• چهارشنبه / ۲۵ آبان ۱۴۰۱ / ۰۹:۲۲
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 1401082517283
  • خبرنگار : 50038

چراغ گرمخانه ملایر برای خدمات‌دهی به بی‌خانمان‌ها ‏روشن شد

چراغ گرمخانه ملایر برای خدمات‌دهی به بی‌خانمان‌ها ‏روشن شد

ایسنا/همدان شهردار ملایر از آغاز خدمات دهی گرمخانه شهرداری ملایر به افراد بی ‏خانمانی که در شب ‏های سرد پاییز، زمستان و اوایل بهار برای ‏در امان ماندن از سرما به این محل پناه می آورند، خبر ‏داد و گفت: شهرداری مکانی را در کنار بوستان معلم برای گرمخانه و در امان ماندن افراد بی ‏‏خانمان و کارتن خواب از سرما درنظر گرفته است.‏

مجید فرجی در گفت‌وگو با ایسنا، افزود: از سال ۹۶ ‏تاکنون شهرداری ساختمانی را با وسعت بیش از ۲۲۰ متر‏مربع بنا، برای گرمخانه آقایان و از سال ۹۹ گرمخانه ‏بانوان با وسعت ۷۰ مترمربع به منظور حفظ جان شهروندانی ‏که جایی برای اسکان و گذراندن شب در فصول سرد ‏سال ندارند، درنظر گرفته است.

وی با بیان اینکه در این ساختمان ها ‏امکاناتی مانند سرویس بهداشتی، حمام، تختخواب، وسایل ‏بهداشتی و شوینده، لباس، تلوزیون، یک وعده غذای گرم و ‏‏... تدارک دیده شده است، تصریح کرد: استفاده افراد از این مکان ملزم به رعایت کامل پروتکل های بهداشتی است.

این مقام مسئول ادامه داد: در حال حاضر این ساختمان از ۲۰ آبان ماه ‏همزمان با شروع فصل سرما برای گذراندن شب بیش از ۴۰ ‏نفر آقا و ۱۰ نفر خانم آماده شده است و با همکاری ‏اداره اوقاف و امور خیریه ملایر غذای مورد ‏نیاز این افراد در یک وعده شام تأمین می شود.‏

چراغ گرمخانه ملایر برای خدمات‌دهی به بی‌خانمان‌ها ‏روشن شد

شهردار ملایر در بخش دیگری با اشاره به اینکه در سال قبل گرمخانه بانوان تعطیل ‏نشد و در تمام طول سال پذیرای خانم های بی خانمان بود، از اجرای برنامه مدون و منظم ‏به منظور اسکان در گرمخانه خبر داد.

فرجی گفت: افراد بی خانمان ‏بدون هیچ محدودیتی بعد از تاریک شدن هوا به گرمخانه ‏مراجعه کرده و بعد از پذیرش توسط متصدی گرمخانه، ‏استحمام می کنند و لوازم همراه خود را در کمدهای شخصی موجود ‏در گرمخانه قرار داده و لباس های روزانه خود را ‏تعویض و لباس ویژه گرمخانه را به تن می کنند.‏

‏وی از برخی دستگاه ها و ادارات شهرستان که ‏در قبال وظایف محول شده به آنها پیرامون گرمخانه ‏شهرداری، همکاری و مساعدت کردند، قدردانی کرد و افزود: با توجه به جلسات برگزار شده در زمینه گرمخانه و ‏تعیین وظایف مقرر شده برخی از دستگاه های اجرایی ‏در قبال این افراد، شایسته است این ادارات احساس ‏وظیفه کرده و به تعهداتشان عمل کنند و ‏همکاری و هماهنگی بیشتری با شهرداری داشته باشند.

شهردار ملایر با اشاره به اینکه ‏از شبکه بهداشت و درمان درخواست داریم با توجه به ‏شیوع ویروس کرونا و آنفلوانزا اقدامات لازم و بازدیدهای دوره ای را از گرمخانه انجام دهد، ادامه داد: همچنین از سال های قبل با همکاری کارشناسان مربوطه جلسات آموزشی ‏«بازگشت به زندگی» در گرمخانه و گفت و گو ‏با تک تک افراد حاضر به ویژه افراد معتاد برگزار می شود.

چراغ گرمخانه ملایر برای خدمات‌دهی به بی‌خانمان‌ها ‏روشن شد

فرجی خواستار تقویت ‏اراده ترک موادمخدر توسط این افراد شد و خاطرنشان کرد: ما ‏آمادگی داریم تا مقدمات ترک اعتیاد آنها و بعد از پاک شدن از اعتیاد، زمینه ‏بازگشت به آغوش خانواده شان را فراهم کنیم.

وی با بیان اینکه خیرین می توانند در ساعات اداری کمک های خود را ‏به واحد روابط عمومی شهرداری واقع در خیابان شهدا ‏تحویل دهند، افزود: اقلام مصرفی مورد نیاز گرمخانه شامل لوازم ‏شوینده، شامپو، صابون، لیف و حوله حمام، قند، چایی، ‏لباس مردانه و زنانه، شلوار گرمکن، لباس گرم، ‏جوراب و کفش است.

فرجی تصریح کرد: در ادامه مسیر خدمت ‏رسانی به افراد بی خانمان و کارتن خواب شهر خواستار ‏نگاه ویژه مسئولان و شهروندان به گرمخانه شهرداری ‏هستیم و امیدواریم با همکاری و کمک های مسئولان و ‏خیّرین چراغ گرمخانه تا پایان فروردین ماه سال بعد ‏روشن بماند.‏

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha