• سه‌شنبه / ۲۴ آبان ۱۴۰۱ / ۱۰:۵۶
  • دسته‌بندی: رسانه
  • کد خبر: 1401082416590
  • منبع : صدا و سیما

اولین خبرنگار شهید صداوسیما که بود؟

اولین خبرنگار شهید صداوسیما که بود؟

از عبدالرسول مصطفایی به عنوان نخستین شهید صداوسیما نام برده می‌شود. شهید رسول مصطفائی در سال ۱۳۳۷ در شهر آبادان در خانواده‌ای مذهبی دیده به جهان گشود. او به کار خبرنگاری علاقه فراوان داشت و در سال ۱۳۵۹ به عنوان خبرنگار صدا و سیما مرکز آبادان مشغول به کار شد و به عنوان خبرنگار جنگی به جبهه جنگ رفت.

در جبهه بعد از اتمام کارهای خبری‌اش اسلحه به دست می‌گرفت و علیه صدامیان می‌جنگید و بزرگترین آرزویش این بود که در راه خدا و به خاطر خدا شهید شود و سرانجام در تاریخ ۱۷ /۹ /۱۳۵۹ به آرزوی دیرین خود رسید و در جبهه آبادان شهید شد.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی صداوسیما، مدیرکل صداوسیمای مرکز آبادان با حضور در منزل شهید شاخص صداوسیما شهید "عبدالرسول مصطفایی" با مادر بزرگوار وی دیدار و از وی تجلیل کرد.

در این دیدار مدیر کل صداوسیمای مرکز آبادان با تجلیل از مقام شامخ والدین شهدا، شهدای رسانه را صف‌شکنان جبهه دانایی نامید و گفت: این عزیزان در اوج خطرات و در زیر بمباران و حملات شدید دشمن متجاوز سعی در مخابره اولین و صحیح ترین روایت‌ها از وقایع داشتند و اجازه نمی‌دادند خبرهای غیرواقعی و روایت های مغرضانه جامعه را ملتهب کند.

اولین خبرنگار شهید صداوسیما که بود؟

مادر این شهید بزرگوار نیز که با کمک کپسول اکسیژن تنفس می‌کند، در این دیدار گفت: بعد از پخش خبر شهادت رسول، شهید غلامرضا رهبر، نزد من آمد و دوربین رسول را از من گرفت تا بتواند راه این شهید را ادامه دهد و این‌گونه بود که او هم مانند رسول در راه اسلام و وطنش در صحنه‌های مختلف خطر، خبرهای جنگ را مخابره کرد و آسمانی شد و اکنون آنان وظیفه سنگینی را بردوش سایر خبرنگاران و هم قطارانشان گذاشته اند.

شهید عبدالرسول مصطفایی در تاریخ ۱۷ آذر سال ۵۹ و در سن ۲۳ سالگی در حالی که به عنوان خبرنگار صداوسیمای مرکز آبادان در حال تهیه گزارش از هجوم بعثی‌ها در پل خرمشهر بود به درجه رفیع شهادت نائل و به عنوان اولین شهید خبرنگار دفاع مقدس شناخته شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha