• چهارشنبه / ۲۵ آبان ۱۴۰۱ / ۱۳:۳۴
  • دسته‌بندی: کرمان
  • کد خبر: 1401082517683
  • خبرنگار : 50189

در هفته بسیج صورت می گیرد

افتتاح ۹۰ میلیارد تومان پروژه عمرانی و محرومیت زدائی در استان کرمان

افتتاح ۹۰ میلیارد تومان پروژه عمرانی و محرومیت زدائی در استان کرمان

ایسنا/کرمان طبق اعلام فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان، از آذرماه سال گذشته تاکنون بالغ بر ۵۲ میلیارد تومان پروژه در حوزه سازندگی و محرومیت زدایی (مسکن مددجویان، آبرسانی و ...) و ۱۰ پروژه عمرانی با اعتبار ۳۸ میلیارد تومان اجرا شده که در هفته بسیج به بهره برداری می رسند.

سردار محمدعلی نظری ظهر امروز ۲۵ آبان ماه در نشست خبری به مناسبت فرارسیدن هفته بسیج ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای بسیج گفت: بسیج مولود فکر و اندیشه امام راحل است.

به گفته او، بسیج در دفاع مقدس بن بست شکن بود و پس از دفاع مقدس به بازسازی مناطق جنگ زده ورود پید ا کرد و پس از آن از علم و توان بسیج نیز استفاده شد.

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان از مباحث علمی که بسیج به آنها ورود پیدا کرده، سخن به میان آورد و اظهار کرد: کشور از فکر و عملکرد جهادی بسیجیان به رتبه های بالای علمی، نظامی، هوا و فضا و ... دست پیدا کرد.

او با اشاره به اقدامات بسیج در زمان شیوع کرونا در قالب طرح شهید سلیمانی در ادامه عنوان کرد: هم اکنون از بسیجیان در امنیت جنوبشرق بهره گیری می کنیم و همچنین در حوادث اخیر بسیج نیز به کمک نیروی انتظامی رفته است.

نظری، گستره کار بسیج را بسیار زیاد دانست و بیان کرد: هفته بسیج از ۲۹ آبان آغاز می شود و تا ۵ آذر ادامه دارد و تصویر حقیقی بسیج با معرفی هنرمندانه خدمات بسیج در قالب نمایشگاه ها، کلنگ زنی ها، افتتاحیه و ... نشان داده خواهد شد و این هفته را به هفته مقاومت وصل خواهیم کرد.

او با بیان این مطلب که در چشم انداز برنامه پنج ساله هفتم، بسیج به عنوان پرچمدار تمدن نوین قلمداد شده است، اظهار کرد: رویدادهای متعددی در هفته بسیج داریم از جمله؛ رویداد فضای مجازی و تولید محتوا در سرچشمه رفسنجان، حرکت های خودجوش مردم و ...

به گفته فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان، تجلی اعتلای بسیج با تاکید بر تبیین مجاهدت ها و بن بست شکنی ها در عمر ۴۳ ساله بسیج مستضعفین و همچنین "بسیج خدمتگذار ملت ایران" از جمله شعارهای امسال هفته بسیج است.

او با برشمردن برنامه های هفته بسیج عنوان کرد: برای انجام برنامه های هفته بسیج شش کمیته برنامه ریزی شده و همچنین قرارگاه های فضای مجازی، سازندگی و محرومیت زدایی، علم و فناوری، تعلیم و تربیت، فرهنگی و اجتماعی و تحقق محله اسلامی و ... در هفته بسیج برنامه هایی ارائه خواهند داد.

طبق اعلام فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان، از آذر ماه سال گذشته تاکنون بالغ بر ۵۲ میلیارد تومان پروژه در حوزه سازندگی و محرومیت زدایی (مسکن مددجویان، آبرسانی و ...) و ۱۰ پروژه عمرانی با اعتبار ۳۸ میلیارد تومان اجرا شده که در هفته بسیج به بهره برداری می رسند.

«جشنواره علم و فناوری، جشنواره اقتصاد مقاومتی، رزمایش جهادی فاطمی، افتتاح طرح حقوق یاران، جشنواره فضای مجازی، آزادسازی زندانیان معسر، افتتاحیه مرکز مشاوره محله کرامت، برگزاری دعای ندبه، عطرافشانی قبور شهداء، جشنواره خدمت رسانی در نمازجمعه، برگزاری یادواره خانگی شهید، همایش پیاده روی خانواده، برگزاری محافل قرآنی، تجلیل از ورزشکاران و نخبگان ورزشی، نشست هم اندیشی رسانه ها، دیدار با مقام معظم رهبری، افتتاح طرح پیشرفت مدرسه، میقات صالحین، همایش دانشجوی امروز و حاج قاسم فردا و ...» بخشی از برنامه های هفته بسیج است که سردار نظری در این نشست اعلام کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha