• شنبه / ۲۱ آبان ۱۴۰۱ / ۱۱:۱۳
  • دسته‌بندی: قزوین
  • کد خبر: 1401082114177
  • منبع : نمایندگی قزوین

بانوان قزوینی پرچم‌داران تیم‌های ملی

بانوان قزوینی پرچم‌داران تیم‌های ملی
عکس: آرشیو

ایسنا/قزوین این روزها در بازار رقابت‌های لیگ‌برتر و سایر مسابقات ورزشی، بانوان ورزشکار استان قزوین دوشادوش مردان به میدان می‌روند تا بار دیگر برای دیار مینودری افتخارآفرینی کنند.

بازار رقابت‌های لیگ‌برتر و مسابقات مختلف داغ است، از همین‌روی تیم‌های ملی رده‌های سنی در آوردگاه‌های مختلف به میدان رفته و ملی‌پوشان بزرگسال نیز خود را برای شرکت در رقابت‌های آسیایی و جهانی مهیا می‌کنند، از ورزش بانوان استان قزوین ۲۲  ورزشکار  و مربی در معیت تیم‌های ملی به میدان رفته یا مهیای مسابقات پیش رو می‌شوند. برای بررسی  قهرمانان و مربیان قزوینی حاضر در تیم‌های ملی و درخشش آن‌ها در میادین فراملی به سراغ «ندا پاکدامن» معاون ورزش بانوان اداره کل ورزش و جوانان استان قزوین رفتیم.

پاکدامن در گفت‌وگو با ایسنا درخصوص حضور چهره‌های قزوینی به‌عنوان سرمربی تیم‌های ملی می‌گوید: افسانه حسن‌نایبی سرمربی تیم‌ملی بسکتبال سه‌به‌سه با دختران جوان در رقابت‌های همبستگی به میدان رفت. همچنین تیم‌ملی دوچرخه‌سواری بانوان با هدایت دلارام ذاکرانی سرمربی قزوینی، به نشان برنز بازی‌های کشورهای اسلامی رسید.

پاکدامن ادامه می‌دهد: تکواندو استان با فاطمه صفرپور، پروین کشاورز و پرنیا سلمانی در رقابت‌های نونهالان و نوجوانان جهان، قهرمان و نایب‌قهرمان شدند و ملیکا نجفی در ترکیب تیم‌ملی اسنوکر بانوان در رقابت‌های جهانی مالزی  جوان‌ترین نماینده مسابقات بود.

معاون ورزش بانوان اداره کل ورزش و جوانان استان بیان می‌کند: در رقابت‌های رده‌های سنی آسیا، فردخت علیمی، تنیسور قزوینی در مسابقات تور تنیس آسیا و در رده سنی زیر ۱۴ سال عنوان نایب‌قهرمانی را کسب کرد، محدثه حسن‌پور در قایق‌رانی و  رده سنی زیر ۲۳ سال، مدال برنز رقابت‌های آسیایی در رشته کایاک اسلالوم  را به نام خود ثبت و در سکوی سومی ایستاد. همچنین ملیکا محمدی نماینده استان قزوین در مسابقات شطرنج بین‌المللی ارمنستان در بخش دختران، با عملکرد قابل‌توجهی خوش درخشید.

وی ادامه می‌دهد: الهام هریجانی تیرانداز استان در مسابقات جام جهانی برزیل، در ماده تپانچه عضو تیم‌ملی بانوان ایران بود و این روزها در تمرینات تیم‌ملی به سر می‌برد، در فوتبال، بهناز طاهرخانی کاپیتان تیم‌ملی فوتبال بزرگ‌سالان استان است و پرنیا رحمانی، مریم دینی در ترکیب تیم‌ملی نونهالان در رقابت‌های جام کافا و ستایش اکبری و حنانه آقابابایی در ترکیب تیم‌ملی زیر ۱۷ سال، دختران فوتبالیست هم استانی حاضر در اردوی تیم‌های‌ملی هستند.

پاکدامن خاطرنشان می‌کند: تیم‌ملی کاراته بانوان نیز که در ترکیب خود از لیلا برجعلی استفاده می‌کند، بعد از رقابت‌های همبستگی کشورهای اسلامی و نشان برنز برجعلی، مهیای رقابت‌های آسیایی و جهانی می‌شوند.

معاون ورزش بانوان اداره کل ورزش و جوانان استان بیان می‌کند: در هندبال بانوان، عطیه شهسواری و تیم‌ملی بانوان برای تکرار دوره گذشته رقابت‌های آسیایی و رسیدن به آوردگاه جهانی تمرینات خود را چند ماهی است پیگیری می‌کنند، بانوان وزنه‌برداری که این روزها افتخارآفرینی‌های آن‌ها زبان زد است و زیر نظر مه‌سیما بابایی سرمربی قزوینی خود، مهیای رقابت‌های جهانی و صید اولین نشان‌های این آوردگاه خواهند شد.

وی می‌گوید: سمیرا جلیلوند کاپیتان قزوینی تیم‌ملی گلبال است و برای حضور در میادین آسیایی و جهانی تمرینات را به همراه سایر ملی پوشان پیگیری می‌کند، شهلا محمودی قهرمان و رکورددار دوومیدانی کشور هم در این روزها به اردوی منتخبین دوومیدانی بانوان برای شرکت در رقابت‌های آسیایی فراخوانده شده است، عطیه سادات حسینی هم به‌عنوان یکی از جوان‌ترین بانوان استان در اردوی پارا وزنه‌برداری برای شرکت در رقابت‌های پارا آسیایی تلاش می‌کند.

به گزارش ایسنا، جمعیت کل بیمه‌شده ورزشی استان قزوین سال قبل ۳۶ هزار نفر بوده که امسال به ۵۶ هزار نفر افزایش‌یافته و حدود ۳۰ هزار نفر از این جمعیت را مردان تشکیل می‌دهند و سایر مبارزان از بانوان هستند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha