• چهارشنبه / ۲۵ آبان ۱۴۰۱ / ۱۳:۰۳
  • دسته‌بندی: پژوهش
  • کد خبر: 1401082517653
  • خبرنگار : 30165

صالحی در نشست مجمع پژوهشگاه‌های ملی تاکید کرد

ایجاد رابطه متناسب بین آموزش و پژوهش در آئین‌نامه موظفی اعضای هیات‌علمی پژوهشی

ایجاد رابطه متناسب بین آموزش و پژوهش در آئین‌نامه موظفی اعضای هیات‌علمی پژوهشی

معاون پژوهشی وزیر علوم درباره تدوین پیش‌نویس آئین‌نامه موظفی اعضای هیات‌علمی پژوهشی، گفت: در این آئین‌نامه باید به این موضوع توجه داشت که رابطه‌ای متناسب و ملموس بین آموزش و پژوهش برقرار شود و موظفی‌ها و خروجی‌ها از یکدیگر مجزا شوند، چراکه خروجی‌ها بر اساس ماموریت و اهداف سازمان است.

به گزارش ایسنا، نهمین نشست مجمع پژوهشگاه‌های ملی کشور در سال جاری با موضوع بررسی پیش‌نویس آئین‌نامه استخدامی اعضای هیات‌علمی پژوهشی، با حضور دکتر پیمان صالحی معاون پژوهشی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، دکتر علی باقر طاهری‌نیا دبیر مجمع پژوهشگاه‌های ملی کشور و رئیس موسسه پژوهش و برنامه‌ریزی آموزش عالی مدیران حوزه پژوهشی و رؤسای پژوهشگاه‌های عضو مجمع، به میزبانی پژوهشگاه مواد و انرژی به‌صورت حضوری و مجازی برگزار شد.

دکتر  صالحی در  سخنرانی خود در این نشست، آذرماه را ماه پژوهش و فناوری خواند و اظهار کرد: می‌بایست تمام همت خود را در برنامه‌های استانی و ملی هفته پژوهش و موضوعات پژوهشی بگذاریم.

وی در ادامه سخنان خود با اشاره به دستور جلسه این نشست درخصوص تدوین پیش‌نویس آئین‌نامه موظفی اعضای هیات‌علمی پژوهشی، افزود: در این آئین‌نامه باید به این موضوع توجه داشت که رابطه‌ای متناسب و ملموس بین آموزش و پژوهش برقرار شود و موظفی‌ها و خروجی‌ها از یکدیگر مجزا شوند، چراکه خروجی‌ها بر اساس ماموریت و اهداف سازمان است.

معاون پژوهشی وزیر علوم با اشاره به حمایت از پژوهشگاه‌ها با تامین منابع ارزی، خطاب به اعضای مجمع، گفت: به سمت تجاری‌سازی در راستای اولویت‌های کشور حرکت کنید و انعقاد تفاهم‌نامه و همکاری با شرکت‌های دانش‌بنیان در جهت ماموریت‌های سازمان را در برنامه‌های خود بگذارید.

در ادامه دکتر علی باقر طاهری‌نیا، رئیس مؤسسۀ پژوهش و برنامه‌ریزی آموزش‌عالی و دبیر مجمع پژوهشگاه‌های ملی کشور ضمن ارائه گزارشی از نشست قبل و اقدامات صورت گرفته، از اعضاء خواست تا پس از ارائه پیش‌نویس آئین‌نامه استخدامی اعضای هیات‌علمی پژوهشی توسط دکتر محسن شریفی، مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و سیاستگذاری امور پژوهشی وزارت علوم، نقطه نظرات و پیشنهادات خود را مطرح کنند.

راه‌اندازی دو مرکز نوآوری انرژی در پژوهشگاه مواد و انرژی

سپس دکتر حمید امیدوار، رئیس پژوهشگاه مواد و انرژی به ارائه گزارشی درخصوص تاریخچه تاسیس پژوهشگاه، فعالیت‌ها و اقدامات، آزمایشگاه‌ها، کارگاه‌ها و پایلوت‌ها، دستاوردها، مرکز رشد و ساختمان سبز پژوهشگاه پرداخت.

وی همچنین از ایجاد دو پژوهشکده فناوری‌های ساخت و تولید و پژوهشکده سیاست‌گذاری، ایجاد پردیس تخصصی فناوری و نوآوری با همکاری پارک علم و فناوری البرز و ایجاد تکنوپارک باتری‌های لیتیمی با همکاری دانشگاه صنعتی امیرکبیر و همچنین راه‌اندازی دو مرکز نوآوری انرژی در این پژوهشگاه خبر داد.

دکتر امیدوار در ادامه افزود: اخیراً طی دو حکم جداگانه از سوی شورای عالی انقلاب فرهنگی، وظیفه «تدوین پیش‌نویس سند ملی توسعه علوم و فناوری‌های حوزه مواد پیشرفته» و نیز عنوان «راهبر برنامه مواد پیشرفته و تحول صنایع» به پژوهشگاه مواد و انرژی محول شده است.

رئیس پژوهشگاه مواد و انرژی همچنین به تعریف چندین طرح کلان ملی در این پژوهشگاه اشاره کرد و درخصوص آن‌ها توضیحاتی را ارائه کرد.

دکتر شریفی نیز درخصوص پیش‌نویس آئین‌نامه مذکور توضیحات لازم را ارائه کرد و در ادامه اعضای مجمع به‌صورت حضوری و آنلاین به طرح پیشنهادات و نقطه نظرات خود پرداختند.

بنابر اعلام روابط‌ عمومی پژوهشگاه مواد و انرژی، در پایان دکتر طاهری‌نیا با جمع‌بندی مطالب مطرح شده در این نشست، ضمن قدردانی از دکتر شریفی و همکارانشان به خاطر تهیه این پیش‌نویس، اعلام کرد: کمیته تدوین پیش‌نویس با حضور دکتر علی محمد حکیمیان رئیس پژوهشگاه حوزه و دانشگاه تشکیل شود و با توجه به نقطه نظرات مطرح شده، نسخه جدید، تهیه و به دبیرخانه مجمع ارسال شود تا بعد از نهایی شدن، توسط معاونت پژوهشی وزارت علوم مصوب و ابلاغ شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha