• شنبه / ۲۱ آبان ۱۴۰۱ / ۰۹:۲۷
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 1401082114039
  • منبع : نمایندگی زنجان

جذب ۵۰۰۰ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری در شرکت آبفای استان زنجان

جذب ۵۰۰۰ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری در شرکت آبفای استان زنجان

ایسنا/زنجان مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان زنجان گفت: شرکت آبفای زنجان طی یک سال اخیر موفق به جذب ۵۰۰۰ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری در قالب قراردادهای مشارکت بخش غیردولتی شده است.

به گزارش ایسنا از زنجان به نقل از روابط‌عمومی شرکت آب و فاضلاب استان زنجان، علیرضا جزء‌قاسمی با بیان اینکه این سرمایه‌گذاری‌ها به روش‌های مختلفی از جمله فاینانس داخلی، بیع متقابل و یا BOT انجام شده است که طی آن ۶ طرح بزرگ سرمایه‌گذاری در بخش‌های آب و فاضلاب اجرایی و محقق شده است، اظهار کرد: طرح واگذاری تکمیل تاسیسات تصفیه فاضلاب شهر زنجان که تا پایان سال‌جاری وارد مدار بهره‌برداری خواهد شد، یکی از این طرح‌هاست که با اجرای آن ظرفیت تصفیه‌خانه فاضلاب شهر زنجان به ۴۱۰ هزار نفر خواهد رسید.

وی افزود: طرح واگذاری تکمیل تاسیسات فاضلاب شهر ابهر نیز با مشارکت بخش خصوصی به روش بیع متقابل و بهره‌برداری ۲۵ ساله توسط سرمایه‌گذار، از طرح‌های دیگری است که با اجرای آن ۱۲۲ هزار نفر در شهر ابهر از خدمات جمع‌آوری فاضلاب بهره‌مند خواهند شد.

این مسئول با اشاره به واگذاری بخش از پساب تصفیه خانه فاضلاب شهر زنجان به شرکت شهرک‌های صنعتی استان در شهرک صنعتی اشراق، گفت: با عقد قراردادی ۲۵ ساله، مشکل آب واحدهای صنعتی مستقر در شهرک صنعتی اشراق رفع شد.

جزء‌قاسمی با بیان ضرورت حمایت از تولید و اشتغال  و پیشگیری از تعطیلی واحدهای صنعتی در شرایط ویژه کشور که دست به گریبان جنگ اقتصادی است، افزود: در همین راستا شرکت آبفا استان زنجان نسبت به رفع مشکل تامین آب شهرک صنعتی نوآوران در زنجان اقدام کرده و بخشی از پساب تولیدی در تصفیه‌خانه فاضلاب را به این شهرک صنعتی اختصاص داده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان زنجان عنوان کرد: برای پیشگیری از مصرف آب شرب در بخش صنعت و حفظ منابع آبی برای مصارف آشامیدنی، شرکت آبفا ۱۲ هزار متر مکعب پساب فاضلاب را برای مصرف در شرکت راشا کاسپین ایرانیان اختصاص داده است.

وی با بیان اینکه واگذاری پساب به صنعت علاوه بر کمک شایانی که به حفظ آب منابع زیر زمینی و سطحی می کند نقش بسزایی در جلوگیری از آلودگی و ارتقاء بهداشت جوامع دارد، گفت: شرکت آب و فاضلاب استان زنجان برای عبور از این مشکلات و محدودیت‌ها، با ترسیم نقشه راهی منسجم، زمینه لازم برای مشارکت فعال بخش خصوصی را مهیا کرد.

جزء‌قاسمی افزود: با تحقق این هدف، طرح‌های کلانی در اجرای پروژه‌های آب و فاضلاب استان زنجان به بهره‌برداری رسید که اجرای ۳۰ کیلومتر شبکه فاضلاب در شهر زنجان و واگذاری ۳۰۰۰ انشعاب فاضلاب طی یک سال اخیر شاهدی بر این مدعاست.

این مسئول به پروژه‌های جدید در دستور واگذاری شرکت آبفا استان زنجان با مشارکت سرمایه‌گذاران بخش خصوصی نیز اشاره کرده و گفت: واگذاری اجرای فاضلاب شهرهای قیدار، خرمدره و سلطانیه، واگذاری بخشی از پساب تصفیه‌خانه فاضلاب شهر زنجان به شهرک‌های صنعتی شهید شهریاری و شهرک صنعت روی، واگذاری بخشی از پساب تصفیه‌خانه‌های فاضلاب شهر دندی در شهرستان ماهنشان و روستای نصیرآباد در شهرستان خرمدره برای استفاده در بخش صنعت از جمله این طرح‌ها است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان زنجان ادامه داد: در قالب طرح‌های جدید سرمایه‌گذاری شرکت آبفا با بخش خصوصی، ۱۱ طرح جدید در دست بررسی و اجرا قرار دارد که طرح کاهش هدر رفت آب در شهرهای دارای تنش آبی، واگذاری طرح فاضلاب شهر خرمدره به بخش خصوصی، واگذاری پساب تصفیه‌خانه فاضلاب شهرهای ماهنشان و زرین‌آباد، واگذاری اجرای تصفیه‌خانه فاضلاب در شرق شهر زنجان و واگذاری تکمیل شبکه فاضلاب شهر زنجان  نیز جزو این طرح‌ها است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha