• سه‌شنبه / ۲۴ آبان ۱۴۰۱ / ۰۸:۴۵
  • دسته‌بندی: خوزستان
  • کد خبر: 1401082416423
  • منبع : نمایندگی خوزستان

آغاز به کار دومین جشنواره ملی برداشت نیشکر در خوزستان

آغاز به کار دومین جشنواره ملی برداشت نیشکر در خوزستان

ایسنا/خوزستان همزمان با سی‌ودومین سالگرد تأسیس شرکت توسعه‌نیشکر و صنایع جانبی، فعالیت‌های دومین جشنواره ملی برداشت نیشکر در محل شرکت کشت و صنعت نیشکر امیرکبیر اهواز آغاز شد.

به ‌گزارش ایسنا، در حاشیه این مراسم مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی در برنامه تلویزیونی زنده «در مسیر پیشرفت» که از شبکه‌های یک سیما و استانی خوزستان پخش می‌شد، آخرین دستاوردهای نیشکر و صنایع جانبی را تشریح کرد.

این جشنواره با همکاری گسترده اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خوزستان، در قالب نمایشگاه، غرفه‌ها و کارگاه‌ها به مدت سه روز از ۲۳ تا ۲۵ آبان‌ ۱۴۰۱ دایر است.

قرار است در پایان این جشنواره، آثار برگزیده ۲ بخش جشنواره «شهد رسانه» و جشنواره «قاب سبز» معرفی و از برگزیدگان در بخش‌های مختلف تقدیر شود.

آغاز به کار دومین جشنواره ملی برداشت نیشکر در خوزستان

علاوه بر این، برنامه‌های متنوعی از جمله سوارکاری، پرواز پاراگلایدر، دوچرخه‌سواری، کارگاه کتاب‌خوانی، نقاشی و خوشنویسی در حاشیه این نمایشگاه در حال برگزاری است.

سوارکاری، برپایی غرفه‌های متنوع صنایع‌دستی، حضور گروه‌های هنری از جمله خوشنویسان، فعالیت زنده در نمایشگاه، امکانات تصویری مناسب و تدارک اتوبوس روباز برای بازدید از مزارع، بخشی از فعالیت‌های جشنواره دوم است.

برپایی غرفه‌های شهرستان‌های پیرامون نیشکر برای معرفی صنایع‌دستی و توانمندی‌های روستاهای اطراف طرح‌های نیشکر نیز از دیگر بخش‌های نمایشگاهی این جشنواره است.

آغاز به کار دومین جشنواره ملی برداشت نیشکر در خوزستان

بازدید برای علاقه‌مندان به جشنواره شکرستان آزاد است و افراد می‌توانند از ساعت ۹ تا ۱۷ با مراجعه به شرکت کشت و صنعت امیرکبیر در ۴۵ کیلومتری جاده اهواز به خرمشهر، از غرفه‌ها و برنامه‌های فرهنگی و هنری جشنواره شکرستان دیدن کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha