• سه‌شنبه / ۲۴ آبان ۱۴۰۱ / ۱۱:۲۲
  • دسته‌بندی: خبر بازار
  • کد خبر: 1401082416631
  • خبرنگار : 30188

برای خرید مصالح ساختمانی مناسب چه اقداماتی انجام دهیم؟

برای خرید مصالح ساختمانی مناسب چه اقداماتی انجام دهیم؟
انواع مصالح ساختمانی

خرید هر محصولی بایستی با دقت صورت پذیرد. در خرید مصالح ساختمانی این دقت بایستی دوچندان شود. زیرا علاوه بر احتمال ضرر مالی امکان ضرر جانی نیز وجود دارد.

به گزارش ایسنا به نقل از سایت پی جو، مصالح ساختمانی در حکم سلول‌های یک ساختمان می‌باشند. در صورت سلامت و مستحکم بودن این سلول‌ها ساختمان هم از استحکام و پایداری لازم برخوردار خواهد شد در غیر این صورت احتمال ایجاد مشکل در تمامی قسمت‌های یک خانه وجود دارد.

ما در ادامه در خصوص نحوه انتخاب مصالح و معرفی سایت پی جو که در آن می‌توانید لیست فروشگاه‌های مصالح ساختمانی شهرتان را بسادگی بیابید صحبت خواهیم نمود.

انواع مصالح ساختمانی که در یک ساختمان مورد استفاده قرار می‌گیرد:

مصالح ساختمانی در انواع ساختمان به مواردی که در این بخش اشاره خواهیم کرد تقسیم‌بندی می‌شوند:

  • مصالح ساختمانی ساده: این نوع از مصالح ساختمانی دارای جنس مشابه بوده کیفیت و شرکت توزیع و فروش آن چندان مهم نمی‌باشد. از جمله این مصالح می‌توان به شن و ماسه اشاره کرد.
  • مصالح مرکب: این نوع از مصالح طی یک فرایندی ایجاد می‌شود. عمدتا این پروسه تولید در این محصولات با ترکیب چند مواد ایجاد می‌شود. در این نوع کیفیت مواد اولیه و انجام صحیح فرایند تولید بسیار مهم می‌باشد و تعیین کننده کیفیت این محصولات خواهد بود. از جمله این موارد می‌توان به بتن، ایرانیت و ایزوگام اشاره کرد.
  • مصالح ساختمانی آماده یا پیش ساخته: این نوع مصالح در کارخانه تولید شده سپس به محل ساخت ساختمان یا پروژه انتقال می‌یابند. این مصالح عبارتند از: کاشی، سنگ، آجر و غیره.
  • مصالح لوکال: مصالحی هستند که در همان محل ساخت ساختمان تولید و مورد مصرف قرار می‌گیرند. مانند: ملات مورد استفاده در قسمت‌های مختلف.
فروشگاه مصالح ساختمان
کیفیت مناسب مصالح

چرا کیفیت مصالح ساختمانی در ساخت یک بنا مهم می‌باشد؟

شاید در گذشته استفاده از مصالح ساختمانی مرغوب چندان اهمیت نداشت. ولی امروزه با توجه به بالا رفتن تعداد جمعیت و اجبار به استفاده از ارتفاع برای ساخت خانه‌ها این مورد اهمیت دوچندانی پیدا کرده است. کیفیت ساخت یک بنا رابطه مستقیم با مصالح مورد استفاده در آن دارد. همچنین استحکام و مقاومت یک ساختمان هم با این مورد تعیین می‌شود. پس باید حتما در خرید این محصولات دقت نمایید. 

چگونه فروشگاه مناسب مصالح ساختمانی را بیابیم؟

با توجه به اهمیت محصولات و تاثیر مستقیم آن با سلامت و ایمنی بنا باید حتما در انتخاب شرکت و مرکز خرید این محصولات دقت نماییم. سایت پی جو لیست کاملی از فروشگاه‌های مصالح ساختمانی در شهرهای مختلف ایران مانند فروشگاه مصالح ساختمانی در بندرعباس، فروشگاه مصالح ساختمانی در بوشهر و... را به شما معرفی کرده است.

سایت پی جو چگونه می‌تواند به ما در خرید  مصالح ساختمانی کمک نماید؟

سایت پی جو در هر نقطه از ایران فروشگاه‌های مصالح ساختمانی را به شما معرفی کرده است. در کلان شهرهایی مانند: تهران، تبریز، بندرعباس و خوزستان که مشکل ترافیک و کمبود وقت وجود دارد سایت پی جو به شما نزدیکترین مرکز فروش این محصولات را معرفی خواهد کرد. در سایت پی جو نه تنها این مورد بلکه تمامی مشاغل و محصولات مورد نیاز خود را تنها با چند کلیک می‌توانید پیدا کنید. 

انتهای رپرتاژ آگهی

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha