• سه‌شنبه / ۲۴ آبان ۱۴۰۱ / ۱۴:۳۰
  • دسته‌بندی: کهگیلویه و بویراحمد
  • کد خبر: 1401082416936
  • منبع : نمایندگی کهگیلویه و بویراحمد

رئیس پلیس راه استان خبر داد

۶۰ درصد تلفات تصادفات کهگیلویه و بویراحمد در ۱۱ نقطه حادثه خیز

۶۰ درصد تلفات تصادفات کهگیلویه و بویراحمد در ۱۱ نقطه حادثه خیز

ایسنا/کهگیلویه و بویراحمد رئیس پلیس راه استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۶۰ درصد تلفات تصادفات این استان در ۱۱ نقطه حادثه خیز اتفاق افتاده است.

سرهنگ بهنام ویسی پور در گفت و گو با خبرنگار ایسنا با اشاره به آمار قابل توجه تلفات در شهرستانهای گچساران و باشت افزود: در ۷ ماهه امسال ۴۰ نفر از تلفات تصادفات جاده ای استان کهگیلویه و بویراحمد مربوط به این حوزه است و ۳۴ نفر در محور یاسوج به اصفهان جان خود را از دست دادند.

وی با بیان اینکه مجموع تصادفات استان کهگیلویه و بویراحمد اظهارکرد: تصادفات منجر به فوت این استان یک درصد، تصادفات جرحی سه درصد و تصادفات خسارتی ۳۹ درصد افزایش داشته اند.

رئیس پلیس راه استان کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: ۶۰ درصد تصادفات منجر به فوت استان کهگیلویه وبویراحمد طی سه سال اخیر در ۱۱ نقطه اتفاق افتاده است که بخشی از این نقاط رفع و حذف شده اند اما همچنان برخی از آنها وجود دارند که باید چاره اندیشی شوند و برای حذف آنها اقدام اساسی صورت گیرد.

ویسی پور  این ۱۱ نقطه را پل نیمه کاره "تنگ سریز"، کمربندی یاسوج به اصفهان، محدوده فرودگاه یاسوج، پیچ "تنگ کناره" بویراحمد، تونل "گل زردی" محور یاسوج به بابامیدان، پل "تنگاری" تا دوراهی "سپیدار" بویراحمد، تقاطع ابتدایی "کریک" در محدوده شهرستان دنا در محور یاسوج به اصفهان، پل "تلگاه" در محور یاسوج به اصفهان، پیچ های "آب حیات" در شهرستان چرام، روستای "سمغان" در شهرستان کهگیلویه و پیچ های "شلال‌دون" شهرستان باشت عنوان کرد.

وی با اشاره به نقش خودروهای شوتی حامل کالا و انسان(اتباع بیگانه) در وقوع تصادفات استان کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: این مساله به یک معضل جدی تبدیل شده است بطوریکه در آخرین مورد تصادف خودرو شوتی ۱۷ نفر کشته و مصدوم شدند که ۵ نفر از سرنشینان یک خودرو پژو ۴۰۵ در صندوق عقب جاسازی شده بودند که هر پنج نفر جانباختند.

رئیس پلیس راه استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه همچنان مشکل حمل جسد در تصادفات جاده ای استان وجود دارد، عنوان کرد: در تصادفات جاده ای استان همچنان اجساد بلاتکلیف می مانند و حتی در مواردی حدود ۵ ساعت در صحنه می مانند تا تعیین تکلیف شوندکه باعث نارضایتی مردم شده است.

ویسی پور تاکید کرد: ۵۱ درصد تلفات تصادفات جاده ای استان کهگیلویه و بویراحمد در صحنه تصادف، ۴۳ درصد در مراکز درمانی و ۶ درصد نیز در حین انتقال به مراکز درمانی اتفاق می افتد.

به گزار ش ایسنا، سید علی احمد زاده، استاندار کهگیلویه و بویراحمد در نخستین شورای راهبردی تصادفات استان دستور داد که این ۱۱ نقطه حادثه خیز در سریعترین زمان رفع شود و دستگاههای متولی به وظایف خود در این خصوص عمل کنند تا دیگر شاهد تصادفات در این نقاط نباشیم و مردم در این نقاط تلف نشوند و خسارت نبینند و تا ایام تعطیلات عید نوروز مشکلات این نقاط رفع و حذف شوند. این مشکلات سریعتر برطرف شوند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha