• سه‌شنبه / ۲۴ آبان ۱۴۰۱ / ۱۰:۳۵
  • دسته‌بندی: قزوین
  • کد خبر: 1401082416557
  • خبرنگار : 50560

یک مسئول:

وقف بسترساز اقتصاد برای دانش‌بنیانی‌هاست

وقف بسترساز اقتصاد برای دانش‌بنیانی‌هاست

ایسنا/قزوین مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین گفت: وقف دانش‌بنیان، ضمن ماندگاری خدمت، مسیر توسعه فناوری را باز می‌کند و بسترساز اقتصادی ارزشمند برای شرکت‌های دانش‌بنیان است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید مصطفی مجیدی در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به راهبرد سال جاری «تولید، دانش‌بنیان اشتغال آفرین» از سوی رهبر معظم انقلاب اظهار کرد: توجه ویژه به تحقق شعار سال در اوقاف و امور خیریه اولویتی است که برای اجرایی شدن آن علی‌رغم استفاده از ظرفیت‌های موجود، برنامه‌ریزی‌هایی نیز شده است.

وی افزود: وقف بستر اقتصادی خوبی را برای طرح‌های دانش‌بنیان مهیا می‌کند. از همین رو سعی کردیم با دانشگاه‌ها و مراکز دانش‌بنیان تعامل خوبی برقرار کنیم تا این مهم را به منصه ظهور برسانیم.

این مسئول بیان کرد: اداره کل اوقاف از ابتدای سال جاری آمادگی کامل خود را برای پذیرش وقف تولیدات دانش‌بنیانی اعلام کرده و اقدامات حمایتی از صنایع به‌خصوص در بحث کشاورزی و فناوری، صنعت دام و طیور را در دستور کار خود قرار داده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه قزوین مهم‌ترین دلیل گرایش به تولیدات دانش‌بنیان و وقف را عدم وابستگی کشور به غرب و همچنین جلوگیری از خروج ارز دانست و گفت: این اداره کل از طرح‌های دانش‌بنیان و اشتغال آفرین برای تولید سرمایه و کمک به محرومیت‌زدایی حمایت می‌کند. خوشبختانه نخبگان زیادی برای ارائه ایده و طرح‌های خود که بر مبنای تولید دانش‌بنیان و اشتغال آفرین است به اداره کل اوقاف و امور خیریه مراجعه کردند برخی طرح‌ها برای وقف در دست اجراست و برخی طرح‌ها نیز به مشاوران ما در این زمینه ارجاع شده‌اند.

مجیدی افزود: شعار سال جاری یکی از کلیدی‌ترین و هوشمندانه‌ترین شعارها بود که اگر به نسخه اجرا برسد می‌تواند علاوه بر اقتدار هرچه بیشتر برای کشور، مشکل‌گشایی کند و مشکلات اقتصادی و معیشت مردم را سامان بخشد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه قزوین در پایان گفت: نمایشگاه دانش‌بنیان سازی تولید که در هفته گذشته برگزار شد، ظرفیت‌های خوب و امیدبخشی را به منصه ظهور رساند و در بازدید از نمایشگاه‌ها با نخبگانی که قصد وقف تولیدات دانش‌بنیانی خود را داشتند تعامل برقرار کردیم که امیدواریم منتج به عقد قرارداد شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha