• یکشنبه / ۲۲ آبان ۱۴۰۱ / ۱۸:۰۵
  • دسته‌بندی: خراسان جنوبی
  • کد خبر: 1401082215440
  • خبرنگار : 50026

کمبود نقدینگی؛ از معضلات اساسی خراسان جنوبی

کمبود نقدینگی؛ از معضلات اساسی خراسان جنوبی

ایسنا/خراسان جنوبی استاندار خراسان جنوبی گفت: کمبود نقدینگی، یکی از مشکلات اساسی خراسان جنوبی است که سبب شده رقم تسهیلات پرداختی نیز به نسبت دیگر استان‌ها کمتر باشد.

جواد قناعت، امروز یکشنبه ۲۲ آبان در دیدار با مدیرعامل بانک قرض الحسنه مهر ایران اظهار کرد: کمبود نقدینگی سبب شده، بانک‌های خراسان جنوبی به نسبت دیگر استان‌ها ضعیف تر بوده و گردش پولی کمتری داشته باشند.

به گزارش ایسنا، به نقل از استانداری خراسان جنوبی، وی تصریح کرد: برای جبران این مشکل، با برخی حوزه‌ها مذاکراتی صورت گرفته تا حساب‌ها در داخل شهرستان‌های محل فعالیت استقرار یابد، اما متأسفانه به جهت این که دستگاه‌ها و شرکت‌های بزرگ دولتی، حساب‌های مالی متمرکز دارند، طبق قانون مقدور نیست.

استاندار اظهار کرد: با پیگیری‌هایی که صورت گرفت، تعدادی از شرکت‌های بخش خصوصی پذیرفتند که حساب‌های مالی خود را از تهران به داخل استان منتقل کنند؛ این موضوع در حوزه مالیات نیز پیگیری شد تا مالیات پرداختی توسط حوزه‌های مختلف به استان برگردد.

قناعت، برخی قوانین بانکی را دست و پاگیر عنوان کرد و گفت: این قوانین دست و پاگیر و عدم وجود زیرساخت‌های لازم سبب شده استان‌های کمتر برخوردار مانند خراسان جنوبی مشکلات بیشتری به نسبت دیگر مناطق داشته باشند.

وی با اشاره به توفیقات بانک قرض الحسنه مهر ایران در پرداخت تسهیلات قرض الحسنه، اظهار امیدواری کرد: روزی را شاهد باشیم که تمامی تسهیلات بانکی به شکل قرض الحسنه پرداخت شود.

سعید شمسی‌نژاد، مدیرعامل بانک قرض‌الحسنه مهر ایران نیز در این دیدار از برنامه این بانک در زمینه پرداخت تسهیلات قرض الحسنه به شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور تا سقف ۵۰۰ میلیون تومان گفت.

وی تصریح کرد: افزایش سقف تسهیلات از ۵۰ میلیون تومان به ۲۰۰ میلیون تومان برای اشخاص حقیقی و ۵۰۰ میلیون تومان وام قرض‌الحسنه با بازپرداخت شش ساله برای افراد حقوقی از دیگر اقدامات این بانک است و در حال حاضر روزانه حدود ۹ هزار مورد افتتاح حساب و بیش از هشت هزار مورد پرداخت تسهیلات داریم.

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha