• چهارشنبه / ۲۵ آبان ۱۴۰۱ / ۱۰:۱۴
  • دسته‌بندی: گلستان
  • کد خبر: 1401082517349
  • خبرنگار : 50491

مدیرکل مراکز و مؤسسات تقریبی مجمع جهانی تقریب مذاهب:

کنفرانس منطقه‌ای وحدت اسلامی شمال کشور در گلستان برگزار می‌شود

کنفرانس منطقه‌ای وحدت اسلامی شمال کشور در گلستان برگزار می‌شود

ایسنا/گلستان مدیرکل مراکز و مؤسسات تقریبی مجمع جهانی تقریب مذاهب از برگزاری دومین اجلاس منطقه‌ای وحدت اسلامی شمال کشور با عنوان نقش تقریب در تحقق تمدن نوین اسلامی در اواخر بهمن ماه امسال در استان خبر داد.

علی ملکی امروز چهارشنبه ۲۵ آبان در کمیسیون فرق و مذاهب اسلامی گلستان با اشاره به برگزاری کنفرانس منطقه‌ای وحدت اسلامی در استان اظهار کرد: اجلاس منطقه‌ای کار بزرگی است، تاکنون ۳۶ کنفرانس وحدت اسلامی در تهران برگزار شده و کنفرانس منطقه‌ای با کنفرانس وحدت اسلامی تفاوت زیادی ندارد و کیفیت کار یکسان است.

وی با بیان اینکه نخستین کنفرانس منطقه‌ای در استان کردستان با حضور مهمانان اقلیم کردستان عراق و استان‌های کرمانشاه، کردستان و آذربایجان غربی به مدت یک روز برگزار شد، افزود: بر اساس برنامه‌ریزی انجام‌شده دومین کنفرانس منطقه‌ای وحدت اسلامی شمال کشور با عنوان نقش تقریب در تحقق تمدن نوین اسلامی در اواخر بهمن‌ماه در گلستان برگزار می‌شود.

مدیرکل مراکز و مؤسسات تقریبی مجمع جهانی تقریب مذاهب با بیان اینکه می‌طلبد تمامی دستگاه‌ها و نهادهای همسو به‌ویژه دستگاه‌های فرهنگی استان گلستان برای برپایی هر چه بهتر این کنفرانس پای‌کار بیایند، تصریح کرد: ۲۰۰ مهمان در اجلاس منطقه‌ای وحدت اسلامی شمال کشور حضور می‌یابند.

ملکی با اشاره به اینکه یکی از رؤسای قوا، اعضای شورای عالی مجمع جهانی تقریب و مهمانان بین‌المللی از چهار کشور ازبکستان ترکمنستان قزاقستان و قرقیزستان در دومین اجلاسیه وحدت اسلامی شمال کشور حضور پیدا می‌کنند، تأکید کرد: این کنفرانس منطقه‌ای علاوه بر بُعد تبلیغی، ترویجی و فرهنگی بُعد علمی هم خواهد داشت.

وی اضافه کرد: فراخوان ارسال مقاله به دومین کنفرانس منطقه‌ای وحدت اسلامی هم انجام شده که تاکنون مقالات وزینی به دبیرخانه این کنفرانس رسیده و پس از ارزیابی و داروی تعدادی از مقالات برگزیده معرفی خواهند شد.

مدیرکل مراکز و مؤسسات تقریبی مجمع جهانی تقریب مذاهب با تأکید بر اینکه مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی هماهنگی‌های سطح ملی را انجام می‌دهد، افزود: به‌زودی ستاد اجرایی کنفرانس منطقه‌ای تقریب مذاهب اسلامی شمال کشور تشکیل خواهد شد و دبیر هیئت علمی این کنفرانس انتخاب می‌شود.

ملکی گفت: پیشنهاد ما این است که برنامه‌های دومین کنفرانس منطقه‌ای وحدت اسلامی به سه زبان روسی، فارسی و انگلیسی ترجمه شود و سیستم همزمان ترجمه نیز در دستور کار قرار گیرد.

وی از همه دانشگاه‌ها خواست برای علمی شدن کنفرانس منطقه‌ای وحدت اسلامی شمال کشور پای کار بیایند و بیان کرد: برپایی نمایشگاه‌های فرهنگی یکی از برنامه‌های این کنفرانس در استان است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha