• دوشنبه / ۲۳ آبان ۱۴۰۱ / ۰۷:۳۷
  • دسته‌بندی: ایلام
  • کد خبر: 1401082315553
  • خبرنگار : 50126

نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی و فناوری ایلام برگزار می‌شود

نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی و فناوری ایلام برگزار می‌شود

ایسنا/ایلام درنشست کارگروه آموزش، پژوهش، فناوری و نوآوری استان ایلام، برگزاری نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی استان در روزهای ۱۳، ۱۴ و ۱۵ آذر به تصویب اعضای کارگروه رسید.

دکتر «طاهر علی‌محمدی» ، رئیس دانشگاه ایلام، در کارگروه آموزش، پژوهش، فناوری و نوآوری استان که عصر امروز، ۲۲ آبان‌ماه در سالن جلسات شهید رجایی استانداری ایلام برگزار شد، اظهار کرد: نامگذاری امسال به نام سال تولید، دانش‌بنیان، اشتغال‌آفرین توسط مقام معظم رهبری اهمیت هفته پژوهش و برنامه‌های آن را افزون‌تر کرده است.

وی با بیان اینکه در آموزه‌های اسلامی بر علم نافع تأکید شده است، تصریح کرد: نافع بودن در دنیای امروز یعنی فناوری و تبدیل آن به ثروت که باید این امر مهم، سرلوحه‌ فعالیت‌های دانشگاه‌ها قرار گیرد.

رئیس دانشگاه ایلام با تأکید بر اینکه فناوری نتیجه پژوهش است، تصریح کرد: باید کارگاه‌ها و نمایشگاه‌های ویژه‌ای در این هفته برگزار شود و شاهد ارائه فناوری‌هایی باشیم که بتوانند مشکلاتی از جامعه را حل کنند.

علی‌محمدی از دستگاه‌ها و دانشگاه‌های استان دعوت کرد محصولات پژوهشی خود را برای ارائه در نمایشگاه هفته پژوهش به کارگروه آموزش، پژوهش، فناوری و نوآوری استان معرفی کنند.

دکتر «حسن بهرام‌نیا» ، استاندار ایلام نیز با بیان اینکه کارگروه آموزش و پژوهش و فناوری از نظر عملکردی از کارگروه های  بسیار مهم استان است چراکه جمعی از مدیران اجرایی تاثیرگذار، روسای دانشگاه ها و صدا و سیما و نخبگان استان عضو این کارگروه هستند، اظهار کرد: در هفته پژوهش باید برنامه های وزین و باشکوه برگزار شود و طی مراسمی از نخبگان استان تقدیر شود.

وی گفت: اشتغال، کارآفرینی و توسعه استان در سایه فعالیت کارگروه آموزش و پژوهش مصداق می‌ یابد و باید بیش از گذشته به این کارگروه توجه کنیم.

نماینده عالی دولت در استان با بیان اینکه هفته پژوهش فرصتی برای تقویت ارتباط صنعت و دانشگاه است، گفت: موفقیت دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام در حوزه پژوهش و کسب رتبه برتر در نظام رتبه بندی جهانی قرار دارد که این جای خرسندی‌ست و لازم است این موفقیت را به مجموعه دانشگاه علوم پزشکی استان و مردم عزیز استان تبریک عرض کنم.

وی ادامه داد: ایلام در مقیاس ملی از نظر تولید علم و فناوری، تبدیل علم  به محصول و تجاری سازی جایگاه بسیار خوبی دارد که این موفقیت نشان دهنده آن است که استان از ظرفیت های خوبی در حوزه آموزش، پژوهش، فناوری و نوآوری برخوردار است.

بهرام‌نیا با تاکید بر این نکته که دستگاه های اجرایی در رابطه به وظایف و رسالت های خود در ارتباط علم‌وفناوری و پژوهش  حرکت کنند، گفت: به بحث پژوهش باید بیش از گذشته  توجه کنیم و سیستم انگیزشی در این حوزه را تقویت کنیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha