• یکشنبه / ۲۲ آبان ۱۴۰۱ / ۱۰:۴۵
  • دسته‌بندی: خراسان جنوبی
  • کد خبر: 1401082214966
  • منبع : نمایندگی خراسان جنوبی

مدیرعامل بانک قرض الحسنه مهر ایران:

هزار شرکت دانش بنیان تسهیلات قرض‌الحسنه می‌گیرند

هزار شرکت دانش بنیان تسهیلات قرض‌الحسنه می‌گیرند

ایسنا/خراسان جنوبی مدیرعامل بانک قرض الحسنه مهر ایران از تامین مالی قرض‌الحسنه شرکت‌های دانش بنیان و فناور خبر داد و گفت: در این حوزه به دلیل اینکه تازه‌ مکانیزم‌ را آغاز کرده‌ایم، ۱۵۰ فقره تسهیلات تا سقف ۵۰۰ میلیون تومان پرداخت شده است و تا دو ماه آینده به هزار شرکت دانش بنیان تسهیلات قرض‌الحسنه بدون معدل پرداخت خواهد شد.

سعید شمسی‌نژاد، شنبه شب ۲۲ آبان در نشست خبری اظهار کرد: بانک قرض‌الحسنه مهر ایران به عنوان اولین و بزرگترین بانک قرض‌الحسنه در کشور فعالیت‌های خود را متمرکز بر پرداخت تسهیلات خُرد و قرض‌الحسنه به آحاد جامعه کرده است.

به گزارش ایسنا، وی با بیان اینکه در حال حاضر ۱۰ هزار زوج در صف دریافت تسهیلات ازدواج هستند و از آنجاییکه سقف تقاضا بسیار زیاد است در چند ماه آینده تسهیلات پنج هزار زوج را پرداخت می‌کنیم، تصریح کرد: این بانک در حال حاضر با بیش از ۱۳۰ همت منابع ۲.۱ منابع نقدینگی کل کشور را در شبکه بانکی به خود اختصاص داده است که این عدد در یکسال قبل ۱.۶ درصد بود.

مدیرعامل بانک قرض الحسنه مهر ایران گفت: امسال تاکنون بیش از سه هزار میلیارد تومان تسهیلات ازدواج در سطح کشور پرداخت شده که پیش‌بینی می‌کنیم تا پایان سال به بیش از ۶ هزار میلیارد تومان افزایش یابد.

مدیرعامل بانک قرض الحسنه مهر ایران اظهار کرد: در حال حاضر بیش از ۱۴ میلیون نفر مشتری از تسهیلات این بانک استفاده کرده و ۲.۵ میلیون نفر به صورت مداوم از سامانه‌های بانکی استفاده می‌کنند.

وی تصریح کرد: سال گذشته بیش از ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار فقره وام و امسال تاکنون یک ‌میلیون و ۶۱۰ هزار فقره تسهیلات خُرد به مبلغ ۵۶۰ هزار میلیارد ریال پرداخت شد؛ مردم و تسهیلات‌گیرندگان استقبال بسیار خوبی از وام‌های بانک قرض‌الحسنه مهر ایران می‌کنند و معوقات این بانک کمترین معوقه در شبکه بانکی است.

مدیرعامل بانک قرض الحسنه مهر ایران میزان معوقات بانک مهر ایران را نیم درصد اعلام کرد و افزود: این بانک کمترین میزان معوقات را در شبکه بانکی دارد؛ در حالی که بالاترین تعداد تسهیلات را پرداخت می‌کند.

وی با بیان اینکه منابع بانک قرض‌الحسنه مهر ایران امسال ۵۱ درصد رشد داشته است، بیان کرد: این رقم بالاترین رشد منابع در شبکه بانکی است که در سایر بانک‌ها ۲۰ درصد بوده است.

شمسی‌نژاد با بیان اینکه یکی از اتفاقات خوب امسال پذیرش بانک‌های قرض‌الحسنه در بازار بین بانکی بود که می‌تواند به مدیریت نقدینگی بانک‌ها کمک کند، افزود: افزایش سقف تسهیلات از ۵۰ میلیون تومان به ۲۰۰ میلیون تومان برای اشخاص حقیقی و ۵۰۰ میلیون تومان وام قرض‌الحسنه با بازپرداخت ۶ ساله برای افراد حقوقی از دیگر اقدامات است.

وی بیان کرد: در زمینه تسهیلات تکلیفی، بانک قرض‌الحسنه مهر ایران هر سال جزء بانک‌های با بیشترین میزان تسهیلات است که در این زمینه رتبه چهارم را داریم.

شمسی‌نژاد از پرداخت بیش از ۹۰۰ میلیارد تومان وام فرزندآوری توسط این بانک خبر داد و گفت: در این زمینه صف خاصی وجود ندارد و تسهیلات به مرور در حال پرداخت است.

وی ادامه داد: سعی بر این است به سمت خدمات غیرحضوری سوق پیدا کنیم که روزانه چهار هزار افتتاح حساب به صورت غیرحضوری انجام‌ می‌شود و تلاش داریم تا پایان سال دوسوم افتتاح حساب‌ها و ۳۰ درصد تسهیلات به صورت آنلاین انجام شود.

شمسی‌نژاد از اخذ مجوز انتقال حساب دستگاه‌های دولتی به بانک قرض‌الحسنه مهر ایران خبر داد و یادآور شد: دستگاه‌های دولتی می‌توانند برای پرداخت حقوق و دستمزد پرسنل خود این بانک را انتخاب کنند، از این طریق هدف ما یعنی هر ایرانی یک قرض‌الحسنه تا چند سال آینده محقق خواهد شد.

وی تصریح کرد: در حوزه کمیته امداد سال قبل حدود ۴۰۰ میلیارد تومان تسهیلات پرداخت شد که امسال در مجموع هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان تعیین شده و امسال پوشش ۹۵ درصدی خواهیم داشت.

مدیرعامل بانک قرض الحسنه مهر ایران بیان کرد: در حوزه مددجویان بهزیستی نیز امسال تقریبا رشد ۲۵۰ درصدی را در پرداخت تسهیلات خواهیم داشت.

وی با بیان اینکه توسعه خدمات غیرحضوری از جمله برنامه‌های مهم بانک قرض‌الحسنه مهر ایران است، عنوان کرد: اکنون به طور روزانه حدود ۹ هزار افتتاح حساب و بیش از ۸۵۰۰ فقره پرداخت تسهیلات داریم.

تعهد ۹۸ میلیارد ریالی پرداخت تسهیلات به مددجویان بهزیستی 

وحید مرادنژاد، مدیر شعب بانک قرض‌الحسنه مهر ایران خراسان جنوبی نیز گفت: تعهد پرداخت تسهیلات به مددجویان بهزیستی در استان امسال ۹۸ میلیارد ریال است که تاکنون ۵۰ درصد این رقم پرداخت شده است.

وی با بین اینکه تسهیلات تکلیفی کمیته امداد حضرت امام (ره) نیز ۲۵۰ میلیارد ریال بوده که بیش از ۷۵ درصد آن پرداخت شده است، تصریح کرد: در تسهیلات تکلیفی بانک مهر استان رتبه نخست را دارد و به دنبال توسعه و عدالت‌محوری هستیم لذا خود پیگیر سازمان‌های مردم نهاد مرتبط با رفع محرومیت هستیم؛ پرداخت تسهیلات به شرکت‌های دانش بنیان در دستور کار قرار گرفته که به ویژه برای جوانان استان بسیار مهم و تاثیرگذار خواهد بود.

مدیر شعب بانک قرض‌الحسنه مهر ایران خراسان جنوبی یادآور شد: در سال جاری در استان ۳۱۰ فقره تسهیلات ازدواج پرداخت شده و از لحاظ میزان پرونده‌های در صف انتظار نسبت به سایر بانک‌ها بسیار جلوتر هستیم.

انتهای رپرتاژ آگهی

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha