانشگاهی استان اردبیل با بیان اینکه یکی از محصولات قابل ارائه این خط تولیدی، نشاسته حفاریاست که به روش اکستروژن تولید می‌شود، اضافه کرد: در این خط تولید که برای اولین بار به دست پژوهشگران جهاد دانشگاهی طراحی و ساخته شده، با لحاظ کردن امکانات مختلف در ساخت تجهیزات، امکان تولید محصولات متنوع بر مبنای نشاسته فراهم شده است.

وی خاطرنشان کرد: اکستروژن یک فناوری پایه و نسبتا نوین است که بدلیل مزایایی نظیر کاهش زمان انجام فرایند، کاهش محصول جانبی، فشرده سازی مراحل مختلف فرایند، کاهش مصرف آب، عدم یا کاهش تولید فاضلاب و مواردی از این قبیل، بکارگیری آن موجب کاهش یا حذف بسیاری از هزینه‌های فرایند می‌شود.

رئیس جهاد دانشگاهی استان اردبیل از تشکیل کارگروه تخصصی و برگزاری جلسات کارشناسی استانی و کشوری برای معرفی و بازاریابی محصول نشاسته صنعتی خبر داد و بیان کرد: جهاد دانشگاهی به عنوان نهادی علمی- پژوهشی سعی دارد با ایجاد زیرساخت‌های لازمبرای فرآوری محصولات متنوع در راستای حمایت از صنایع مختلف گام بردارد و ارزش افزوده بیشتری نصیب استان کشور کند.

اوچی اردبیلی، راه‌اندازی واحد نیمه صنعتی تولید نشاسته با قابلیت تحمل دمایی زیاد را اقدامی ارزشمند در رسیدن به خودکفایی برای تولید نشاسته صنعتی عنوان و اظهار کرد: استان اردبیل جایگاه بالایی در تولید محصول سیب زمینی دارد و به راحتی می‌توان از دورریز محصول درجه سه و چهار سیب‌زمینی در راستای تأمین مواد اولیه این کارخانه استفاده کرد.

وی خاطرنشان کرد: فاز مطالعاتی این طرح توسط تیم تحقیقاتی جهاددانشگاهی با همکاری پژوهشکده توسعه صنایع شیمیایی این نهاد اجرا شد و بعد از اخذ نتایج مناسب سه سال طول کشید تا خط تولید نشاسته‌های صنعتی با همکاری جهاددانشگاهی استان اردبیل راه‌اندازی شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha