• شنبه / ۲۱ آبان ۱۴۰۱ / ۱۴:۰۰
  • دسته‌بندی: گلستان
  • کد خبر: 1401082114438
  • خبرنگار : 50039

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان خبر داد

آغاز سه رویداد مهم فرهنگی و هنری در گلستان

آغاز سه رویداد مهم فرهنگی و هنری در گلستان

ایسنا/گلستان مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان با بیان اینکه از امروز «شنبه ۲۱ آبان ماه ۱۴۰۱» برگزاری سه رویداد مهم فرهنگی و هنری استان آغاز شد، افزود: در دهه سوم آبان، فعالیت‌های جامعه هنری گلستان با اجرای ویژه برنامه‌های گرامیداشت هفته کتاب و جشنواره‌های موسیقی و تئاتر به اوج می‌رسد.

محمد رعیت امروز (سه شنبه ۲۱ آبان ۱۴۰۱) در گفت‌وگو با ایسنا با بیان اینکه استان گلستان به دلیل تنوع اقوام و فرق و حضور چهره‌های سرشناس فرهنگی و هنری، همیشه در کشور زبانزد بوده، اظهار کرد: همه ساله برنامه‌های متنوعی در مناسبت‌های مختلف در این استان برگزار می‌شود که انعکاس ملی و بین‌المللی دارد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان با اشاره به اینکه دهه پایانی آبان ماه شاهد ترافیک اجرای برنامه‌های فرهنگی و هنری توسط هنرمندان وابسته به اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در استان خواهیم بود، ادامه داد: از امروز سه رویداد مهم شامل اجرای ویژه برنامه‌های هفته کتاب و کتابخوانی، جشنواره موسیقی و سی‌وسومین جشنواره تئاتر استانی را در دستور کار داریم.

وی با تأکید بر اینکه ۱۷۰ برنامه هفته کتاب و کتابخوانی از امروز تا ۲۸ آبان در سراسر استان برگزار می‌شود، افزود: روزشمار این هفته به شکلی تدوین شده است تا در کنار اجرای برنامه نشست‌های نقد و بررسی، تجلیل از کتاب‌خوانان خردسال، نوجوان و جوان و اهدای کتاب به مراکز عمومی، شاهد برگزاری آیین افتتاح دفاتر انتشارات جدید و کتابخانه مراوه‌تپه باشیم.

رعیت با بیان اینکه ظرفیت اقوام و پایه های موسیقی استان سبب شد تا  برگزاری جشنواره  موسیقی در استان گلستان ساماندهی شود، تصریح کرد: حدود ۲۰۰ هنرمند فاخر و سرشناس  در قالب ۱۵ تا ۲۰ گروه  با حضور در این جشنواره آثار و تولیدات فاخر خود را اجرا می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه هم اکنون آثار به دبیرخانه جشنواره ارسال شده است، اضافه کرد: طبق زمان‌بندی از پیش تدوین شده، هنرمندان موسیقی همه روزه از ساعت ۱۷ تا ۲۱ به صورت رایگان در تالار فخرالدین اسعد گرگانی هنر خود را ارائه کرده تا گروه‌های برتر توسط داوران انتخاب شوند.

این مقام مسئول برگزاری کارگاه‌های آموزشی و تخصصی را از برنامه‌های جنبی این جشنواره عنوان کرد و گفت: اساتید زبده موسیقی های برآمده از فرهنگ اقوام ایرانی در این کارگاه ها حضور می‌یابند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان برگزاری سی‌وسومین جشنواره تئاتر استانی را آخرین رویداد آبان ماه در گلستان برشمرد و خاطرنشان کرد: جشنواره مذکور از ۲۸ آبان تا ۱ آذر ۱۴۰۱ به میزبانی گرگان برگزار و نمایش‌ها در دو نوبت صبح و بعدازظهر در سالن‌های نگاه و اصلی مجموعه تالار فخرالدین اسعد گرگانی اجرا می‌شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۱-۰۸-۲۱ ۱۹:۲۹

مدیران کل بسیار ضعیف که در روزهای اغتشاش فتنه گران همه خواب بودند و دریغ از یک همایش و جلسات جهاد تبین و روشنگیری مورد تاکید مقام معظم رهبری و دریغ از یک موضع گیری انقلابی