• سه‌شنبه / ۲۴ آبان ۱۴۰۱ / ۱۲:۲۰
  • دسته‌بندی: اقتصاد کلان
  • کد خبر: 1401082416721
  • خبرنگار : 71641

نگاهی به شرایط بانک‌ها برای پرداخت وام‌های خرد (۹)

متقاضیان وام از «بانک کشاورزی» بخوانند

متقاضیان وام از «بانک کشاورزی» بخوانند

مشاهدات میدانی از برخی شعب بانک کشاورزی در روند پرداخت تسهیلات بیانگر این است که اکثر شعب این بانک از طریق بررسی میانگین حساب وام می‌دهند؛ اینگونه که برای حساب جاری سه برابر میانگین آن و برای حساب‌های کوتاه مدت نیز دو برابر میانگین می‌توان وام گرفت.

به گزارش ایسنا، در پی ممنوعیت بلوکه کردن بخشی از مبلغ وام و همچنین سپرده‌گذاری بدون سود برای دریافت تسهیلات، عملکرد بانک‌ها در این راستا و رعایت این بخشنامه مورد بررسی قرار گرفته که در این گزارش به طور نمونه شرایط وام دهی از سوی بانک کشاورزی و چگونگی برخورد این بانک با بخشنامه مربوطه رصد شده است.

بر اساس مشاهدات میدانی از برخی شعب بانک کشاوزی این بانک برای پرداخت تسهیلات خرد، مبلغی از وام یا سپرده را بلوکه نمی‌کند. اما پرداخت وام در این بانک منوط به بررسی میانگین حساب است.

در این زمینه، مسئول اعتبارات یکی از شعب بانک کشاورزی می‌گوید که برای دریافت وام اگر حساب جاری داشته باشید می‌توانید تا سه برابر میانگین آن وام بگیرید و در صورت داشتن حساب کوتاه‌مدت تا دو برابر میانگین آن را می‌توانید تسهیلات تا سقف ۲۰۰ میلیون تومان دریافت کنید.

همچنین، شعبه دیگری نیز درباره شرایط پرداخت وام اینگونه توضیح می‌دهد که می‌توان پس از گذشت شش ماه تا سقف ۲۰۰ میلیون تومان به روش ذکر شده در بالا وام خرد گرفت.

البته، در رابطه با اینکه برای دریافت وام از بانک کشاورزی به این شکل شرایط اخذ ضامن به چه صورت است، مسئولان شعب این بانک اعلام می‌کنند که برای وام بالای ۵۰ میلیون تومان باید یک ضامن می‌خواهد.

علاوه براین، شعبه دیگری می‌گوید که ضامن برای دریافت وام باید کارمند رسمی و چک صیادی داشته باشد.

بررسی‌های دیگر از شعب بانک کشاورزی نیز بیانگر این است که باید حداقل سه تا شش ماه از افتتاح حساب شما در این بانک گذشته باشد تا میانگین حساب شما براساس نوع حساب بررسی شود که بتوانید وام بگیرید.

طبق این گزارش، در حالی بانک کشاورزی شرط تسهیلات‌دهی در شعب خود را میانگین حساب اعلام می‌کند که مسئولان بانکی معتقدند بانک‌ها نباید برای پرداخت تسیهلات خرد شرط بررسی میانگین حساب بگذارند و باید براساس رتبه اعتباری نسبت به پرداخت تسهیلات اقدام کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۱-۰۸-۲۷ ۰۲:۳۳

رفتم بانک کشاورزی برای وام شرایط ضامن جالبه همسرواولادوبرادروپدروخواهروفرد نظامی نمیتوانندضامن بشوند پس من از کجابایدضامن باب میل بانک پیداکنم

avatar
۱۴۰۱-۰۸-۲۷ ۱۱:۳۴

بانک برای سپرده ما مگه سود میده که شش ماه میانگین ما را یک برابر وام می دهد و سود هجده درصدی علاوه بر هزینه های جانبی می خواد بانک شش ماه از پول مردم استفاده می کنه خب باید وامش هم بدون سود یا سود چهار درصدی باشد. .

avatar
۱۴۰۱-۰۸-۲۷ ۱۴:۳۸

...تر از بانک کشاورزی هیچ بانکی نیست.

avatar
۱۴۰۱-۱۱-۱۲ ۱۱:۲۲

سلام بنده ۵۹میلیون وام پرداخت کردم قرار بوده ۴۰ درصد به من وام بدن الان دو هفته است مرا دور میدن یه روز میگن سیستم بسته است هی به بهانه مختلف حالا من ماندم چیکار کنم

avatar
۱۴۰۱-۱۱-۱۹ ۰۳:۵۰

واقعا بیخود تر از بانک کشاورزی بانک نداریم .اینا همینقدر شعور ندارن که فکر کنن که واسه کشاورز تسهیلات بهمن ماه و اسفند و نهایتا فروردین ماه بدردش میخوره تا بتونه درختکاری و کشت و کار کنه .در حالیکه بانک کشاورزی تا تیر ماه از پرداخت تسهیلات امتناع میکنن

avatar
۱۴۰۲-۰۲-۱۰ ۲۰:۰۳

نزدیک به یکماه هست که وام فرزندآوری ثبت نام کردیم . میریم کافی نت " میگه که باید از بانک پیام بیاد براتون . میریم بانک . بانک میگه صف نانوایی هستش باید صبر بدین . این چه مسخره بازی هستش

avatar
۱۴۰۲-۰۶-۲۹ ۰۹:۱۷

چهار ماهه واسه وام فرزند اوری نوشتیم اینچه سیستمیه که وصل نمیشه موندیم چیکار کنیم