• دوشنبه / ۲۳ آبان ۱۴۰۱ / ۱۱:۳۴
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1401082315788
  • خبرنگار : 50093

معاون اقتصادی و سرمایه‌گذاری شهرداری مشهد خبر داد

افزایش ۲ جایگاه CNG در مشهد طی یک سال اخیر

افزایش ۲ جایگاه CNG در مشهد طی یک سال اخیر

ایسنا/خراسان رضوی معاون اقتصادی و سرمایه‌گذاری شهرداری مشهد گفت: معاونت اقتصادی و سرمایه‌گذاری موفق شده طی یک سال اخیر، ۲ جایگاه در موقعیت‌های مکانی بسیار مهم و پرتردد احداث کند؛ جایگاه‌هایی که یکی در ابتدای محور خروجی مشهد به سمت نیشابور و دیگری در بولوار آیت‌ا... هاشمی رفسنجانی قرار دارد.

محمود عیدی در گفت‌وگو با ایسنا با بیان اینکه سوخت CNG از اوایل دهه ۸۰ وارد سبد سوخت حمل‌ونقل کشور شده، اظهار کرد: خوشبختانه این صنعت طی مدتی ۱۰ ساله و تا ابتدای دهه ۹۰ به پیشرفت و جایگاه خوبی رسید و به دلیل قیمت ارزان‌تر نسبت به بنزین با استقبال خوبی از سوی هموطنان همراه شد.

وی گفت: از سال ۹۷ معاونت اقتصادی و سرمایه‌گذاری شهرداری مشهد به صورت مشارکتی و با نقش‌آفرینی مستقیم به این عرصه ورود کرده است. ثمره این مشارکت و ایفای نقش احداث و جانمایی ۲۹ جایگاه سوخت CNG در سطح شهر مشهد بوده است.

معاون اقتصادی و سرمایه‌گذاری شهرداری مشهد افزود: طی یک سال اخیر یکی از دغدغه‌های معاونت اقتصادی، افزایش تعداد این جایگاه‌ها بوده چرا که ارائه خدمات مطلوب به زائران و مجاوران بارگاه منور رضوی را یکی از ماموریت‌های جدی خود می‌داند.

عیدی تصریح کرد: جانمایی و احداث این جایگاه‌ها به دلیل مسائل ایمنی تابع ضوابط و شرایط خاص و سختگیرانه‌ای است ولی در عین حال معاونت اقتصادی و سرمایه‌گذاری موفق شده طی یک سال اخیر ۲ جایگاه در موقعیت‌های مکانی بسیار مهم و پرتردد احداث کند؛ جایگاه‌هایی که یکی در ابتدای محور خروجی مشهد به سمت نیشابور و دیگری در بولوار آیت‌الله هاشمی رفسنجانی قرار دارد.

وی عنوان کرد: یکی از محورهای شاخص فعالیتی معاونت اقتصادی ارتقاء بهره‌وری و کسب درآمد برای شهر علاوه بر ظرفیت‌های در اختیار شهرداری است که تاکنون قدم‌های سازنده‌ای در این خصوص برداشته شده است. یکی از مصادیق عینی‌بخشی به این رویکرد، همین جایگاه‌های CNG است؛ جایگاه‌هایی که در سال ۱۴۰۰ بیش از ۱۳۰ میلیارد ریال درآمد داشته‌اند.

عیدی با بیان اینکه طبق آمار، روزانه به طور متوسط ۳۸ هزار خودرو از خدمات جایگاه‌های CNG متعلق به شهرداری مشهد استفاده می‌کنند، افزود: در حال حاضر از ابتدای امسال تاکنون در مقایسه با مدت مشابه درآمد شهرداری مشهد از این جایگاه‌ها به ۱۱۰ میلیارد ریال رسیده که رشد ۳۰ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل را نشان می‌دهد؛ طبق پیش‌بینی‌ها درآمد شهرداری در سال جاری تا پایان سال به حدود ۱۶۸ میلیارد ریال خواهد رسید.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha