• شنبه / ۲۱ آبان ۱۴۰۱ / ۱۰:۵۰
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 1401082114143
  • منبع : نمایندگی همدان

۱۷ مدرسه کانکسی در همدان وجود دارد

۱۷ مدرسه کانکسی در همدان وجود دارد

ایسنا/همدان مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان همدان گفت: ۱۷ مدرسه کانکسی در استان وجود دارد و ۱۵ درصد مدارس استان، تخریبی هستند.

به گزارش ایسنا، حمید شیرازیانی شنبه ۲۱ آبان‌ماه در نشست خبری به مناسبت بیست‌وچهارمین همایش تکریم خیرین مدرسه‌ساز استان همدان، اظهار کرد: بیش از ۲۶۰۰ مدرسه دولتی در سطح استان وجود دارد که برای تمام مدارس، شناسنامه فنی ساختمان تهیه شده است.

شیرازیانی تصریح کرد: ۱۵ درصد مدارس استان تخریبی هستند،۳۰ درصد قابلیت مقاوم سازی دارند و ۵۵ درصد با ویژگی و ضوابط ساخته و مستحکم هستند.

وی دررابطه با اهمیت حضور خیرین مدرسه‌ساز، مطرح کرد: دولت در راستای ساخت فضاهای آموزشی اعتبار خوبی پیش‌بینی می‌کند اما باز هم پاسخگوی نیاز ما نیست و جامعه خیرین نقش آفرینی مثبتی دارند.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان همدان با اشاره به برگزاری همایش خیرین مدرسه‌ساز در استان، گفت: بیست‌وچهارمین همایش تکریم خیرین مدرسه‌ساز استان همدان با رویکرد تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام، ۲۶ آبان‌ماه برگزار می‌شود و همدان میزبان ۴۵۰ نفر از خیرین است و ابتدای اسفندماه همایش "نیک اندیشان" ویژه خیرین همدانی ساکن در تهران، برگزار می‌شود.
 
مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان همدان ادامه داد: از سال ۷۷ تا کنون خیرین مدرسه‌ساز استان ۳۸۰ میلیارد تومان، تعهد داشتند که ۷۵ درصد آن محقق شده است و ۳۱ درصد مدارس استان توسط خیرین ساخته شده است. در استان مشکل تامین فضا وجود دارد، تراکم جمعیت در بخشی از نقاط شهر بیشتر بوده بنابراین نیاز ویژه به مدرسه سازی حس می‌شود.

شیرازیانی ادامه داد: رشد اعتباری مشارکت مردمی از سال ۱۴۰۰ نسبت به ۱۴۰۱ توسط خیرین، ۳۱ درصد بوده است.

وی خاطرنشان کرد: رویکرد دولت در شهرها برای امر مدرسه‌سازی به نسبت ۵۰ درصد خیرین و ۵۰ درصد سهم دولت و در روستاها ۳۰ درصد سهم خیرین و ۷۰ درصد سهم دولت است.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان همدان، مطرح کرد: از سال ۹۸ منابع ملی خوبی برای استان دریافت شده اما اعتبارات استانی کفاف ساخت مدارس را نمی‌دهد و عمده اعتبارات روی تعمیر و تجهیز است و اعتبار پروژه‌های شاخص از منابع ملی تامین می‌شود.

شیرازیانی یادآوری کرد: سال گذشته، شش میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان برای تعمیر و تجهیز سرویس بهداشتی و ۲۸ میلیارد تومان برای سیستم‌های گرمایشی هزینه شده است همچنین در بحث خریداری تجهیزات کلاسی ۵۲ میلیارد تومان در مهرماه توزیع استانی داشتیم و کاروان تجهیزاتی نسیم مهر به دست دانش‌آموزان رسید.

وی ادامه داد: خرید تجهیزات بر اساس نیازی است که آموزش و پرورش اعلام می‌کند و ویژگی تعریف شده دارد. تمرکز اعتبارات بر اساس اعلام نیاز آموزش‌وپرورش است.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان همدان در رابطه با وضعیت مدارس کانکسی در استان، اعلام کرد: ۱۷ مدرسه کانکسی در استان وجود دارد که طرحی به نام شهید پناهی در راستای جمع آوری مدارس کانکسی با ظرفیت بیش از ۱۰ نفر وحود دارد و در همین طرح، پنج مدرسه در استان شناسایی شدند و نقشه‌ها در حال تهیه است تا مدرسه یک یا دو کلاسه در آن مناطق ساخته شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha