• سه‌شنبه / ۲۴ آبان ۱۴۰۱ / ۱۱:۳۰
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 1401082416647
  • خبرنگار : 50163

۱۱ معدن زنجان در اراضی موقوفه قرار دارند

۱۱ معدن زنجان در اراضی موقوفه قرار دارند

ایسنا/زنجان رئیس اداره بهره‌وری اقتصادی موقوفات و بقاع متبرکه اوقاف استان زنجان گفت: ۱۱ معدن استان در اراضی موقوفه واقع هستند.

سیدرضا سیدحسینی صبح امروز (۲۴ آبان‌ماه) در جلسه تعیین تکلیف معادن واقع در اراضی موقوفه شهرستان ابهر، عنوان کرد: ۱۱ معدن در استان زنجان در اراضی موقوفه واقع شده‌اند که از این تعداد هفت معدن در شهرستان ابهر، سه معدن در شهرستان خدابنده و یک معدن هم در شهرستان ماهنشان قرار دارد.

وی با اشاره به اینکه وجود این تعداد معادن واقع در اراضی موقوفه در سال‌های اخیر مشخص شده است، گفت: در تلاش هستیم که میزان حق و حقوق موقوفه در این معادن را بصورت کاملا کارشناسی شده و از طریق قانونی و رسمی مشخص کرده و در آینده نزدیک اجرا کنیم.

این مسئول با بیان اینکه واقفان خیراندیشی که سال‌ها پیش از خودگذشتگی کرده و این اراضی ارزشمند را که ملک آنان بوده به خاطر نیت‌های والایی که برای خدمت به مردم و جامعه خود داشتند، وقف نکرده‌اند، افزود: اکنون چشم انتظار اجرای نیات خود از قبیل مساعدت به نیازمندان و دارو و درمان بیماران، کمک به ایتام و دانش‌آموزان و طلاب کم درآمد یا برگزاری مجالس تبلیغ و ترویج دین یا عزاداری امام حسین (ع) هستند.

سیدحسینی ادامه داد: در بحث پیگیری حقوقی و فنی وضعیت معادن واقع در اراضی موقوفه جزو استان‌های پیشتاز در کشور هستیم و تعامل خوبی با بهره‌برداران معادن داریم تا امور از طریق مجاری قانونی حل و فصل شده و طرفین به حقوق عادلانه خود بر اساس قانون دست یابند.

رئیس اداره بهره‌وری اقتصادی موقوفات و بقاع متبرکه اوقاف استان زنجان با بیان اینکه اوقاف و امور خیریه به عنوان سازمان متولی موقوفات در مرحله اول موظف است که وقفیات را حفظ و حراست کرده و از تغییر و تبدیل آن جلوگیری کند و در مرحله دوم مقدمات قانونی مورد نیاز برای اجرای نیات واقفان را فراهم آورد، خاطرنشان کرد: در نهایت موقوفات را به درآمد شایسته مطابق با وضعیت و موقعیت هر موقوفه برسانیم تا این درآمد صرف اجرای نیات واقفان شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha