• سه‌شنبه / ۲۴ آبان ۱۴۰۱ / ۱۸:۴۰
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 1401082417076
  • منبع : نمایندگی همدان

کمبود نیروی انسانی و کسری بودجه از چالش‌های ارشاد همدان 

کمبود نیروی انسانی و کسری بودجه از چالش‌های ارشاد همدان 

ایسنا/همدان مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان با بیان اینکه با کسری بودجه مواجهیم اما راهکارهایی درنظر گرفته‌ایم‌، مطرح کرد: ۱۴ منبع درآمدزا در نظر گرفته شده و استفاده از ظرفیت بخش خصوصی نیز در دستور کار است. 

مسعود ویژه سه‌شنبه ۲۴ آبان‌ماه در جمع خبرنگاران، با اشاره به اینکه برنامه "روستاها و عشایر دوستدار کتاب" یکی از مهمترین اقدامات در هفته کتاب است، اظهار کرد: این دوره از جشنواره در روستاهای ویان، شاهنجرین و اشترمل برگزار شد.

وی با بیان اینکه در آستانه برگزاری جام‌جهانی ۲۰۲۲، پویش "هوادار" برای حمایت از تیم ملی فوتبال ایران، در استان همدان همزمان با سراسر کشور راه‌اندازی شده است‌، افزود: پخش زنده مسابقات جام جهانی از تلویزیون‌های شهری، پارک‌ها و سینماهای سطح استان در دست بررسی است که در صورت تصویب، نتیجه آن اعلام خواهد شد. 

ویژه به برگزاری نمایشگاه نمایشگاه مد و لباس ایرانی- اسلامی، اظهار کرد: این نمایشگاه آذرماه در همدان‌ برگزار می‌شود و مهمترین برندهای کشور و تولیدکنندگان استان همدان در این حوزه در آن شرکت خواهند کرد.

  • عدم حرکت طراحان لباس همدانی به سمت تولید پوشاک انبوه

وی با اشاره به اینکه طراحان لباس همدانی به سمت تولید پوشاک به تولید انبوه حرکت نمی‌کنند، تصریح کرد: حضور تولیدکنندگان مطرح کشوری کمک می‌کند تبادل بین تولیدکنندگان کشوری و استانی شکل بگیرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان در ادامه کمبود نیروی انسانی را یکی از چالش‌های این اداره کل دانست و گفت: ظرفیت‌های مردمی تنها امید ماست که بتوانیم اتفاقات خوب فرهنگی را رقم بزنیم.

ویژه با بیان اینکه با کسری بودجه مواجهیم اما راهکارهایی درنظر گرفته‌ایم‌، مطرح کرد: ۱۴ منبع درآمدزا در نظر گرفته شده و استفاده از ظرفیت بخش خصوصی نیز در دستور کار است. 

وی با اشاره به اینکه در واگذاری فرهنگسراها به بخش خصوصی مشکلاتی وجود دارد، اظهار کرد: شورای نظارت بر آموزشگاه‌ها دوباره فعال شده و آیین نامه‌ها و شیوه نامه‌های آموزشگاه‌ها را نیز اصلاح خواهیم کرد. 

ویژه با بیان اینکه طرح "شادمانه" با هدف ایجاد نشاط اجتماعی در آیین‌های میلاد ائمه اطهار(ع) در هفته‌های آینده رونمایی می‌شود، اضافه کرد: این طرح برای استفاده در جشن‌های تولد، فضاهای عمومی و برنامه‌های ملی طراحی شده است.

وی ادامه داد: بسته فرهنگی کاهش آسیب‌های اجتماعی، سال گذشته طراحی شد و تشکل‌های مردمی و نهادهای مربوطه طرح‌های خود را ارائه دادند و در کارگروه تخصصی اعتباری برای آن در نظر گرفته شد.

ویژه با اشاره‌ به اینکه برنامه‌های روزمره فرهنگ و هنر استان همدان برای سال جاری به چهار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد، گفت: سال گذشته سه میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان اعتبار به حوزه کاهش آسیب‌های اجتماعی اختصاص یافت که پیش بینی می‌شود اعتبارات امسال این حوزه افزایش یابد.

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha