• یکشنبه / ۲۲ آبان ۱۴۰۱ / ۰۸:۳۰
  • دسته‌بندی: گلستان
  • کد خبر: 1401082214826
  • خبرنگار : 50491

نماینده مردم گرگان و آق‌قلا در مجلس:

گرانی و کمبود دارو مشکل‌ساز شده است/ روند فعلی پاسخگوی نیاز مردم نیست

گرانی و کمبود دارو مشکل‌ساز شده است/ روند فعلی پاسخگوی نیاز مردم نیست

ایسنا/گلستان نماینده مردم گرگان و آق‌قلا در مجلس شورای اسلامی با اشاره به گرانی و کمبود برخی از اقلام دارویی، گفت: متأسفانه در حوزه دارویی فاصله بین نیاز مردم و موجودی‌ها خیلی زیاد است.

غلامرضا منتظری صبح امروز یکشنبه ۲۲ آبان در گفتگو با خبرنگاران، با اشاره به کمبود برخی از اقلام دارویی اظهار کرد: با وجود آنکه دولت سیزدهم برای تأمین دارو انجام داده اما بازدیدهایی که از سطح داروخانه‌های استان گلستان داشتیم نشان می‌دهد فاصله بین نیاز مردم و موجودی‌ها خیلی زیاد است.

وی افزود: متأسفانه برخی از داروخانه‌ها اعلام می‌کنند که برخی از اقلام دارویی را تنها به تعداد ۱۰ عدد آن هم برای یک هفته در اختیار دارند و از سهمیه روزانه محروم هستند؛ به‌طورقطع این روند پاسخگوی نیاز مردم نیست.

نماینده مردم گرگان و آق‌قلا در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه کمبود اقلام دارویی علل مختلفی دارد، تصریح کرد: کمبود در زنجیره تولید یکی از علل کمبود دارویی است، برخی از تولیدکنندگان با بخشی از ظرفیت خود، کار می‌کنند.

منتظری با اشاره به اینکه بیش از ۹۵ درصد داروها داخلی است، تأکید کرد: این مسئله نشان می‌دهد باید مشکل را در درون کشور جست‌وجو کرد در حالی که بخش عمده داروها داخلی است باز هم با مشکل کمبود و افزایش قیمت مواجه هستیم که این مسئله نیازمند بررسی دقیق‌تر است.

وی به گرانی برخی از اقلام دارویی اشاره کرد و گفت: یکی از مشکلات امروز مردم در حوزه دارویی افزایش قیمت دارو است، دارویی که امروز مردم تهیه می‌کنند با افزایش یک و نیم برابری همراه شده که این مسئله باید رفع شود.

نماینده مردم گرگان و آق‌قلا در مجلس شورای اسلامی متذکر شد: ما نتیجه بررسی‌های انجام‌شده را به کمیسیون بهداشت مجلس شورای اسلامی قرار می‌دهیم و از سویی در اختیار رئیس جمهور قرار می‌گیرد تا این موضوع از طریق کمیسیون‌های تخصصی پیگیری شود.

منتظری تأکید کرد: گفتگوهای ما با مردم نشان می‌دهد برخی از افراد حتی با وجود برخورداری از بیمه قادر به تأمین همه داروهای خود نیستند و باید تلاش کنیم این وضعیت بهبود پیدا کند چراکه حوزه سلامت حوزه اساسی مردم است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha