• دوشنبه / ۲۳ آبان ۱۴۰۱ / ۱۵:۱۴
  • دسته‌بندی: گردشگری و میراث
  • کد خبر: 1401082316067
  • خبرنگار : 71021

رییس جامعه تورگردانان:

بزرگترین توراپراتورهای جهان را به ایران می‌آوریم

 بزرگترین توراپراتورهای جهان را به ایران می‌آوریم

رییس جامعه تورگردانان ایران از دعوت از بزرگترین توراپراتورهای گردشگری جهان برای سفر به ایران در خردادماه سال ۱۴۰۲ خبر داد.

به گزارش ایسنا، ابراهیم پورفرج درحالی‌که از لغو گسترده سفر گردشگران خارجی به ایران در پی ناآرامی‌های اخیر و هشدار برخی کشورها درباره سفر به ایران سخن گفته بود، حالا از قصد و تلاش این تشکل خصوصی برای دعوت از بزرگترین توراپراتورهای خارجی برای سفر به ایران در خردادماه سال ۱۴۰۲ خبر داده است.  

او با اشاره به تجربه‌ای مشابه در دولت دهم با دعوت از ۱۳۵ نماینده شرکت‌های گردشگری از ۴۲ کشور، ‌ گفت: آن‌ها از بزرگترین توراپراتورهای جهان بودند و به ایران آمدند. قصد داریم برنامه‌ای در این زمینه تدوین کنیم و از بزرگترین‌ توراپراتورهای جهان برای حضور در کشورمان دعوت کنیم. در حال حاضر مذاکرات را در این زمینه با توراپراتورها شروع کرده‌ایم و این طرح را اوایل خردادماه سال ۱۴۰۲ اجرا خواهیم کرد. سعی می‌کنیم ۵۰ کشور را برای حضور در ایران دعوت کنیم.

بنا بر آنچه روابط عمومی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی به نقل از رییس جامعه تورگردانان ایران منتشر کرده، قرار است نشست‌های مشترکی با این وزارتخانه برای تدوین برنامه حضور این توراپراتورها در ایران برگزار شود.

پورفرج با اشاره به وضعیت تورگردانی در ایران، اظهار کرد: شیوع ویروس کرونا در سه سال گذشته موجب شد تا تورهای ورودی (به ایران) وضعیت خوبی نداشته باشد و تعداد آن‌ها کاهش پیدا کند. بیشتر آژانس‌ها در این مدت درآمد چندانی نداشتند. پس از سه‌ سال سعی کردیم با بازارهای هدف گفت‌وگو کنیم. قبل از همه‌گیری کرونا بازارهای هدف ما کشورهای اروپایی، آمریکایی، چین، ژاپن بودند. در حال حاضر برای حضور در نمایشگاه‌های بین‌المللی برنامه‌ریزی می‌کنیم. حدود سه هفته پیش هم در نمایشگاه گردشگری ایتالیا با ۱۰ آژانس گردشگری شرکت کردیم که نتایج خوبی به همراه داشت.

رییس هیأت مدیره جامعه تورگردانان کشور افزود: در نمایشگاه آلمان که بزرگترین نمایشگاه گردشگری دنیاست و اسفندماه برگزار می‌شود، ۵۰۰ متر مربع فضا برای ایران‌ گرفته‌ایم. همچنین برای نمایشگاه گردشگری فیتور اسپانیا که قرار است بهمن‌ماه برگزار شود، حدود ۲۵۰ مترمربع زمین در نظر گرفته‌ایم. تمام تلاشمان این است تا تعداد زیادی از آژانس‌ها در این نمایشگاه‌ها شرکت کنند و کشورمان را بیش از گذشته معرفی کنیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha