• سه‌شنبه / ۲۴ آبان ۱۴۰۱ / ۱۳:۰۳
  • دسته‌بندی: جامعه، شهری
  • کد خبر: 1401082416808
  • خبرنگار : 71368

در بررسی حسابرسی مالی مناطق ۵ و ۱۷ تهران مطرح شد

از سکونت اشخاص در املاک شهرداری تا تعیین تکلیف پروژه‌های مشارکتی در مناطق ۵ و ۱۷

از سکونت اشخاص در املاک شهرداری تا تعیین تکلیف پروژه‌های مشارکتی در مناطق ۵ و ۱۷

اعضای شورای شهر تهران گزارش حسابرس شورا از وضعیت مالی دو منطقه ۵ و ۱۷ را به تصویب رساندند.

به گزارش ایسنا، صبح امروز بررسی گزارش حسابرس رسمی شورا درباره حسابرسی مالی از شهرداری منطقه ۵ در سال‌های مالی ۹۶ تا ۹۹ روی میز بررسی شورا قرار گرفت و میثم مظفر پس از استماع گزارش حسابرس رسمی، گفت: منوریل صادقیه از سال ۸۲ قرار بود ساخته شود اما به یک معضل در سیما و منظر شهری تبدیل شد و بجای آن پروژه تجاری صادقیه را ساختند که شهرداری ۶۶ درصد در این پروژه سهم داشت و پیشرفت ۹۰ درصدی فیزیکی دارد و قرار بود به بانک شهر واگذار شود؛ اما بلاتکلیف مانده است.

وی با بیان اینکه پروژه مشارکتی آبنوس از سال ۸۷ آغاز شد و به بانک شهر واگذار شد؛ اما تعیین تکلیف نهایی نشده است،‌ گفت: پروژه خدمات اکباتان نیز در سال ۸۴ ایجاد شده و شهرداری یک زمین ۱۸۳ هزار متری به این پروژه داده و جالب است بدانید که مرکز تجاری و رستوران‌های این پروژه بهره‌برداری می‌شود؛ اما مشکلات حقوقی و اسناد مالکیت آن همچنان بلاتکلیف است.

مظفر از بلاتکلیفی پروژه مشارکتی هایپر مارکت پارس، پارکینگ طبقاتی پونک، میوه و تره بار پونک و بازارچه اکباتان اشاره کرد و گفت: یک مجموعه سینمایی ثمرقند با ۲۵۰۰ ظرفیت در این منطقه ساخته شده که شریک شهرداری قدرالسهم شهرداری را از سال ۹۵ تا ۱۴۰۰ اجاره کرده؛ اما بهره بردار ندارد.

وی با بیان اینکه ۲۰ ساختمان در منطقه ۵ بدون مصوبه شورا در اختیار غیر است که سه مورد از این املاک محل سکونت اشخاص است، گفت: باید سریعا حکم تخلیه این املاک گرفته شود.

به گزارش ایسنا، احسان شریفی شهردار منطقه ۵ نیز با تاکید بر اینکه این گزارش متعلق به دوره مدیریتی ما نیست، گفت: بسیاری از مغایرت‌هایی که در گزارش حسابرس عنوان شده در یک سال اخیر یا اصلاح شده است و یا در حال اصلاح است.

وی با بیان اینکه پیگیری جدی دعاوی و پرونده‌های حقوقی شهرداری را در دستور کار داریم،‌ گفت: اخیرا حکم قضایی برای رفع تصرف زمین ۶۸۰۰ متری را دریافت کردیم و در مورد برداشت از حساب‌ها نیز باید بگویم که بسیاری از این برداشت‌ها با حکم قضایی است.

وی با تاکید بر اینکه سه مورد حکم تخلیه از املاک شهرداری صادر شده است،‌ گفت: پروژه‌های مشارکتی زیادی در منطقه ۵ وجود دارد که با معاونت مالی در حال رفع مشکلات آنها هستیم.

به گزارش ایسنا، اعضای شورای شهر تهران با رای موافق خود گزارش حسابرس در مورد منطقه ۵ برای سال‌های مالی ۹۶ تا ۹۹ را به تصویب رساندند.

به گزارش ایسنا،‌ در ادامه بررسی گزارش حسابرس در خصوص حسابرسی از شهرداری منطقه ۱۷ برای سال‌های مالی ۹۶ تا ۹۹ در دستور کار قرار گرفت که میثم مظفر در مورد این گزارش گفت: در گذشته منطقه زمینی را به شرکت خدمات کالای شهروند منتقل کرده که ارزش آن ۳۳ میلیارد تومان است اما هنوز ثبت دفتری انجام نشده است.

وی با بیان اینکه منطقه باید در مورد املاک در اختیار شفاف سازی کند، تصریح کرد: پروژه مشارکتی رضوان که سهم شهرداری در سال‌های قبل ۵۰۰ میلیارد تومان بوده تعیین تکلیف نشده و جالب است بدانید که مشارکت کننده قسمتی که برای خودش بوده را تکمیل کرده اما قسمتی که برای شهرداری بوده را رها کرده است.

رضا شنگی شهردار منطقه ۱۷ نیز با بیان اینکه شهرداری منطقه ۱۷ همه املاک در اختیار خود را که حدود ۳۲ مغازه و چند املاک بزرگ دانه بود را پس گرفته است، گفت: در مورد پروژه‌های مشارکتی نیز در حال رفع مشکل هستیم.

به گزارش ایسنا، اعضای شورای شهر گزارش حسابرس از شهرداری منطقه ۱۷ در سال‌های ۹۶ تا ۹۹ را هم به تصویب رساندند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha