• یکشنبه / ۲۲ آبان ۱۴۰۱ / ۱۱:۴۲
  • دسته‌بندی: گلستان
  • کد خبر: 1401082215051
  • خبرنگار : 50491

مدیرکل میراث فرهنگی گلستان خبر داد:

تقویت نشاط اجتماعی در جشنواره اقوام گلستان/۱۲۰ هزار نفر از جشنواره بازدید کردند

تقویت نشاط اجتماعی در جشنواره اقوام گلستان/۱۲۰ هزار نفر از جشنواره بازدید کردند

ایسنا/گلستان مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گلستان نقش جشنواره اقوام در ایجاد نشاط اجتماعی را پررنگ خواند و گفت: جشنواره اقوام در قالب یک جمع خانوادگی ملی برگزار شد.

محمدجواد ساوری در گفتگو با ایسنا اظهار کرد: در پنج روز فعالیت پانزدهمین جشنواره فرهنگ و اقتصاد اقوام ایران‌زمین از ۳۰ استان کشور در گلستان حضور داشتند و اقوام مختلف در بخش‌های مختلف ازجمله هنر صنایع‌دستی، آداب‌ورسوم، غذاهای سنتی، ورزش‌های بومی و محلی و غیره در این جشنواره شرکت کردند.

وی افزود: با توجه به دو سال وقفه کرونایی که امکان حضور مردم در جشنواره‌های مختلف وجود نداشت استقبال خوبی از پانزدهمین جشنواره فرهنگ و اقتصاد اقوام ایران‌زمین صورت گرفت و حضور مردم در این جشنواره پرشور بود.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان با تأکید بر اینکه براساس پیش‌بینی‌های انجام‌شده از آغاز جشنواره تاکنون ۱۲۰ هزار نفر از جشنواره اقوام بازدید کردند، تأکید کرد: اوج بازدید مردم در دو شب‌ پایانی بود که در شب گذشته(شب پایانی جشنواره اقوام) قریب به ۳۰ هزار از غرفه‌ها و نمایشگاه اقوام دیدن کردند.

ساوری متذکر شد: حضور پرشور مردم در جشنواره بین‌المللی اقوام ایران‌زمین نشان می‌دهد مردم ما حول پرچم جمهوری اسلامی ایران و در قالب قومیت‌های مختلف و در دایره کلیدواژه اتحاد دور هم جمع می‌شوند.

وی به نقش پررنگ جشنواره اقوام در ایجاد شورونشاط اجتماعی اشاره کرد و یادآور شد: جشنواره اقوام در قالب یک جمع خانوادگی ملی برگزار شد و خوشبختانه بازخورد خوبی به همراه داشت.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان با بیان اینکه پانزدهمین جشنواره اقوام ایران‌زمین به جشنواره فرهنگ و اقتصاد تغییر یافت تا گره خوردن فرهنگ و اقتصاد برای جامعه هدف ما راهگشا باشد، تصریح کرد: در پانزدهمین دوره از جشنواره فرهنگ و اقتصاد اقوام ایران‌زمین حمایت از هنرمندان صنایع‌دستی ویژه‌تر موردتوجه قرار گرفت.

ساوری با اشاره به اینکه در این دوره از جشنواره اقوام ۱۰ غرفه به روستاهای هدف گردشگری گلستان اختصاص یافت، خاطرنشان کرد: همچنین ۲۱ گروه در بحث موسیقی و آیین‌های کشوری در جشنواره اقوام حضور داشتند.

به گزارش ایسنا، پانزدهمین جشنواره فرهنگ و اقتصاد اقوام ایران‌زمین که با شعار "ایستاده‌ایم برای جهانی‌شدن دیوار دفاعی گرگان" از ۱۷ آبان ماه در گلستان آغاز به کار کرد شامگاه گذشته(شنبه ۲۱ آبان) به کار خود پایان داد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha