• شنبه / ۲۱ آبان ۱۴۰۱ / ۱۱:۴۱
  • دسته‌بندی: تهران
  • کد خبر: 1401082114221
  • خبرنگار : 50291

افتتاح مدرسه خیرساز در جمال‌آباد پاکدشت با حضور وزیر آموزش و پرورش

افتتاح مدرسه خیرساز در جمال‌آباد پاکدشت با حضور وزیر آموزش و پرورش

ایسنا/تهران یک باب مدرسه خیرساز در روستای جمال‌آباد از توابع بخش شریف‌آباد پاکدشت با حضور وزیر آموزش و پرورش افتتاح شد.

یوسف نوری -وزیر آموزش و پرورش- پیش از ظهر امروز شنبه ۲۱ آبان ماه در آئین افتتاح مدرسه خیرساز شهرستان پاکدشت ، اظهار کرد: این شهرستان به دلیل نزدیکی به پایتخت و پوشش دادن به شهرستان‌های اطراف تهران ، از نرخ مهاجرت زیادی برخوردار است و علاوه بر هموطنان ایرانی ، تعداد زیادی از اتباع را نیز در خود جای داده است.

وی افزود: سرعت بالای مهاجرت و فرسودگی مدارس سبب شده تا توجه به حوزه مدرسه‌سازی در شهرستان پاکدشت از اهمیت ویژه‌ای برخوردار باشد.

وی با اشاره به سفر رئیس جمهور به شهرستان پاکدشت خاطرنشان کرد: بدون شک سفر همراه با خیر و برکت رئیس‌جمهور ، به حوزه مدرسه‌سازی در شهرستان پاکدشت نیز توجه ویژه‌ای شده و تلاش می‌کنیم تا مشکلات این بخش مهم برطرف شود.

فرماندار شهرستان پاکدشت نیز در این مراسم درباره این مدرسه خیرساز گفت: این مدرسه هشت کلاسه با برخورداری از فضای آموزشی، نمازخانه و فضای اداری، به همت خیرّ نیک اندیش و مشارکت سازمان نوسازی و تجهیز مدارس و با ۱۲۰ میلیارد ریال اعتبار احداث شده تا بخشی از نیازهای روزافزون شهرستان پاکدشت به فضای آموزشی برطرف شود.

محسن اردستانی افزود: شهرستان پاکدشت به دلیل واقع شدن در مسیر محور ترانزیتی شرق کشور و برخورداری از فرصت‌های شغلی پایدار به سبب استقرار چهار شهرک صنعتی و بیش از چهار هزار و ۲۰۰ واحد تولیدی و نیز اراضی و گلخانه‌های وسیع کشاورزی و گل و گیاه، همواره مورد استقبال افراد مختلف از سراسر کشور برای سکونت است و این امر موجب شده تا تعداد زیادی از دانش‌آموزان در مدارس شهرستان مشغول به تحصیل شوند.

وی با اشاره به تحصیل بیش از ۹۰ هزار دانش‌آموز در مدارس شهرستان پاکدشت اظهار کرد: با وجود تلاش‌های صورت گرفته از سوی مسئولان و مشارکت مستمر خیرّان نیک اندیش مدرسه ساز، این شهرستان همچنان به مدارس جدیدی نیاز دارد تا از تراکم دانش‌آموزان به ویژه در مرکز شهرستان کاسته شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha