• شنبه / ۲۱ آبان ۱۴۰۱ / ۱۲:۲۶
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 1401082114291
  • منبع : نمایندگی دانشگاه اصفهان

معاون سیاسی فرمانداری فریدونشهر خبر داد؛

برف‌گیر شدنِ گردنه کلوسه / جاده‌های مواصلاتی باز است

برف‌گیر شدنِ گردنه کلوسه / جاده‌های مواصلاتی باز است

ایسنا/اصفهان معاون سیاسی امنیتی فرمانداری فریدونشهر گفت: تمام جاده‌های مواصلاتی، اصلی و فرعی شهر و روستا باز و تردد در مناطق صعب‌العبور و گردنه برف‌گیر کلوسه با زنجیر چرخ امکان‌پذیر است.

علی کاظمی در گفت‌وگو با ایسنا درباره وضعیت بارش‌ها در فریدونشهر، اظهار کرد: زمانی که هشدارهای هواشناسی داده می‌شود فرمانداری سریعاً این هشدارها را به دستگاه‌های اجرایی و خدمات رسان منتقل می‌کند تا اقدامات تأمینی لازم برای مقابله با هرگونه حادثه احتمالی را در دستور کار قرار دهند و جلسات مدیریت بحران نیز به طور منظم برگزار می‌شود.

وی افزود: فریدونشهر، شهرستانی کوهستانی است و حجم زیادی از جاده‌های مواصلاتی در روستاهای مناطق صعب‌العبور و گردنه‌هایی مانند گردنه کلوسه، گلازون و گله نر است که برف‌گیر هستند به همین دلیل اکیپ‌های راهداری را فعال کرده‌ایم و ماشین‌آلات برف‌روبی در منطقه مستقر هستند و کار برف‌روبی را انجام می‌دهند.

معاون سیاسی امنیتی فرمانداری فریدونشهر، گفت: طبق آخرین گزارش دریافتی تمام جاده‌های مواصلاتی، اصلی و فرعی شهر و روستا باز است و تردد در مناطق صعب‌العبور و گردنه‌ها با زنجیر چرخ امکان‌پذیر است و در زیرساخت‌هایی مانند آب، برق، گاز و تلفن مشکلی نداریم.

کاظمی تصریح کرد: بارش برف در گردنه کلوسه رخ داده است. هفت روستا در پشت این گردنه وجود دارد و رفت و آمد روستائیان به دلیل شیب زیاد و ارتفاع بالای گردنه کلوسه در زمستان با مشکل مواجه است به همین دلیل بیشتر با ماشین‌های کمک‌دار تردد انجام می‌شود و اکنون نیز گردنه کلوسه باز است و رفت و آمد در آن جریان دارد. رانندگان مناطق روستایی که قصد تردد در این مناطق را دارند از زنجیر چرخ استفاده کنند و وسایل مورد نیاز در مواقع سرما را همراه داشته باشند.

وی ادامه داد: امروز و فردا بارندگی در شهرستان فریدونشهر داریم و هشدار زرد هواشناسی برای این شهرستان داده شده و به این دلیل که هنوز هوا به زیر صفر نرسیده بیشتر بارندگی‌ها به شکل باران است، اما در گردنه کلوسه دیروز و امروز شاهد بارش برف بودیم.

معاون سیاسی امنیتی فرمانداری فریدونشهر، خاطرنشان کرد: احتمال وقوع سیلاب به دلیل بارش‌ها ضعیف است، چراکه بارش‌ها به تدریج رخ می‌دهد و بیشتر جذب زمین می‌شود. باران‌های سیل‌آسا در فصل گرما رخ می‌دهد چراکه زمین گرم است و جذب آب باران به خوبی انجام نمی‌شود و در نتیجه سیل رخ می‌دهد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha