• دوشنبه / ۲۳ آبان ۱۴۰۱ / ۱۶:۰۶
  • دسته‌بندی: کردستان
  • کد خبر: 1401082316140
  • خبرنگار : 50130

امام جمعه سنندج:

صدا و سیما به دور از هر گونه تبعیض از همه علمای دینی بهره ببرد

صدا و سیما به دور از هر گونه تبعیض از همه علمای دینی بهره ببرد

ایسنا/کردستان امام جمعه سنندج گفت:صدا و سیما باید به دور از هر گونه تبعیض و تعصب، از همه علمای دینی، فقهی با شریعت و فتوای محمدی در مسایل استفاده کند.

ماموستا رستمی، امروز دوشنبه (۲۳آبان ماه) در مراسم تودیع و معارفه مدیرکل صدا و سیما استان کردستان، با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا به ویژه شهدای خبرنگار اظهار کرد: علمای دینی، طلایه داران راه انبیا و دیده بانان بابصیرت و خدوم مردم هستند.

وی با اشاره به اینکه ما باید برای اسلام، کشور و مردم دیده بان واقعی باشیم افزود: اگر پیامبران را الگوی واقعی خود قرار دهیم، در این مسیر موفق خواهیم بود.
امام جمعه سنندج بیان کرد: باید از زحمات و دیده بانی مدیرکل سابق صدا و سیما در راستای ایجاد همدلی در جامعه تقدیر کرد.

وی ادامه داد: صدا و سیما یک نهاد مقدس است که با تبلیغ به وسیله تصویر با دشمنان مبارزه می کند و این امری ستودنی در راستای ترویج مبلغ بودن در جامعه است.
امام جمعه سنندج، با تأکید بر اینکه علم باید در همه مسایل جاری باشد عنوان کرد: علم فقط تعلیم و تربیت نیست، بلکه باید راهنما و نجات دهنده بشریت باشد.

وی، افزود: باید با بهره‌گیری از علم، مردم را از گرانی و شرایط اقتصادی نامناسب برهانیم و امرا و دانشمندان باید با الگو قرار دادن سیره پیامبر امت را از فساد نجات دهند.

امام جمعه سنندج، صدا و سیما را متعلق به مردم دانست و گفت: صدا و سیما باید با الگوبرداری از چهار رکن اساسی دین اسلام مبنی بر عدالت، مساوات، مشورت و توسعه تولید محتوا داشته باشد.

وی عنوان کرد: صدا و سیما باید به دور از هر گونه تبعیض و تعصب، از همه علمای دینی، فقهی، شریعت و فتوای محمدی در مسایل استفاده کند.

ماموستا رستمی تاکید کرد: صدا و سیما باید علمای اهل سنت و تشیع برای بیان مسائل دینی، آسیب های اجتماعی و از جمله طلاق و نکاح دعوت شوند تا پاسخگوی سوالات جوانان باشند.

توازن تصویری مهمترین اولویت صدا و سیمای کردستان بوده است
عبدالملکی، مدیرکل اسبق صدا و سیمای کردستان، در این مراسم، با اشاره به اهمیت توازن تصویری در انسجام ملی اظهار کرد: تبعیض تصویری مهم ترین ظلم و تبعیض تاریخ است.

رییس‌ سابق مدیرکل صدا و سیمای استان کردستان، یکی از اهداف اصلی صدا و سیمای استان را پخش تصویر بیشتری از قوم کرد در رسانه ملی ذکر کرد و افزود: کم توجهی به اقوام می تواند اثرات منفی زیادی بر اقوام مختلف و انسجام ملی داشته باشد.

وی بیان کرد: در کردستان هجمه رسانه ای بسیار زیادی وجود دارد اما مردم نجیب استان، همیشه پای انقلاب و کار بوده اند لذا باید برای حفظ این مردم تمام تلاش خود را به کار بست.

وی، تعداد مخاطبین رادیو کردستان را ۵۴درصدی اعلام کرد و گفت: این تعداد مخاطب در دنیا در نوع خود بی نظیر است.

عبدالملکی، با اشاره به اینکه در تصویر نیز جزو رتبه‌های برتر کشور بوده ایم، ادامه داد: ایجاد همدلی و یکرنگی از مهمترین اولویت های صداو سیمای استان بوده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha