• یکشنبه / ۲۲ آبان ۱۴۰۱ / ۱۱:۰۰
  • دسته‌بندی: سمنان
  • کد خبر: 1401082214991
  • منبع : نمایندگی سمنان

برگزاری ۳۴ عنوان برنامه در هفته کتاب و کتابخوانی در سمنان

 برگزاری ۳۴ عنوان برنامه در هفته کتاب و کتابخوانی در سمنان

ایسنا/سمنان معاون فرهنگی و رسانه ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان از برگزاری ۳۴ عنوان برنامه و فعالیت به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی توسط این اداره کل در این استان خبر داد.

ابوالفضل صادقی نژاد ۲۲ آبان ماه با اعلام این خبر اظهار کرد: این برنامه ها و فعالیت ها با مشارکت و همراهی انجمن های فرهنگی ادبی در سمنان و سایر شهرستانهای استان سمنان برگزارخواهد شد.وی تجلیل از نویسندگان، مولفان و ناشران استان سمنان با مشارکت اداره کل کتابخانه های عمومی این استان، برگزاری نشست های ادبی حافظ خوانی و شاهنامه خوانی، برپایی نمایشگاه کتا و نیز مسابقه کتابخوانی، انتشار فراخوان جائزه ادبی آفتاب و نیز ورکشاب تولید محتوای دیجتال کتاب را از جمله این برنامه ها برشمرد.

صادقی نژاد ادامه داد: کتابگردی و دیدار با کتابفروشان و تجلیل از فعالیت های آنان، دیدار و تجلیل از نویسندگان شهرستانها و مرکز استان را از دیگر برنامه های بزرگداشت هفته کتاب در این استان برشمرد.

معاون فرهنگی و رسانه ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان با بیان اینکه ۲۴ آبان روز کتاب است افزود: سی امین هفته کتاب از ۲۱ تا ۲۷ آبان با شعار "ما همانیم که می خوانیم" در کشور برگزار می شود.
وی همچنین گفت: دهمین پاتوق فیلم کوتاه با بررسی موضوع "فیلم نامه اقتباسی همراه با خوانش کتاب" عصر امروز یکشنبه در تالار حکیم الهی مجتمع فرهنگی هنری کومش سمنان برگزار می شود.
وی به برپایی جشنواره استانی تئاتر در شاهرود اشاره و خاطرنشان کرد: این جشنواره از ۲۵ تا ۲۷ آبان با شرکت شش گروه نمایش از شهرستانهای مختلف در شاهرود برگزار می شود.

وی ادامه داد: بر اساس برنامه اعلامی نمایش "قصیده زنجیر" به کارگردان مهدی بانی ساعت ۱۰، نمایش "اگر شبی از شب‌های تهران مسافری" به کارگردانی حسن سرچاهی ساعت ۱۶ و نمایش "قزلحصار" به کارگردانی مسعود صنحتی ساعت ۱۹ روز ۲۵ آبان به روی صحنه می رود.

معاون فرهنگ و ارشاد اسلامی استان افزود: همچنین از روز پنجشنبه ۲۶ آبان ساعت ۱۰ صبح نمایش "شکلک" به کارگردان مرتضی ابوالقاسمی، ساعت ۱۶ نمایش "بالستیک زخم" به کارگردانی امیرحسین دلارام و ساعت ۱۸ نمایش "نقطه صفر مرزی" به کارگردان محمدرضا عبادیانی در شاهرود اجرا خواهد شد.

محل برگزاری سی و سومین جشنواره تئاتر استان سمنان در شاهرود تالار "بهمن" و نمایشخانه "هفت رنگ" مجتمع فرهنگی و هنری مهر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان شاهرود اعلام شده است.
انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha