• سه‌شنبه / ۲۴ آبان ۱۴۰۱ / ۱۶:۱۷
  • دسته‌بندی: سیاست داخلی
  • کد خبر: 1401082417018
  • خبرنگار : 71381

بسته اخبار سیاسی ۲۴ آبان

وضعیت امروز بازار/تاکید بر تامین آزادی‌ مشروع/بررسی وضعیت اینترنت و دارو

وضعیت امروز بازار/تاکید بر تامین آزادی‌ مشروع/بررسی وضعیت اینترنت و دارو

کاهش شدید سرعت اینترنت/ کمبود دارو/ ناآرامی های اخیر در کشور/ سفر معاون اول رییس جمهور به قم و ... از موضوعات پربازدید و خبرساز تحریریه سیاسی ایسنا بود که جزییات آن در ادامه می‌آید.

به گزارش ایسنا، دستور کارهای امروز نمایندگان مجلس در جلسه علنی از جمله بررسی اجرای طرح دارویاری و علت کمبود دارو و سوال از وزیر ارتباطات درباره کاهش شدید سرعت اینترنت از موضوعات خبری پربازدید امروز بود.

در جریان این جلسه محمدباقر قالیباف با تاکید بر اینکه امروز مردم، مجلس شورای اسلامی و دولت مهم‌ترین توقع و خواسته‌شان این است که یک پلت‌فرم در حوزه شبکه‌های اجتماعی داشته باشیم که پرسرعت و ارزان‌قیمت و با کیفیت باشد، افزود: بحث هزینه اینترنت  هم حائز اهمیت است. امروز در حوزه شبکه داخلی گاهی قیمت‌ها سوال‌برانگیز است. ما باید مزیت‌هایی را ایجاد کنیم که کسب و کارها تشویق به حضور در پلت‌فرم‌های داخلی شود.

عیسی زارع پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات هم که برای پاسخ به سوال نمایندگان در خصوص اقدام وزارت ارتباطات برای توسعه شبکه ملی اطلاعات در صحن مجلس حاضر شده بود،‌ گفت: بیش از دو میلیون خانوار تحت پوشش فیبر نوری قرار گرفته‌اند و تا پایان سال این رقم دو برابر خواهد شد. برای سال آینده نیز هفت میلیون خانوار پیش بینی شده است و برای سال ۱۴۰۳، هشت میلیون خانوار در نظر گرفته شده است. تا پایان دولت سیزدهم ۲۰ میلیون خانوار و کسب و کار تحت پوشش فیبر نوری قرار می‌گیرد. ما در تلاش هستیم تا مردم طعم سرعت بالای اینترنت را در آینده نزدیک بکشند.

در جریان جلسه علنی امروز همچنین با حضور وزیر بهداشت،‌ درمان و آموزش پزشکی، گزارش کمیسیون بهداشت و درمان در مورد بررسی نحوه مدیریت زنجیره تأمین و توزیع دارو و علل کمبودهای اخیر در کشور مورد بررسی قرار گرفت.

بهرام عین اللهی هم ضمن ارائه گزارشی از علل کمبود دارو در کشور با اشاره به اینکه ۴ ماه از شروع طرح دارویاری می گذرد، گفت: اکنون در مرحله گذار و انتقال از یک وضعیت موجود به وضعیت انقلابی هستیم که در دوران گذار مشکلاتی داشتیم.

اظهارات امروز رئیس قوه قضاییه در نشستی با اعضای هیئت نظارت بر مطبوعات هم از دیگر اخبار پربازدید بود.

حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای در بخشی از این نشست با اشاره به حکم انتصاب خود به سمت ریاست قوه قضاییه از ناحیه رهبری و تاکید رهبری بر اهتمام جدی به مأموریت‌های اساسی دستگاه قضا در قانون اساسی از جمله تأمین آزادی‌های مشروع، گفت: ما بر تأمین آزادی‌های مشروع آحاد جامعه تاکید داریم؛ بر همین اساس ضرورت دارد روش‌های تحقق این آزادی‌ها در سطح جامعه تعیین و تبیین شود و در قبال آنها گفتمان‌سازی صورت گیرد.   

رئیس‌جمهور هم در آیین پاسداشت روز کتاب، کتابخوانی و کتابدار با تاکید بر اینکه کتابخوانی و مطالعه تاریخ ضمن آگاهی‌بخشی از سرنوشت کسانی که فریب دشمن را خوردند موجب رسوایی هر چه بیشتر نظام سلطه خواهد شد که به نام آزادی و توجه به حقوق انسان‌ها جوامع را نابود کردند، افزود: ایجاد فتنه‌ها و آشوب‌ها از جمله اغتشاشات اخیر در کشور در راستای نیات پلید نظام سلطه برای تسلط دوباره بر کشور و مردم ما است. ملت زنده، پویا و اهل دانش در سال ۵۷ یکبار سلطه‌گران را از این کشور بیرون راند و دیگر اجازه نخواهد داد، آنها بر این کشور مسلط شوند.

همچنین احمد وحیدی وزیر کشور در مراسم تقدیر از عملکرد استاندار تهران  از شرایط امنیتی پایدار و خوب در سراسر کشور خبر داد و گفت: علی رغم اینکه دشمن با تمام ظرفیت و به صورت یکپارچه از معاندان و اغتشاشگران حمایت می کند، مردم عزیز کشور پایبند و وفادار به انقلاب و ارزش های دینی هستند و خوشبختانه شرایط امنیتی پایدار و خوبی را در استان های سراسر کشور داریم.

دیگر اخبار مرتبط را در لینک های زیر دنبال کنید.

بستری برای بیان اعتراضات مسالمت آمیز مردم فراهم شود

هم معترض و هم مخاطب اعتراض باید بصیر باشند

نیاز امروز جامعه وحدت و همدلی است

نباید هر اعتراض بحق را اقدام علیه امنیت ملی تلقی کنیم

شنیدن صدای معترضان؛ گره‌گشای رخدادهای اخیر

***

بر اساس مشاهدات خبرنگار ایسنا،‌ به دنبال فراخوان‌های صورت گرفته برای تعطیلی کسب و کارها در هفته جاری مغازه داران تهرانی امروز حداقل تا ظهر کسب و کارهای خود را فعال نگاه داشتند.

در تهران اکثر کسب و کارها در محدوده ملاصدرا ، امیر آباد ، امین حضور و پاساژ علاء الدین دایر  و کسبه مشغول به فعالیت روزانه خود بودند که حوالی ظهر با افزایش ترددهای مردم در پیاده‌روها و تهدید کسبه برخی مغازه ها به حالت تعطیل در آمدند . بازار تهران نیز تا حوالی ظهر فعال بود اما به محض برخی تحرکات و تجمعات در این محدوده کسبه برای حفظ امنیت منطقه و جلوگیری از هرگونه تخریب و زیان مالی مغازه های خود را تعطیل کردند.

سفر معاون اول رییس جمهور به قم به منظور دیدار با مراجع عظام تقلید و علما از دیگر خبرهای پرمخاطب امروز بود که در جریان این سفر یکروزه علاوه بر زیارت حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه (س)، با برخی از مراجع عظام تقلید دیدار و در خصوص مسائل کشور و برنامه های دولت گفتگو کرد.

محمد مخبر در بخشی از برنامه های خود در سفر به قم در دیدار با آیت‌الله العظمی جوادی آملی با تقدیر از مواضع مراجع و علما در حمایت از دولت افزود: تدابیر و نظرات مراجع معظم راهگشای دولت در مسیر حل مشکلات مردم و پیشرفت کشور خواهد بود.

خبرهای دیگر مربوط به سفر معاون اول رئیس جمهور به قم را در لینک های زیر بخوانید.

با تلاش های دولت سیزدهم بخشی از مشکلات مرتفع شده است

اصلاح یارانه ها، جامعه را به عدالت اقتصادی نزدیک تر کرد

دیدار معاون اول رئیس جمهور با آیت الله محفوظی

***

نطق امروز الیاس نادران در جلسه علنی مجلس شورای اسلامی درباره دلایل ناکارآمدی حوزه اقتصادی و فرهنگی هم از دیگر اخبار مورد توجه مخاطبان بود.

این نماینده مردم تهران با تاکید بر اینکه حاکمیت باید تصمیم بگیرد که نظام پارلمانی حاکم باشد یا نظام ریاستی،‌ خاطر نشان کرد: نظام دوپایه در کشور کارآمدی ندارد. انتخاب نمایندگان مردم در پارلمان از سطح شهرستان به سطح استان ارتقاء یابد تا سطح تصمیم گیری ملی شود. همچنین انتخابات تناسبی شود، امروز حتی در کلانشهری مثل تهران انتخابات به یک قمار تبدیل شده است و یک لیست با چند درصد بیشتر برنده می‌شود و لیست رقیب با چند درصد کمتر کلا می‌بازد و این خود یکی از عوامل کاهش مشارکت عمومی است و در نتیجه گروه‌های اجتماعی زیادی بی بهره از داشتن نماینده در مجلس می‌شوند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۱-۰۸-۲۴ ۲۳:۲۵

انشالله صدای اعتراض به موقع شنیده شود تا مجبور نشوید نابهنگام صدای انقلاب بشنوید!