• سه‌شنبه / ۲۴ آبان ۱۴۰۱ / ۰۸:۳۲
  • دسته‌بندی: خراسان شمالی
  • کد خبر: 1401082416408
  • خبرنگار : 50444

تاکید رئیس کل دادگستری خراسان شمالی بر رعایت حقوق کارگران در صنایع استان

تاکید رئیس کل دادگستری خراسان شمالی بر رعایت حقوق کارگران در صنایع استان

ایسنا/خراسان شمالی رئیس کل دادگستری خراسان شمالی بر رعایت حقوق کارگران شاغل در صنایع استان توسط مدیران این مجموعه ها تاکید کرد.

به گزارش ایسنا، رئیس کل دادگستری خراسان شمالی به اتفاق تنی چند از مقامات قضایی از جمله دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان، دادستان جاجرم و بازرس کل استان از مجتمع آلومینای ایران در شهرستان جاجرم بازدید کرد.

حجت الاسلام والمسلمین رضا براتی زاده، از بخش های مختلف این مجتمع صنعتی از جمله بعضی از معادن استخراج بوکسیت و واحد تولید شمش دیدن کرد و از نزدیک در جریان روند انجام امور و فعالیت های  این شرکت قرار گرفت.

بررسی ظرفیت حجمی تولید ماده اولیه و پودر آلومینا، وضعیت نیروی انسانی شاغل و آماده به کار، نحوه جذب نیرو و استخدام کارکنان، کیفیت نظام پرداخت دستمزدها و حق الزحمه کارگران و پرسنل، روند انجام مناقصه ها، انتصابات مدیریتی و... از جمله مهمترین محورهای این بازدید بود که بر رعایت آن ها تاکید شد.

رئیس کل دادگستری استان با اشاره به مشکلات اقتصادی مبتلابه کشور به ویژه تحریم های ظالمانه نظام سلطه و استکبار جهانی و همچنین نامگذاری سال جاری از سوی مقام معظم رهبری (حفظه الله تعالی) تحت عنوان «تولید، دانش بنیان، اشتغال آفرین» اقدامات مبتکرانه بر پایه دانش فنی بومی در کارخانه آلومینای ایران را ستودنی و در خور تحسین و تمجید توصیف کرد.

وی بیان کرد: این کار وابستگی و نیاز کشور به بیگانگان را کم می کند و باعث می شود با حفظ استقلال اقتصادی، مسیر توسعه و پیشرفت ایران اسلامی تسهیل شود.

براتی زاده با تأکید مضاعف بر تداوم حمایت جدی و همه جانبه دستگاه قضایی از تولید و اشتغال در استان، تصریح کرد: با توجه به شرایط فعلی حاکم بر کشور و تلاش دشمنان برای القاء ناکارآمدی نظام و ایجاد فضای بی اعتمادی، یأس و نامیدی در جامعه از طرق مختلف از قبیل توسل به ابزارهای تهدید، تحریم، فتنه آفرینی و تفرقه افکنی، دستگاه قضایی استان  در راستای حمایت از تولید و سرمایه گذاری از هیچ کوششی فروگذار نخواهد کرد.

مقام عالی قضایی استان با ابراز خرسندی و تمجید از تلاش های صورت گرفته در جهت افزایش ظرفیت و توان تولیدی مجتمع  آلومینای جاجرم خاطرنشان کرد: طی بررسی های به عمل آمده این واحد صنعتی توانسته با تولید آلومینیوم علاوه بر صرفه جویی ارزی، نیاز کشور را در بخش های مختلف را تأمین نماید.

حجت الاسلام والمسلمین براتی زاده گفت: اکنون مفتخریم که با توسعه این مجتمع و راه اندازی و بهره برداری از فازهای جدید، این استان گام بسیار مهمی در حوزه اشتغال و رونق اقتصادی و توسعه پایدار برداشته است.

وی اظهار کرد: دستگاه قضایی تلاش می کند در کنار دولت و دستگاه های اجرایی به خصوص در زمینه سرمایه گذاری و تولید و اشتغال عمده، موانع پیش روی سرمایه گذاران را رفع کند.

براتی زاده  خاطرنشان کرد: هر جایی که گردش مالی، درآمدها و هزینه های هنگفت وجود دارد احتمال وجود مفسده نیز متصور است؛ لذا باید در این خصوص نظارت ها بیش از پیش تقویت شود و مراقبت ها نیز مداوم باشد و تمامی سازوکارها و مراحل عملیاتی، شفاف و روشن و بر مدار قانون و مبانی قانونی متکی گردد تا از وقوع جرائم و تخلفات بعدی پیشگیری شود.

بازرس کل استان نیز در نشست با دست اندرکاران شرکت آلومینای ایران با اشاره به رویکرد پیشگیرانه این مجموعه، خاطرنشان کرد: همه مدیران و مسؤولین در هر سمت و جایگاهی باید قانون را بعنوان فصل الخطاب در تمامی مراحل کار خود کاملا رعایت کنند و  منافذ فسادزا را کاملا مسدود نمایند و با تقویت سازوکارهای نظارتی اجازه ندهند حتی شائبه قانون گریزی، جرائم و تخلفات در این مجموعه شکل گیرد.

صادق اسپیدکار با اشاره به ضرورت شفاف سازی فرایندهای انجام کار به ویژه در حوزه انتصابات و استخدام، جذب و بکارگیری نیروی انسانی و نیز فرآیند انجام مناقصه ها در حوزه فعالیت های پیمانکاران تصریح کرد: هرگاه این روندها در تطابق با موازین قانونی و مقررات موضوعه باشد و بطور روشن و شفاف و در مدار عدل و انصاف انجام گردد، بسیاری از مشکلات احتمالی رفع خواهد شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha