• دوشنبه / ۲۳ آبان ۱۴۰۱ / ۱۲:۲۲
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 1401082315859
  • خبرنگار : 50037

افزایش ۱۱۰ درصدی جمع‌آوری زکات در شهرستان‌ رزن و درگزین

افزایش ۱۱۰ درصدی جمع‌آوری زکات در شهرستان‌ رزن و درگزین

ایسنا/همدان مدیر کمیته امداد امام خمینی(ره) شهرستان رزن و درگزین از افزایش ۱۱۰ درصدی جمع‌آوری زکات در این شهرستان‌ها خبر داد.

رضا صادقی مصور در گفت‌وگو با ایسنا، اظهارکرد: از ابتدای سال تاکنون افزون بر دو میلیارد و ۱۷۸ میلیون تومان زکات در شهرستان رزن و  درگزین جمع‌آوری شده که این میزان زکات جمع‌آوری شده نسبت به مدت مشابه سال گذشته دارای ۱۱۰ درصد افزایش است.

وی با بیان اینکه ۷۸ روستا در سطح رزن و درگزین مشمول پرداخت زکات هستند، خاطرنشان کرد:روستای نظام آباد درگزین در بین روستاهای مشمول پرداخت زکات بیشترین پرداخت زکات را  در سال جاری داشته است.

صادقی مصور با اشاره به در دست اجرا بودن سه پروژه عمرانی از محل زکات در سطح روستاهای شهرستان‌های رزن و درگزین اظهار کرد: از دو میلیارد و ۱۷۸ میلیون تومان زکات جمع‌آوری شده از سطح روستاهای شهرستان افزون بر یک میلیارد و ۲۵۴ میلیون تومان آن به زکات مستحبی اختصاص داشته است.

وی همچنین از تحقق ۱۱۰ درصدی تعهد زکات شهرستان‌های رزن و درگزین از ابتدای سال تاکنون خبر داد و یادآور شد: از دو میلیارد و ۱۷۸ میلیون تومان زکات جمع‌آوری شده در شهرستان‌ افزون بر  ۲۴۱ میلیون و ۹۹۰ هزار تومان نیز به زکات واجب ،۶۲۶ میلیون  و ۹۹۱ هزار تومان به زکات فطره و غیر عمد و ۵۴۶ میلیون و ۵۹۰ هزار تومان به کفاره غیر عمد اختصاص داشته است.

صادقی مصور با بیان اینکه باید فرهنگ پرداخت زکات را در جامعه نهادینه کنیم، ادامه داد: کشاورزان با همتی دو چندان، نهضت احیا و ترویج زکات را بیش از گذشته نهادینه کنند.

وی با اشاره به فرهنگ‌سازی در زمینه فریضه پرداخت زکات، بیان کرد: نصب بنر زکات، تهیه و توزیع بروشور زکات، توزیع کیسه‌های زکات بین کشاورزان  از جمله  برنامه‌های مختلف فرهنگی برای آگاه‌سازی مردم از مزایای زکات در شهرستان بوده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha