• شنبه / ۲۱ آبان ۱۴۰۱ / ۱۰:۲۳
  • دسته‌بندی: چهارمحال و بختیاری
  • کد خبر: 1401082114105
  • خبرنگار : 50250

طرح خوب مالیات بر خانه‌های خالی در مسیر بد اجرا

طرح خوب مالیات بر خانه‌های خالی در مسیر بد اجرا

ایسنا/چهارمحال و بختیاری بر اساس قانون مالیات بر خانه‌های خالی، مالکان و سرپرستان خانوار موظف بودند تا املاک خود را در سامانه املاک و اسکان ثبت کنند، این کار باید در شهرهای بالای ۱۰۰ هزار نفر جمعیت در کشور انجام می‌شد و صاحبان این خانه‌ها در صورتی که از اجاره و فروش خانه خالی خود امتناع کنند، مشمول اخذ مالیات شوند، این طرح اهرمی برای تسهیل در عرضه مسکن در بازار و کمک به مستاجران است.

به گزارش ایسنا، طرح بسیار خوب مالیات بر خانه‌های خالی در مسیر اجرا بسیار کند پیش رفت و هنوز هم این طرح به مرحله اجرای کامل در نیامده است، همچنین ابهامات بسیاری برای اجرای این طرح در اذهان وجود دارد، این طرح در سال ۹۹ به تصویب مجلس شورای اسلامی رسید، اما هنوز آمار دقیق و رسمی از تعداد خانه‌های خالی در استان‌ها توسط متولیان ارائه نشده است.

حال این سوال در افکار عمومی ایجاد شده که پس از گذشت سه سال از تصویب طرح مالیات بر خانه‌های خالی، آیا این طرح با شکست مواجه شد و یا اینکه امیدی به اجرای آن در کشور و استان‌ها وجود دارد.

شناسایی خانه‌های خالی باید توسط اداره‌کل راه و شهرسازی انجام شود

حمیدرضا منتظری- مدیرکل امور مالیاتی چهارمحال و بختیاری در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به اجرای طرح مالیات بر خانه‌های خالی، اظهار کرد: اداره‌کل راه و شهرسازی باید خانه‌های خالی در شهرهای بالای ۱۰۰هزار نفر جمعیت را شناسایی و برای اجرای طرح به سازمان مالیاتی معرفی کند، این مالیات به‌صورت متمرکز محاسبه و به استان برای وصول اعلام می‌شود.

وی بیان کرد: آمار شناسایی خانه‌های خالی در چهارمحال و بختیاری باید توسط اداره‌کل راه و شهرسازی اعلام شود.

منتظری با تاکید بر اینکه در بحث اخذ مالیات از صاحبان خانه‌های خالی بحث مدیریت این منازل برای وارد شدن به چرخه اجاره و رهن است، عنوان کرد: اجرای این طرح کمک بزرگی به حل مشکل مستاجران و عرضه مسکن می‌کند و اهرمی برای ایجاد عدالت اجتماعی است.

مدیرکل امور مالیاتی چهارمحال و بختیاری بیان کرد: طرح مالیات بر خانه‌های خالی مشمول طبقات خالی در واحدهای چند طبقه که صاحبخانه در یکی از طبقات آن ساکن است نیز می‌شود.

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha