• دوشنبه / ۲۳ آبان ۱۴۰۱ / ۱۰:۴۹
  • دسته‌بندی: فارس
  • کد خبر: 1401082315721

شورای شیراز مصوب کرد:

الزام شهرداری به ارائه طرح جامع مدیریت آب‌های سطحی شیراز

الزام شهرداری به ارائه طرح جامع مدیریت آب‌های سطحی شیراز

ایسنا/فارس الزام شهرداری به ارائه طرح جامع مدیریت آبهای سطحی شهر شیراز و نام‌گذاری تقاطعی در این کلانشهر به نام شهدای حرم شاهچراغ (ع) از جمله مهمترین مصوبات هشتاد و نهمین جلسه شورای اسلامی شهر شیراز بود.

در هشتاد و نهمین جلسه شورای اسلامی شهر شیراز طرح کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری، درخصوص الزام شهرداری به ارائه طرح جامع مدیریت آبهای سطحی شهر شیراز با حضور ۱۱ نفر اعضای این شورا بررسی شد و به تصویب رسید.

به گزارش ایسنا و براساس ماده واحده این مصوبه، شهرداری شیراز مکلف است با همکاری مرکز پژوهش‌های شورا، حداکثر ظرف مدت سه ماه از تاریخ ابلاغ این مصوبه و با رعایت مواردی نسبت به ارائه طرح جامع مدیریت آب‌های سطحی شهر شیراز، اقدام و نتیجه را طی لایحه ای به شورا ارائه کند.

بر این اساس مطالعات اجرایی پروژه‌های مربوط به طرح جامع مدیریت آبهای سـطحی باید به‌گونه‌ای انجام پذیرد که با رعایت ملاحظات مهندسی امکان نفـوذ آبهای سطحی در طول مسیر جهت تغذیه سفره‌های زیرزمینی وجود داشته باشد. 
مطالعات این طرح باید به گونه‌ای انجام شود که به صورت تدریجی منجر به حذف جوی‌های خیابان‌های فرعی و اصلی شود. 

در تهیه این طرح باید مصوبات گذشته شورا مبنی بر بهره برداری از آبهای سطحی برای آبیاری فضای سبز شهری و باغات لحاظ نیز لحاظ شود.

نامگذاری تقاطعی در شیراز به نام شهدای حرم

در ادامه هشتاد و نهمین جلسه شورای اسلامی شهر شیراز طرح کمیته نامگذاری شورا در خصوص بررسی ۱۷ نام گذاری جدید برای معابر عمومی شهری کلانشهر شیراز به تصویب رسید.

نامگذاری تقاطع بی‌نام غیر هم‌سطح حضرت احمد بن موسی/ نواب صفوی به نام تقاطع «شهدای حرم احمد ابن موسی(ع)» مهمترین نام‌گذاری این جلسه پارلمان شهری شیراز بود.

براساس این مصوبه شهرداری مکلف است تابلو تصاویر شهدای احمد ابن موسی(ع) در تقاطع شهدای حرم احمد ابن موسی(ع) نصب کند.

یکی دیگر از مصوبات این جلسه نامگذاری کوچه بی نام شماره ۳۷ بلوار رحمت بود که به نام «شهید محمد رضا کشاورز» نامگذاری شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha