• یکشنبه / ۲۲ آبان ۱۴۰۱ / ۱۳:۵۱
  • دسته‌بندی: قم
  • کد خبر: 1401082215217

حضور پررنگ مردم در کنگره شهدای ۶۰۹۰ شهید استان قم

حضور پررنگ مردم در کنگره شهدای ۶۰۹۰ شهید استان قم

ایسنا/قم رییس ستاد کنگره ملی شهدای استان قم با اشاره به اینکه همه دستگاه‌ها و مردم پای کار کنگره شهدا ۶۰۹۰ بودند، گفت: بسیاری از فعالیت‌های انجام شده مانند یادواره شهدا در روستاها و دیدار با خانواده شهدا توسط خود مردم صورت گرفت که این امر یک افتخار بزرگ است

علی اکبر خوشگفتار در نشست خبری اجلاسیه نهایی کنگره ملی شهدای استان قم که ۲۲ آبان ماه در سالن جلسات مسجد مقدس جمکران برگزار شد، عنوان کرد: کنگره ۶۰۹۰ شهید قم از سال ۱۳۹۸ با ۱۷ کمیته و ۷ کارگروه آغاز به کار کرد.

وی ادامه داد: کنگره شهدا برای اولین بار در سال ۱۳۷۳ در قالب کنگره شهید زین‌الدین برگزار شد و بعد از اینکه رهبر معظم انقلاب بر این رویداد فرهنگی مهر تأیید زدند سایر استان‌ها نیز این برنامه را مشابه قم دنبال کردند.

وی با اشاره به اینکه همه دستگاه‌ها و مردم پای کار بودند، اظهار کرد: بسیاری از فعالیت‌های انجام شده مانند یادواره شهدا در روستاها و دیدار با خانواده شهدا توسط خود مردم صورت گرفت که این امر یک افتخار بزرگ است.

رئیس ستاد کنگره ملی شهدای استان با بیان اینکه کنگره آینده استان قم در سال ۱۴۰۶ برگزار می‌شود، تأکید کرد: باید خود را برای کنگره شهدایی متناسب با فناوری روز و  نیازهای فرهنگی و اجتماعی سال ۱۴۰۶ آماده کنیم.

وی با اشاره به اینکه بیش از ۲۰۰ کتاب در حوزه دفاع مقدس تولید شده است که مقرر شده با کمک نهاد کتابخانه ها ۵ عنوان به خط بریل برای روشندلان آماده شود، بیان کرد: نمایشگاه ملی کتاب دفاع مقدس نیز در مجتمع امام خمینی (ره) گلزار شهدای علی بن جعفر (ع) از پنجشنبه به مدت یک هفته آغاز به کار کرده است و تا جمعه ادامه دارد.

وی افزود: کنگره ملی شهدای استان قم مجموعه برنامه‌هایی همچون اهدای تابلو فرش منقش به تصویر شهید به خانواده شهدا، برگزاری یادواره‌ها و اجلاسیه های شهدا، تولید اقلام فرهنگی و بازسازی تصویر شهدا، تهیه ۵۱ سردیس شهدا، برگزاری جشنواره سرود و خوشنویسی، تولید فیلم سینمایی «نهر خین» و دو فیلم مربوط به شهید زین‌الدین، تولید تئاتر قهرمان، تولید سمفونی «خط‌ شکنان»، تولید ۶۰ فیلم مستند برای معرفی شهدای شاخص، اجرای سینمایش فصل شیدایی و ... انجام داده است.

خوشگفتار بیان کرد: توزیع بیش از یک میلیون ۴۰۰ هزار بسته معیشتی، اهدا دو هزار ۸۰۰ جهیزیه و آزادسازی زندانیان از دیگر برنامه‌های اجرا شده توسط کنگره شهدا است همچنین همایش نقش دین در دفاع مقدس توسط حوزه‌های علمیه، دانشگاه‌ها و پژوهشکده‌های استان قم برگزار می‌شود.

رییس ستاد کنگره ملی شهدای استان قم ادامه داد: تولید فیلم مستند از شهدای گروه سرود سه راه بازار قم و بمباران مجلس روضه حضرت زهرا (س) در چهار راه سجادیه از جمله فیلم‌های مستندی است که در حال تولید است.

ارائه ۸۰ نوع خدمت در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت توسط شهرداری

سید مرتضی سقایی نژاد، شهردار قم، در این نشست با بیان اینکه تقابل و صف آرایی دو فرهنگ غرب و اسلام انکارناپذیر است، عنوان کرد: نقطه عطف این تقابل، آغاز انقلاب اسلامی در سال ۱۳۵۷ است؛ زیرا امام خمینی (ره) حکومتی را بر مبنای دین پایه‌ریزی کرد.

وی با بیان اینکه آنچه باعث شده انقلاب مانند سروی بلند و راست قامت ایستادگی کند فرهنگ ایثار و شهادت است، اظهار کرد: اگر دفاع مقدس و درس‌های اسلام نبود سرنوشت انقلاب نیز مشخص نبود.

وی با تأکید بر اینکه باید سیره شهدا را دنبال کنیم، اضافه کرد: بزرگداشت شهدا در قم باید به صورت ویژه برگزار شود زیرا به گفته رهبر معظم انقلاب، قم شهر قیام و اقامه است.

وی ادامه داد: چشم انداز شهرداری قم در سال ۱۴۰۴ بیان می‌کند که قم جهان شهر دینی، پایگاه تولید و ترویج فرهنگ دینی، تفکر معارف اهل بیت (ع)، سرشار از هویت اسلامی و انقلابی و الهام بخش الگوی تمدن اسلامی است.

شهردار قم با بیان اینکه ۸۰ نوع خدمت در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت انجام داده است، تصریح کرد: ۲۰۰سازه، ۳هزار سازه آویزه برای اطلاع رسانی کنگره شهدا، ساخت سردیس شهدا، ساخت تندیس جدید سردار سلیمانی و ابو مهندس المهدی از جنس بتن، ۲۶ یادمان، ۲۵ هزار دیوار نگاره و نورپردازی‌های متعدد در حوزه ایثار و شهادت از جمله آن‌ها است.

وی ادامه داد: چاپ ۳۵ عنوان کتاب، برپایی نمایشگاه متعدد، برگزاری جشنواره‌های سرود و فیلم نامه نویسی، اجرای تاریخ شفاهی، معرفی چهل شهید قم در قالب طرح «چله بهشتی»، حمایت از ایده شهروندان، طراحی و اجرای خانه موزه شهیدان کلهری و زین‌الدین و فخری، نام‌گذاری ۸۲ درصد معبر شهری به نام شهدا، احداث گلزار شهدا مدافع حرم در بهشت معصومه (س) و... بخشی دیگری از برنامه‌های انجام شده توسط شهرداری در حوزه ایثار و شهادت است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha