• سه‌شنبه / ۲۴ آبان ۱۴۰۱ / ۰۸:۲۹
  • دسته‌بندی: خراسان جنوبی
  • کد خبر: 1401082416406
  • منبع : نمایندگی خراسان جنوبی

استاندار خراسان جنوبی:

ملت ایران در بحران‌ها قوی‌تر شده است

 ملت ایران در بحران‌ها قوی‌تر شده است

ایسنا/خراسان جنوبی استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه ملت ایران همواره در بحران‌ها قوی‌تر شده است، گفت: اگر به هر دلیل با تهدید دشمن روبه‌رو شود، قدرتمند می‌شود.

جواد قناعت، دوشنبه شب ۲۳ آبان در یادواره شهدای استانداری، فرمانداری‌ها و بخشداری‌های تابعه خراسان جنوبی که با حضور نماینده رهبر معظم انقلاب در شورای عالی امنیت ملی در بیرجند برگزار شد، اظهار کرد: عزت نفس ایران اسلامی زیربار ظلم نرفتن است.

به گزارش ایسنا، وی با بیان اینکه علی رغم همه مشکلاتی که بر کشور تحمیل شده اما هر وقت پنچه در پنجه دشمن انداختیم قدرتمندتر شدیم، افزود: بالاترین مقام، بزرگترین پیروزی و برترین سعادت رسیدن به فیض شهادت است.

استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه شهادت اوج تعالی انسان است و اگر خون شهدا نبود امروز خبری از اسلام و مکتب توحید بخش الهی نبود، تصریح کرد: شهید آگاهانه و در راستای هدفش مقدس خود آن را انتخاب می‌کند.

قناعت با اشاره به اینکه شهادت دو اصل دارد و اصل اول آن مرگ همراه با کشته شدن است، تصریح کرد: هر مرگی شهادت محسوب نمی‌شود و اصل دوم دو شرط دارد که شرط اول آگاهانه بودن شهادت و شرط دوم آن فی سبیل الله بودن است.

وی با اشاره به دیدگاه سردار دل‌ها حاج قاسم سلیمانی نسبت به شهادت، ادامه داد: مقدمه شهید شدن، شهید بودن و رعایت شاخص‌های آن است.

استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه قدرت در خون شهدا است، اظهار کرد: قدرت را خون شهیدان و از خودگذشتگی جانبازان برای کشور ما ایجاد کرده است.

وی با بیان اینکه این اتفاقات به گفته رهبر معظم انقلاب نشان از حرکت رو به جلو انقلاب دارد و هرکس به وسع خودش باید به میدان بیاید و سکوت در این مورد حرام است، افزود: اطاعت بی چون و چرا از ولایت فقیه، قرار گرفتن خدامحوری در مقابل خودمحوری، درهم آمیختن عقل، عشق و سازش ناپذیری در مقابل دشمن از جمله دستاوردهای شهادت است.

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha