• سه‌شنبه / ۲۴ آبان ۱۴۰۱ / ۱۷:۱۲
  • دسته‌بندی: خراسان جنوبی
  • کد خبر: 1401082417045
  • خبرنگار : 50026

افتتاح مدرسه ۱۲ کلاسه با حضور رئیس سازمان نوسازی در بیرجند

افتتاح مدرسه ۱۲ کلاسه با حضور رئیس سازمان نوسازی در بیرجند

ایسنا/خراسان جنوبی با حضور معاون وزیر و رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس، مدرسه ۱۲ کلاسه قلم‌چی با زیربنای هزار و ۶۰۰ متر مربع در منطقه مهرشهر بیرجند افتتاح شد.

محمود چاوشان، مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان جنوبی، امروز سه شنبه ۲۴ آبان در آیین افتتاح مدرسه ۱۲ کلاسه قلم‌چی که با حضور معاون وزیر آموزش و پرورش، رئیس مجمع خیرین مدرسه‌ساز کشور، معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی و رئیس بنیاد علمی آموزشی (وقف عام) قلم‌چی برگزار شد، گفت: مدرسه ۱۲ کلاسه قلم‌چی هزار و ۶۰۰ متر مربع زیربنای ساختمان آموزشی دارد که در این پروژه ۲۲۰ متر دیوارکشی و هزار و ۹۰۰ متر مربع محوطه‌سازی انجام شده است.

به گزارش ایسنا، وی افزود: این پروژه با مشارکت اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان جنوبی و بنیاد علمی آموزشی قلم‌چی (وقف عام) با صرف اعتبار هشت میلیارد تومان در یکی از مناطق کمتربرخوردار شهر بیرجند اجرا و امروز رسما افتتاح شد.

چاوشان با بیان اینکه تاکنون ۲ هزار مدرسه در این استان ساخته شده که ۴۰۰ مورد آن در شهرستان بیرجند است، بیان کرد: در شهرستان بیرجند و حاشیه شهر همچنان ۲۵۰ کلاس درس نیاز بوده و ۱۰۰ کلاس تا پایان امسال و حداکثر مهر سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

وی با بیان اینکه با توجه ویژه استاندار برای خلق منابع، در جشنواره سال گذشته ۸۶ میلیارد تومان از تعهدات خیرین مدرسه‌ساز استان تخصیص یافت که جهش ۷۰ درصدی را شاهد هستیم، افزود: بنیاد قلم‌چی تاکنون برای ساخت ۶ مدرسه در خراسان جنوبی مشارکت داشته است و ۳۶۰ دانش‌آموز ساکن منطقه مهرشهر از فضای آموزشی این مدرسه بهره‌مند می‌شوند.

مدیرکل نوسازی مدارس خراسان جنوبی اظهار داشت: سال گذشته از ردیف اعتبارات دولتی نیز ۲۵۰ میلیارد تومان تخصیص یافت که نسبت به سال ۹۹ حدود ۱۳۲ درصد رشد داشته است امسال هم ۷۸ میلیارد تومان از محل ردیف‌های دولتی تخصیص نقدی اعتبار مدرسه‌سازی برای استان داشته‌ایم.

مدیرکل نوسازی مدارس خراسان جنوبی گفت: تعهدات خیرین مدرسه‌ساز در استان از ۱۴ سال گذشته تاکنون به ۳۴۳ میلیارد تومان رسیده و با تعهدات جدید ، ۱۰۰ درصد کلاس‌های درس با مشارکت خیرین ساخته می‌شود.

در این مراسم اهدای بسته‌های لوازم تحریر و لوازم ورزشی به دانش‌آموزان صورت گرفت. 

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha