• چهارشنبه / ۲۵ آبان ۱۴۰۱ / ۰۷:۴۴
  • دسته‌بندی: مرکزی
  • کد خبر: 1401082517197
  • خبرنگار : 50212

نماینده ساوه و زرندیه عنوان کرد:

احداث پایانه صادراتی انار، توسعه صنایع تبدیلی و سردخانه، مهمترین مطالبه باغداران ساوجی

احداث پایانه صادراتی انار، توسعه صنایع تبدیلی و سردخانه، مهمترین مطالبه باغداران ساوجی

ایسنا/مرکزی نماینده مردم ساوه و زرندیه در مجلس شورای اسلامی گفت: احداث پایانه صادرات انار، توسعه صنایع تبدیلی و سردخانه محصولات کشاورزی مهمترین مطالبه و درخواست باغداران و تولیدکنندگان کشاورزی در ساوه است.

حجت‌الاسلام محمد سبزی در گفت‌وگو با ایسنا، به تشریح جزئیات نشست مسئولان و برخی فعالان حوزه کشاورزی با رئیس و اعضای کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست و نیز مقامات ارشد وزارت جهاد کشاورزی و وزارت نیرو پرداخت و اظهار کرد: در نخستین جشنواره ملی تولید و صادرات انار ساوه برخی مشکلات از سوی باغداران و کشاورزان شهرستان در جریان حضور رئیس و اعضای کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی و نیز برخی مقامات وزارت جهاد کشاورزی مطرح و منجر به تشکیل جلسه‌ای در این کمیسیون شد.

وی افزود: این جلسه دوشنبه ۲۳ آبانماه با حضور ریاست و اعضای کمیسیون کشاورزی، استاندار مرکزی، معاون وزیر جهاد کشاورزی، معاون سازمان محیط زیست، مدیران وزارت نیرو، فرماندار ویژه ساوه، رئیس سازمان جهادکشاورزی استان، جمعی از مدیران و رؤسای ادارات و تعاونی‌های مردمی دهیاری‌ها، روستایی، کشاورزی و باغداران در کمیسیون تشکیل شد.

وی با اشاره به طرح موضوعاتی نظیر احداث پایانه صادراتی انار ساوه، احداث و توسعه صنایع تبدیلی، سردخانه محصولات کشاورزی و لایروبی قنوات و ایجاد کانال‌های کشاورزی برای انتقال آب و پیگیری مصوبات سفر هیات دولت به استان مرکزی در حوزه کشاورزی در این جلسه گفت: در این جلسه، اعتبارات خوبی از سوی معاونان وزارتخانه‌ها برای حل مشکلات کشاورزی ساوه و زرندیه علاوه بر سهم این دو شهرستان از محل اعتبارات سفر رئیس جمهور و هیات دولت به استان مرکزی در نظر گرفته شد.

این نماینده مردم در خانه ملت در خصوص بالا بودن قیمت برق چاه‌های کشاورزی به عنوان یکی از گلایه‌های کشاورزان ساوه و زرندیه نیز گفت: در این خصوص مقامات وزارت نیرو به بیان راهکارهای حل این مشکل پرداختند و مقرر شد در این خصوص سیاست‌های حمایتی اعمال شود.

وی بیان کرد: در خصوص ایجاد پایانه صادرات انار، توسعه صنایع تبدیلی و سردخانه محصولات کشاورزی نیز مقرر شد قطعه زمینی که از سال ۱۳۹۷ به وسعت ۲۰ هکتار برای احداث پایانه صادراتی انار واگذار شده بود و به دلیل تعلل در احداث پایانه خلع ید شده بود مجددا در دستور کار قرار گیرد و با صدور مجوز و اعطای تسهیلات با مشارکت تعاونی دهیاری‌های شهرستان ساوه عملیات احداث پایانه صادراتی آغاز شود.

وی در خصوص احداث صنایع تبدیلی نیز گفت: از آنجاکه تعاونی روستایی شهرستان ساوه متقاضی سرمایه‌گذاری برای احداث صنایع تبدیلی و توسعه سردخانه محصولات کشاورزی است، در این جلسه مقرر شد با توجه به ظرفیت بالای ساوه در این دو بخش با مشارکت تعاونی روستایی و بخش خصوصی حمایت لازم در اعطای تسهیلات صورت گیرد.

حجت‌الاسلام سبزی همچنین پیگیری مصوبات سفر ریاست جمهوری در حوزه کشاورزی را از دیگر محورهای این جلسه بیان کرد و افزود: اختصاص ۹۵ میلیارد تومان برای احداث کانال کشاورزی در پائین دست سدالغدیر و نیز ۳۵ میلیارد تومان برای ایجاد شبکه در رودخانه مزلقان‌چای از مصوبات سفر دولت در حوزه کشاورزی است که در این جلسه بر تسریع در تخصیص کامل و انجام عملیات اجرایی تاکید شد. همچنین مقرر شد مبلغی حدود ۵۰ میلیارد تومان در حوزه لایروبی قنوات کشاورزی علاوه بر اعتبارات سفر هیات دولت از محل اعتبارات ملی تخصیص داده شود.

وی بیان کرد: به دلیل برخی مشکلات موجود در حوزه کشاورزی شهرستان زرندیه متاثر از کمبود منابع آبی، سهم این شهرستان از اعتبارات خشکسالی و لایروبی قنوات نیز دیده شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha