• شنبه / ۲۱ آبان ۱۴۰۱ / ۱۰:۱۸
  • دسته‌بندی: خراسان جنوبی
  • کد خبر: 1401082114095
  • منبع : نمایندگی خراسان جنوبی

فعال سازی ۶۸۰ پایگاه فصلی برای انجام غربالگری بینایی در خراسان جنوبی

فعال سازی ۶۸۰ پایگاه فصلی برای انجام غربالگری بینایی در خراسان جنوبی

ایسنا/خراسان جنوبی معاون امور توسعه پیشگیری بهزیستی خراسان جنوبی از آغاز بیست و هفتمین طرح غربالگری بینایی کودکان در خراسان جنوبی در روزهای اخیر خبر داد و گفت: ۶۸۰ پایگاه فصلی برای انجام غربالگری بینایی در استان فعال شدند.

حسن رحیمی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: طی سال گذشته، در سطح استان ۴۳ هزار کودک ۳ تا ۶ سال در حوزه بینایی غربالگری شده که از این تعداد ۱۰۰۳ نفر برای جلوگیری از تنبلی چشم به سطح ۲ معرفی شده‌اند.

وی افزود: طرح‌های غربالگری پیشگیری از معلولیت‌ها با توجه به دستورالعمل‌های تدوین شده از سوی سازمان بهزیستی کشور اجرا می‌شود و خانواده‌ها با توجه به اهمیتی که اجرای این طرح در پیشگیری از نابینایی و کم‌بینایی در بزرگسالی دارد باید به پایگاه‌های تعیین شده در هر شهرستان مراجعه کنند تا از سلامت چشمان کودک خود مطمئن شوند.

معاون امور توسعه پیشگیری بهزیستی خراسان جنوبی تصریح کرد: سن تشخیص و درمان تنبلی چشم در کودکان ۳ تا ۶ سالگی است و در صورت از دست دادن زمان طلایی تشخیص و درمان، صدمات جبران ناپذیری برای کودک و خانواده ایجاد خواهد شد.

رحیمی با بیان اینکه طرح غربالگری مشکلات بینایی در ۴۴ پایگاه سنجش بینایی دائمی در طول سال انجام می‌شود، اظهار کرد: همچنین ۶۸۰ پایگاه فصلی تا پایان دی کار بینایی سنجی را انجام می‌دهند.

معاون امور توسعه پیشگیری بهزیستی خراسان جنوبی از شناسایی ۳۰۶ نفر دارای مشکلات چشمی خبر داد و گفت: این افراد برای جراحی چشم به متخصصان چشم پزشک معرفی شده‌اند.

رحیمی یادآور شد: برنامه کشوری پیشگیری از تنبلی چشم از جمله طرح‌های پیشگیرانه‌ای است که به منظور شناسایی و تشخیص زودهنگام تنبلی چشم و سایر اختلالات بینایی در کودکان سه تا شش سال، درطول سال در پایگاه‌های دائمی تحت نظارت بهزیستی شهرستان‌ها انجام می‌شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha