• چهارشنبه / ۲۵ آبان ۱۴۰۱ / ۱۵:۰۳
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 1401082517813
  • منبع : نمایندگی همدان

فرمانده سپاه استان خبر داد

برگزاری رزمایش اقتدار بسیج در همدان

برگزاری رزمایش اقتدار بسیج در همدان

ایسنا/همدان فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان از برگزاری رزمایش اقتدار به مناسبت هفته بسیج در سراسر شهرستان‌های استان خبر داد و گفت: ۳۰ عنوان برنامه در قالب ۱۵۰۰ فعالیت در هفته بسیج برگزار می‌شود.

سردار مظاهر مجیدی چهارشنبه ۲۵ آبان‌ماه در جمع خبرنگاران به مناسبت هفته بسیج، اظهار کرد: برگزاری رزمایش اقتدار در تمام شهرستان‌های استان برای چهار و پنج آذرماه، پیش‌بینی شده و قرار است پایگاه‌های مقاومت در ساختار گردان دفاعی و امنیتی حضور داشته باشند.

مجیدی تصریح کرد: با توجه به لزوم کار در مباحث بصیرتی، اقدامات خوبی در مدارس و دانشگاه‌ها، انجام شده است.

وی دررابطه با برگزاری کنگره شهدای استان همدان در سال آینده، مطرح کرد: برنامه‌های این کنگره، بسته شده و کمیته ۲۲ گانه، برنامه‌های خود را ارائه دادند و مباحث قطعی شده است. 

فرمانده سپاه استان همدان خاطرنشان کرد: برای ما مهم است که بتوانیم جوانان و نوجوانان را در سازمان بسیج سازماندهی کنیم‌. ۱۵۰۰ پایگاه مقاومت داریم و از ظرفیت نیروهای جوان و نوجوان استفاده می‌شود. ساختار بسیج شکل گرفته و هرچه جلوتر می‌رویم روی استحکام این سازمان کار می‌کنیم. 

مجیدی ادامه داد: در بخش بسیج سازندگی استان، تلاش مضاعفی شد تا از ظرفیت نیروهای متخصص و مومن استفاده کنیم. ۱۸۰۰ گروه جهادی داریم که در موضوعات مختلف کار انجام می‌دهند. در بحث تنش آبی بسیج سازندگی با کمک دستگاه‌های دولتی، ۵۰۹ میلیارد تومان قرارداد بستیم تا ۴۰۹ کیلومتر لوله‌گذاری در روستاهای هدف انجام دهیم.

وی ادامه داد: در بحث اشتغالزایی تشکیل صندوق قرض‌الحسنه صورت گرفت و ۸۰۰ صندوق شبکه مردمی توسط بسیج فعال شدند و پول‌ها دولتی نیست. حدود ۲۴۰ میلیارد تومان از تبصره ۱۶ مشخص کردیم و دنبال این هستیم تا از ظرفیت ایجاد شده برای حل مشکلات اقتصادی و شغل‌های خانوادگی استفاده کنیم.

فرمانده سپاه استان همدان ادامه داد: تفاهم‌نامه‌های مختلفی با دستگاه‌های دولتی داشتیم و با کمیته امداد ۸۰۰ مسکن باید احداث کنیم که ۱۳۰ واحد شروع شده و در هفته بسیج ۶۵ واحد و تا دو ماه آینده مابقی افتتاح می‌شود.
  
مجیدی با بیان اینکه باید بتوانیم نیروی تراز انقلاب تربیت کنیم، مطرح کرد: ساختاری برای بحث صالحین در نظر گرفته شده و در پایگاه‌های مقاومت گروه‌ها سازماندهی شده و مباحث عقیدتی و تربیتی را بحث می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: در موضوعات دفاعی و امنیتی، آمادگی تیپ و گردان‌های استان به لطف خداوند فراهم شده و هرجا لازم است از مسائل بسیج استفاده شود از این ظرفیت استفاده می‌شود.

 فرمانده سپاه استان همدان با بیان اینکه مباحث خدماتی به مردم محلات اسلامی با محوریت پایگاه‌های مقاومت انجام می‌شود، مطرح کرد: آسیب محلات مشخص شده و خیلی‌ها پیگیری می‌کنند و مشکلات محلات توسط مسئولان و اقشار، پیگیری می‌شود که کار بزرگی است و بسبج به عنوان پیش قراول ورود کرده است.

وی دررابطه با تشکیل بسیج، بیان کرد: نگاه رهبر فقید انقلاب به تشکیل بسیج، این واقعیت را متبادر می‌کند که این الهامی بود تا برای حفظ انقلاب از سنخ مردم، ساختاری تعریف شود و مردم، برای دفاع از انقلاب خود قدم بردارند.

فرمانده سپاه استان همدان ادامه داد: تشکل بسیج را وقتی بررسی کنیم، نعمات و برکات آن را بیشتر متوجه می‌شویم. در ابتدای انقلاب برخورد گروه‌ها و احزاب و پس از آن دفاع مقدس را داشتیم و تا امروز در هر موضوع، جای بسیج را پررنگ می‌بینیم. اگر این‌ها نبودند، انقلاب اسلامی با چالش مواجه می‌شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha