• چهارشنبه / ۲۵ آبان ۱۴۰۱ / ۱۰:۵۹
  • دسته‌بندی: کرمانشاه
  • کد خبر: 1401082517436
  • خبرنگار : 50182

معاون استانداری کرمانشاه:

کرمانشاه 1280 هکتار "بافت ناکارآمد شهری" دارد/ با اقدامات "جزیره‌ای" کاری پیش نمی‌رود

کرمانشاه 1280 هکتار "بافت ناکارآمد شهری" دارد/ با اقدامات "جزیره‌ای" کاری پیش نمی‌رود

ایسنا/کرمانشاه معاون عمرانی استانداری کرمانشاه با اشاره به وجود 1280 هکتار بافت ناکارآمد شهری در سطح استان، گفت: اگر بخواهیم بازآفرینی و تحولی در خصوص این بافت ها صورت گیرد باید همه با هم و هماهنگ اقداماتی را در تمام ابعاد عمرانی، اجتماعی، فرهنگی و ... انجام دهیم.

منوچهر فخری در حاشیه جلسه امروز (25 آبان) ستاد بازآفرینی شهری در گفت و گو با ایسنا، با تاکید بر لزوم بازنگری قانون بازآفرینی شهری، گفت: باید در زمینه احیای بافت های ناکارآمد برنامه ریزی ویژه ای صورت گرفته و همه دستگاه ها هماهنگ با هم اقداماتی را انجام دهند.

فخری گفت: در حال حاضر هر دستگاه اقداماتی را در این بافت‌ها انجام می دهد، اما این اقدامات هماهنگ نبوده و همین اقدامات جزیره ای نتوانسته ما را به هدف دلخواه و مشخص برساند.

معاون عمرانی استانداری کرمانشاه تاکید کرد: در زمینه احیای این بافت‌ها دستگاه ها باید در کنار هم و برای اهداف مشترک فعالیت کنند، در غیراینصورت تحولی که باید در بافت های ناکارآمد شاهد نخواهیم بود.

این مسئول با تاکید بر لزوم تامین اعتبار برای پروژه های بازآفرینی گفت: اگر بخواهیم تحولی را در این زمینه شاهد باشیم، باید اعتبارات انجام این کار هم فراهم شود.

وی تاکید کرد: با اعتبارات قطره چکانی نمی توان کاری را در این زمینه پیش برد و باید ابتدا برنامه کاربردی در این زمینه تدوین شده و بر اساس آن اعتبار لازم تامین شود.

معاون عمرانی استانداری کرمانشاه با بیان اینکه امسال اعتبارات ویژه ای در زمینه احیای این بافت ها اختصاص داده شده گفت: این اعتبارات عمدتا به تامین قیر اختصاص داده شده تا بتوان نیاز آسفالت را در این بافت های ناکارآمد تا حدی مرتفع کرد.

وی در ادامه با تاکید بر ضرورت پای کار آمدن مردم جهت احیای بافت های ناکارآمد گفت: هرچه مسئولان تلاش کنند و اعتبار هزینه کنند بدون مشارکت مردم احیای این بافت ها امکان پذیر نیست و باید پیش از هراقدام کارهای فرهنگی در این مناطق صورت گیرد.

فخری گفت: بطور قطع با فرهنگ سازی صورت گرفته و مشارکت مردم به راحتی می توان زمینه را برای احیای این بافت ها فراهم کرد.

معاون عمرانی استانداری کرمانشاه با اشاره به برگزاری جلسه آینده ستاد بازآفرینی شهری با حضور معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: این انتظار هست که مسئولان هر یک از دستگاه های عضو ستاد برنامه های خود را برای این جلسه آماده کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha