• یکشنبه / ۲۲ آبان ۱۴۰۱ / ۱۵:۰۱
  • دسته‌بندی: قزوین
  • کد خبر: 1401082215307
  • خبرنگار : 50560

یک مسئول مطرح کرد

غربالگری سلامت روان ۷۰ هزار قزوینی در نیمه نخست سال ۱۴۰۱

غربالگری سلامت روان ۷۰ هزار قزوینی در نیمه نخست سال ۱۴۰۱

ایسنا/قزوین رئیس مرکز بهداشت شهید بلندیان شهرستان قزوین گفت: در نیمه نخست سال ۱۴۰۱ بالغ‌بر۷۰ هزار شهروند قزوینی در مراکز جامع سلامت مورد غربالگری سلامت روان قرارگرفته‌اند که از این تعداد بر اساس آخرین پیمایش، ۲۳ درصد از شهروندان قزوینی دارای یک اختلال روان‌پزشکی هستند.

علیرضا مهرعلیان در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: با توجه به افزایش شیوع بیماری‌های روان، نیاز استان به ساخت و تکمیل مرکز سلامت روان جامعه‌نگر قزوین دوچندان شده است.

وی بابیان اینکه، عملیات عمرانی مرکز سلامت روان جامعه‌نگر به‌منظور ارائه خدمات به مردم با اجرای الگوی خدمات سلامت روان و اجتماعی آغاز شده است، تصریح کرد: مقررشده در مرکز سلامت روان جامعه‌نگر بیشتر از کادر درمانگر شامل روانپزشک، پزشک، مددکار، روانشناس، و کادر درمانگر استفاده شود تا با تخصصی شدن کادر، شاهد کاهش آسیب‌های اجتماعی باشیم.

رئیس حوزه بهداشت شهرستان قزوین عنوان کرد: در حال حاضر خدمات روانپزشکی در سطح یک توسط مراقب‌ روانپزشکی از طریق بهورزان فعال در خانه‌های بهداشت، کارشناسان سلامت روان و پزشکان مستقر در مراکز خدمات جامع سلامت با استفاده از آموزش و غربالگری جمعیت تحت پوشش صورت می‌گیرد.

وی بابیان اینکه بسیاری از آسیب‌های اجتماعی ازجمله اعتیاد، طلاق و خودکشی ناشی از اختلالات اعصاب و روان است، افزود: متأسفانه ریشه تمام مشکلاتی که جامعه با آن دست‌وپنجه نرم می‌کند، به‌سلامت روان افراد بازمی‌گردد از همین روی احداث یک مرکز تخصصی سلامت روان می‌تواند گامی مؤثر در شناسایی و درمان افراد اختلال‌گر و درنتیجه کاهش آسیب‌های اجتماعی باشد.

مهرعلیان در پایان گفت: در نیمه نخست سال جاری بالغ‌بر۷۰ هزار شهروند قزوینی در مراکز جامع سلامت مورد غربالگری سلامت روان قرارگرفته‌اند که از این تعداد بر اساس آخرین پیمایش، ۲۳ درصد از شهروندان قزوینی دارای یک اختلال روان‌پزشکی هستند.
انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha