• چهارشنبه / ۲۵ آبان ۱۴۰۱ / ۱۷:۲۵
  • دسته‌بندی: لرستان
  • کد خبر: 1401082517962
  • خبرنگار : 50310

جانشین فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل(ع) لرستان خبر داد:

اجرای برنامه‌های هفته بسیج با شعار «بسیج خدمتگزار ملت ایران»

اجرای برنامه‌های هفته بسیج با شعار «بسیج خدمتگزار ملت ایران»

ایسنا/لرستان جانشین فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل(ع) لرستان گفت: هدف بسیج چیزی جز خدمتگزاری به ملت نیست به همین منظور نیز شعار هفته بسیج در سال جاری «بسیج خدمتگزار ملت ایران» نام گرفته است.

مجید سوری در نشست خبری با اصحاب رسانه به مناسبت هفته بسیج، اظهار کرد: انتظار می‌رود که ظرفیت‌های تشکیلاتی و خدمات بسیج را به مردم معرفی کنید.

وی ادامه داد: آنچه امروز بیش از هر زمان دیگری ضرورت دارد بحث حضور مردم به‌ویژه جوانان در عرصه‌های مختلف است و ما این توفیق را داریم که بسیج در همه اقشار به مردم خدمت رسانی می‌کند.

سوری بیان کرد: هدف بسیج چیزی جز خدمتگزاری به ملت نیست به همین منظور نیز شعار هفته بسیج در سال جاری «بسیج خدمتگزار ملت ایران»  نام گرفته است.

جانشین فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل(ع) لرستان ادامه داد: توفیق داریم این ظرفیت عظیم و کار تشکیلاتی بزرگ در عرصه‌های فرهنگی، اجتماعی، محرومیت زدایی، پزشکی، امنیتی و... و. فعالیت و حضور دارد.

وی ادامه داد: در حوزه محرومیت‌زدایی در چندین بخش مختلف مانند کانال آب بر کشاورزی، ساخت خانه‌های مددجویان کمیته امداد، آب‌رسانی به ۳۰۰ روستا، خدمات رسانی عمرانی در حواشی شهر و در حوزه فرهنگی نیز ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، جهادتبین، ایجاد نشاط و امیدآفرینی در بین مردم و ... در راستای خدمت‌رسانی به مردم است.

سوری با اشاره به فعالیت بسیج در حوزه جهاد علمی در قالب مراکز رشد، علمی و خلاقیت، بیان کرد: در موضوعات مختلفی شاهد حضور مؤثر بسیج در ارائه خدمات به مردم هستیم.

جانشین فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل(ع) لرستان با اشاره به این‌که در هفته بسیج رزمایش جهادگران فاطمی واعزام گروه های جهادی به مناطق محروم در استان برگزار خواهد شد، عنوان کرد: اردوهای راهیان نور در سه شهرستان الیگودرز، خرم‌آباد و بروجرد برگزار و همچنین گروه‌های راهیان پیشرفت در راستای آشنایی جوانان و نوجوانان و نخبگان با دستاوردهای انقلاب و پیشرفت‌های آن به شهرستان‌ها اعزام می‌شوند.

وی بیان کرد: جشنواره‌های جهادگران علم و فناوری، اقتصاد مقاومتی و فرصت‌های شغلی و همچنین جشنواره‌های مختلف فرهنگی و ورزشی در این هفته برگزار خواهد شد.

سوری افزود: در این هفته شاهد رویداد تولید محتوای دیجیتال بسیج، تجلیل از کاسبان امین، نشست‌های بصیرتی و جهاد تبیین به شکل مرتب‌تری برگزار خواهد شد.

جانشین فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل(ع) لرستان ادامه داد: در راستای تجدید میثاق با شهدا و تکریم خانواده‌های آن‌ها، عطر افشانی قبور شهدا و دیدار با خانواده آن‌ها را خواهیم داشت.

وی با اشاره به این‌که در راستای خدمت به محرومین رزمایش کمک‌های مومنانه نیز در این هفته برگزار خواهد شد، افزود: در راستای ایجاد فضای شادی و امید و فضای همدلی و شادابی همایش پیاده روی خانوادگی در یک روز تعطیل در این هفته برگزار خواهد شد.

سوری با اشاره به برگزاری رزمایش اقتدار بسیجیان در پنجم آذرماه در تمام شهرستان‌های استان همزمان با سراسر کشور، بیان کرد: همچنین همایش سران ایلات و طوایف لرستان و تجلیل از نخبگان بسیجی نیز در این هفته برگزار خواهد شد.

جانشین فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل(ع) لرستان ادامه داد: در این هفته افتتاح پروژه‌های عمرانی و محرومیت زدایی شامل کانال آب بر به طول ۲۰ کیلومتر با اعتباری بالغ‌بر هفت میلیارد تومان، افتتاح ۲۰ باب منزل مددجویان، افتتاح معابر پلکانی علی‌آباد و در راستای امنیت و تأمین انرژی با اعتبار ۴۸ میلیارد تومان اجرای ۴۰۰ پنل‌ خورشیدی را خواهیم داشت.

وی با اشاره به برگزاری ۲۸۶ نشست جهاد تبیین در سپاه لرستان، عنوان کرد: با تجه به شعار سال در ۱۱ شهرستان استان مراکز رشد را ایجاد کردیم و آماده همکاری هستیم.

سوری با اشاره به توزیع ۵۶۱ هزار و ۹۷۸ بسته معیشتی توزیع شده از ابتدای شیوع کرونا تاکنون توسط بسیج لرستان، عنوان کرد: همچنین در ایام کرونا ۱۰ هزار کارت هدیه بین کاسب‌هایی که متضرر شدند توزیع کردیم و در بحث جهیزیه نیز به افرادی که تحت پوشش کمیته امداد هستند جهیزیه نمی‌دهیم چون این نهاد خود جهیزیه می‌دهد.

جانشین فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل(ع) لرستان با اشاره به توزیع ۵۳ هزار بسته لوازم تحریر، بیان کرد: در بحث آزادسازی زندانیان نیز از سال گذشته تاکنون ۲۲۷ نفر زندانی آزاد کرده و در این مدت ۳۳۷ خانه ساخته و تحویل دادیم.

وی افزود: در هفته بسیج ۲۰۰ یادواره شهدا در قالب طرح آبروی محله در سطح استان برگزار خواهد شد

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha