• شنبه / ۲۱ آبان ۱۴۰۱ / ۱۴:۲۷
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1401082114479
  • خبرنگار : 50107

رئیس کمیسیون عمران، حمل و نقل و ترافیک شورای شهر مشهد خبر داد

حذف کمربند جنوبی مشهد از طرح تفصیلی 

حذف کمربند جنوبی مشهد از طرح تفصیلی 

ایسنا/خراسان رضوی به گفته رئیس کمیسیون عمران، حمل و نقل و ترافیک شورای شهر مشهد، دادستانی در پاسخ به درخواست شورای شهر مبنی بر انجام مجدد مطالعات کمربند جنوبی و باقی ماندن این کمربند در طرح تفصیلی عنوان کرده است که بر اساس مصوبه شورای حفظ حقوق بیت‌المال این پروژه از طرح تفصیلی خارج شود و حتی به صورت موقت و ستاره‌دار نیز در طرح تفصیلی باقی نماند.

دی ماه سال ۱۳۹۱ بود که اجرای فاز نخست پروژه پرماجرای کمربند جنوبی مشهد با هدف تسهیل در تردد و کاهش بار ترافیکی آغاز شد.در اواخر سال ۱۳۹۶ و پس از پیشرفت بیش از ۸۰ درصدی فاز یک پروژه، اعتراضات گروه‌ها و سمن‌های زیست‌محیطی منجر به این شد که با دستور دادستان وقت مشهد و با تصمیم شورای حفظ حقوق بیت‌المال پروژه متوقف شود.

در مدیریت شهری گذشته و با مصوبه ستاد تدبیر استانداری، کاربری تفرجگاهی به جای کاربری ترافیکی برای این پروژه تعریف شد و ماجرای این پروژه پرمناقشه پایان یافت، اما اکنون بعد از گذشت چند سال از این ماجرا، شورای ششم درخواست پیگیری مجدد مطالعات این پروژه را داشته و در نامه‌ای به استاندار خواستار انجام مجدد مطالعات کمربند جنوبی شده است.

 حسن موحدیان، رئیس شورای شهر مشهد در مصاحبه با ایسنا در این باره عنوان کرده بود که شهر مثل موجود زنده دائم درحال تغییر است؛ همه چیز ممکن است تغییر کند، نظر دوستان شورا این بود که یک بار دیگر موضوع بررسی شود.

ایمان فرهمندی، رئیس کمیسیون عمران، حمل و نقل و ترافیک شورای شهر مشهد در گفت‌وگو با ایسنا و در این خصوص اظهار کرد: در پاسخ به درخواست ما، آقای بهشتی، معاون دادستان، مکاتبه‌ای کردند و فرمودند  براساس مصوبه شورای حفظ حقوق بیت‌المال این پروژه از طرح تفصیلی خارج شود و حتی به صورت موقت و ستاره‌دار در طرح تفصیلی باقی نماند، اما پیشنهاد ما این بود که به صورت ستاره‌دار، مشروط به مطالعات بیشتر در طرح تفصیلی جنوب شرق بماند.

وی افزود: حذف این پروژه از طرح تفصیلی به این معنی است که مشخص نیست مطالعه دیگری انجام شود. ما در نامه‌ای که به استاندار نوشتیم پیشنهاد کردیم کمربند جنوبی را حذف نکنند، زیرا در طرح جامع بوده و طرح تفصیلی نیز بخشی از طرح جامع است، بنابراین باید باشد، اما پروژه از طرح تفصیلی حذف شد. 

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha