• چهارشنبه / ۲۵ آبان ۱۴۰۱ / ۱۳:۵۴
  • دسته‌بندی: محور مقاومت
  • کد خبر: 1401082517708
  • خبرنگار : 71592

مخالفت نهاد نظامی رژیم صهیونیستی با تعیین "اسموتریچ" به عنوان وزیر جنگ

مخالفت نهاد نظامی رژیم صهیونیستی با تعیین "اسموتریچ" به عنوان وزیر جنگ

در ادامه مخالفت آمریکا و محافل بین‌الملل با تعیین رهبر حزب صهیونیسم دینی به‌ عنوان وزیر جنگ رژیم صهیونیستی، محافل داخلی این رژیم به ویژه افسران ارشد و ژنرال‌های ارتش رژیم صهیونیستی هم با این اقدام مخالفت کردند.

به گزارش ایسنا، به نقل از عربی۲۱، در زمانی که بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر مکلف رژیم صهیونیستی با فشارها از سوی آمریکا و سطح بین‌الملل برای عدم تعیین "بتسلئیل اسموتریچ"، رهبر حزب صهیونیسم دینی به دلیل موضع گیری‌های فاشیستی و نژادپرستانه علیه فلسطینی‌ها به عنوان وزیر جنگ روبروست، این فشارها به داخل رژیم صهیونیستی نیز رسیده و به خصوص افسران ارشد و ژنرال‌های ارتش رژیم صهیونیستی نسبت به احتمال این تعیین ابراز نگرانی کردند زیرا سموتریتچ تجربه و قدرت برخورد با وزارت جنگ را ندارد.

خبرنگار شبکه ۱۲ رژیم صهیونیستی نمونه‌ای از واکنش‌های این افسران را نقل کرده است که بارزترین آنها ژنرال تال روسو، فرمانده فرماندهی جنوب و رئیس شعبه عملیات در ارتش رژیم صهیونیستی است، وی معتقد است، تعیین اسموتریچ به‌ عنوان وزیر جنگ بد است چرا که او در کل زندگی خود کاری نظامی انجام نداده و در این زمینه شناخته شده نیست، اصلا او از جنگ فرار می‌کند و به نظر این مساله خیلی نگران کننده است.

ژنرال ماتان ولنائی، معاون رئیس اسبق ستاد کل ارتش رژیم صهیونیستی هم با احتمال تعیین اسموتریچ برای این پست مخالف است و می‌گوید، تصدی وزارت جنگ مستلزم مسوولیت، جدیت و اتخاذ تصمیمات حرفه‌ای آن هم به شکل روزانه است، پرونده امنیتی باید به یک مسوول و خبره در برخورد با مسائل امنیتی داده شود، در غیر این صورت با این تعیین احتمالی با جان سربازان بازی خواهد شد.

پیش از این هم آموس گلعاد، ژنرال اسرائیلی و رئیس سابق بخش امنیتی و سیاسی وزارت جنگ رژیم صهیونیستی و رئیس سابق پژوهشکده مرکز اطلاعات نظامی این رژیم (امان) درباره فاجعه بزرگی که در صورت انتصاب اسموتریچ، رئیس حزب صهیونیسم دینی به عنوان وزیر جنگ کابینه آتی این رژیم رخ می‌دهد، هشدار داده بود.

ژنرال یووال دیسکین، رئیس سابق شاباک هم گفت، اسموتریچ رهبر یک حزب نژادپرستانه است و نظریه‌های توطئه آمیز و دروغین اختراع می‌کند، هرگونه تعیین او به منزله ورود به تونلی تاریک و خطرناک خواهد بود. اظهارات اسموتریچ انزجار و دودستگی را افزایش می‌دهد که جامعه داخلی اسرائیل با آن روبروست و همین مساله بزرگترین تهدید برای آینده است و عواقب سختی در پی خواهد داشت.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha