• یکشنبه / ۲۲ آبان ۱۴۰۱ / ۰۹:۱۰
  • دسته‌بندی: اردبیل
  • کد خبر: 1401082214862
  • منبع : نمایندگی اردبیل

معاون آب منطقه‌ای اردبیل:

پیشرفت فیزیکی حفاری تونل شبکه آبیاری گیوی به ۷۰ درصد رسید

پیشرفت فیزیکی حفاری تونل شبکه آبیاری گیوی به ۷۰ درصد رسید

ایسنا/اردبیل معاون طرح و توسعه شرکت آب منطقه‌ای اردبیل روند اجرایی سامانه خط انتقال شبکه سد گیوی را مطلوب ارزیابی کرد و گفت: پیشرفت فیزیکی حفاری تونل طرح شبکه آبیاری گیوی به ۷۰ درصد رسیده است.

جبرئیل رمضانی ۲۲ آبان با اعلام این خبر اظهار کرد: برای اتمام طرح شبکه آبیاری گیوی هفت هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز است که در صوت تامین اعتبار تا ۲ سال اینده به اتمام می‌رسد.

معاون طرح و توسعه شرکت آب منطقه‌ای اردبیل اظهار کرد: با اجرای شبکه آبیاری و زهکشی گیوی سه هزار هکتار از اراضی زراعی شهرستان کوثر  و یک هزار و ۲۰ هکتار باغات زیر پوشش آبی قرار می‌گیرد.

رمضانی با تشریح ابعاد فنی این پروژه گفت: اجرای شبکه اصلی آبیاری و زهکشی سد گیوی شامل ۲ بخش سامانه انتقال آب از سد به شبکه به طول ۷.۶ کیلومتر با لوله فولادی به قطر ۱۶۰۰ میلی‌متر و خطوط لوله تحت فشار و سازه‌های آبی وابسته به طول ۶۰ کیلومتر با لوله‌های فولادی، جی آرپی و پلی اتیلن در سایزهای مختلف از ۱۳۰ میلیمتر تا ۱۶۰۰ میلیمتر در دستور کار قرار گرفته است.

معاون طرح و توسعه شرکت آب منطقه‌ای اردبیل در عین حال از کاهش حجم ذخیره سد گیوی خبر داد و گفت: حجم ظرفیت سد گیوی ۴۹ میلیون متر مکعب است که به دلیل کمبود بارش این میزان در حال حاضر به ۱۳ میلیون متر مکعب کاهش یافته است.

رمضانی خاطرنشان کرد: طول کلی شبکه سامانه انتقال آب به طول کلی ۱۰.۶۱ کیلومتر شامل لوله‌های فولادی به طول ۴.۱۵ کیلومتر از سایزهای ۴۰۰-۱۶۰۰ میلیمتر، جی آر پی ۹.۲۳ کیلومتر از سایز ۴۰۰-۹۰۰ میلیمترو پلی اتیلن ۸.۲۱ کیلومتر از سایز ۹۰-۷۱۰ میلیمتر می‌باشد.

وی اظهار کرد: یکی از موانع اصلی در عملیات اجرایی شبکه آبیاری و زهکشی گیوی نبود اعتبار بود که از سال گذشته منابع مورد نیاز از محل‌های مختلف اعتبار اولیه برای اجرای آن تامین شد.

به گفته معاون طرح و توسعه شرکت آب منطقه ای اردبیل از سال گذشته تاکنون مجوز ماده ۵۶ فاینانس داخلی و تبادل قرارداد با بانک کشاورزی در خصوص پرداخت مبلغ ۲ هزار و ۱۲۸میلیارد ریال اعتبار و قسط اول و دوم فایناس از بانک کشاورزی به مبلغ یک هزار و ۵۶ میلیارد ریال اخذ شده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha