• چهارشنبه / ۲۵ آبان ۱۴۰۱ / ۱۱:۱۴
  • دسته‌بندی: سمنان
  • کد خبر: 1401082517463
  • منبع : نمایندگی سمنان

با مشارکت دانشگاه سمنان و سپاه قائم راه اندازی می‌شود

ایجاد یک مرکز فناوری به یادبود شهید نخبه و فناور

ایجاد یک مرکز فناوری به یادبود شهید نخبه و فناور

ایسنا/سمنان با انعقاد تفاهم نامه ای بین پارک علم و فناوری دانشگاه سمنان و سپاه قائم آل محمد (عج) استان، مرکز فناوری شهید پازوکی احداث و راه اندازی می شود .

این تفاهم نامه به امضای دکتر دکتر علی حقیقی اصل رئیس پارک علم و فناوری دانشگاه سمنان و سرگرد پاسدار مصطفی خانی مسئول معاونت جهاد علمی، پژوهشی و فناوری سپاه قائم آل محمد (عج) استان سمنان رسید.

دکتر حقیقی اصل رئیس پارک علم و فناوری دانشگاه سمنان ۲۵ آبان ماه در آیین امضای این تفاهمنامه اظهار کرد: با انعقاد این تفاهم نامه ، همکاری های مشترک طرفین در عرصه علم و فناوری توسعه خواهد یافت.

رئیس پارک علم و فناوری دانشگاه سمنان به نقش مهم مراکز فناوری و ایجاد شرکت های دانش بنیان پرداخت و با بیان اینکه پتانسیل جوانان در مسیر علمی و فناوری بسیار زیاد است افزود: می توان با حمایت از جوانان، این سرمایه ها را در مسیر صحیح هدایت کرد .

سرگرد مصطفی خانی مسئول معاونت جهاد علمی، پژوهشی و فناوری سپاه قائم آل محمد (عج) استان سمنان نیز گفت: سپاه از همه ظرفیت های خود برای حمایت از ایده پردازان استفاده می کند تا فناوران و جوانان کشور  به خودباوری برسند و در جهت رفع نیازها و مسائل استان و کشور گام بردارند .
به گزارش ایسنا- شهید «محمد پازوکی‌طرودی»، مخترع دستگاه جسدیاب بود که ۱۸اردیبهشت ۱۳۹۵ هنگام تفحص شهدا به درجه رفیع شهادت نایل آمد.
این شهید والامقام شهید از مخترعان پارک علم و فناوری دانشگاه سمنان بود و همراه با گروه تفحص شهدای ایران در ارتفاعات کانی مانگا واقع در پنجوین عراق به دنبال پیکر مطهر شهدای هشت سال دفاع مقدس بود، که بر اثر انفجار مین والمری باقیمانده از آن دوران مجروح و به شهادت رسید.
شهید پازوکی که در سال ۱۳۹۴، به عنوان کارگر نمونه فناور کشورنیز انتخاب شد، فناور برگزیده پارک علم و فناوری دانشگاه سمنان بود و به جز دستگاه جسد یاب که برای نخستین بار در جهان ساخته بود، توانست «دستگاه تشخیص دهنده ویروس، باکتری و انگل و میکروب در بدن به وسیله سیگنال» را بسازد . پیکر این شهید در امامزاده یحیی (ع)سمنان مدفون است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha